Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-01@15:16:56 GMT

مذاکرت تشکیل دولت محلی در اقلیم کردستان عراق آغاز شد

تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۰۹۱۱۶۵

مذاکرت تشکیل دولت محلی در اقلیم کردستان عراق آغاز شد

وی به عنوان نماینده حزب برنده انتخابات محلی پارلمان اقلیم کردستان عراق یعنی حزب دموکرات کردستان عراق رایزنی‌های خود را برای تشکیل دولت محلی در اقلیم کردستان عراق آغاز و در اولین دور مذاکرات با حزب متبوع خود تشکیل جلسه داد.

براساس اعلام رسمی این حزب در این نشست در خصوص نامزدهای تعیین شده برای احراز پست‌های وزارت بحث و گفتگو شد و مقرر شد بزودی این افراد برای حضور در کابینه به مسرور بارزانی معرفی شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مسرور بارزانی براساس اعلام قبلی بعد از این جلسه بزودی راهی سلیمانیه شده و با دو حزب اتحادیه میهنی کردستان عراق و جنبش تغییر تشکیل جلسه خواهد داد تا این دو حزب نیز کاندیداهای خود را به وی معرفی نمایند.

این در حالی است که این مذاکرت بشدت تحت الشعاع تنش‌های اخیر با اتحادیه میهنی کردستان عراق قرار دارد.

اتحادیه میهنی تاکید کرده است که بسیار سخت است تا زمان تعیین استاندار کرکوک و تأیید نامزد این حزب برای پست وزارت دادگستری عراق در پارلمان عراق وارد کابینه شود.

غیاث سورچی یکی از اعضای برجسته این حزب در این خصوص به خبرنگار ایرنا در اربیل گفت: اختلافات با حزب دموکرات کردستان عراق در خصوص تعیین استاندار کرکوک و وزیر دادگستری عراق می‌باشد و تاکنون هیچ نامزدی را برای کسب وزارتخانه‌های مختلف در دولت اقلیم حزب پیشنهاد نکرده است.

وی افزود: رایزنی‌ها برای حل اختلافات با حزب دموکرات کردستان عراق تعیین کننده خواهند بود و اگر در خصوص دو موضوع مورد اختلاف نتوانیم به جمع بندی کامل برسیم اتحادیه میهنی کردستان عراق حضور در کابینه دولت اقلیم را بایکوت خواهد کرد.

از سوی دیگر جنبش تغییر به نظر نمی‌رسد برای معرفی نامزدهای خود برای کسب پست‌های وزارتی در کابینه دولت مسرور بارزانی به مشکلی برخورد کند هرچند اعتراضات داخلی درون حزبی در جنبش تغییر بدلیل شرکت در دولت اقلیم رو به افزایش است.

اعضای این حزب با اشاره به برخوردهای تند حزب دموکرات کردستان عراق با این حزب بخصوص دوره ریاست پارلمان توسط جنبش تغییر و منافات مشارکت در دولت با سیاستهای حزب مشارکت در دولت کنونی اقلیم را به مثابه تسلیم شدن و عقب نشینی از آرمانهای اصلاح طلبی رهبر حزب قلمداد می‌کنند.

مسرور بارزانی برای تشکیل دولت اقلیم کردستان عراق کمتر از یک ماه زمان در اختیار دارد و امیدوار است در مدت زمان تعیین شده نامزدها را برای کسب پست‌های وزارتی به پارلمان محلی اقلیم کردستان عراق معرفی نماید.

خاورم **۳۵۱**۴**۳۸۰

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۹۱۱۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیسی: دولت با شیوه سه جانبه‌گرایی تعیین حقوق کارگران موافق است

به گزارش گروه سیاسی ایسکانیوز، آیت الله سیدابراهیم رئیسی امروز سه‌شنبه در جشنواره ملی امتنان از کارگران طی سخنانی اظهار کرد: باید در تمام ایام سال به کار و کارگر توجه شود اما به دلیل آنکه این ایام موضوع کار و کارگر بیشتر مورد توجه همگان است به آن پرداخته می‌شود.

بیشتر بخوانید: رئیسی از کارخانه ایران خودرو دیزل بازدید کرد

وی افزود: ما باید بتواینم آنچه رهبر معظم انقلاب اسلامی و قانون و سیاستهای کلی مشخص کرده‌اند و برای رشد اقتصادی کشور موثر است به انجام برسانیم. این نشست در کارخانه بزرگی که کرگران آن کارهای قابل عرضه‌ای در بازارهای داخلی و خارجی دارند، برگزار می‌شود. این نشان دهنده توانایی نیروهای کشور ما و نشان دهنده آن است که در کشور می‌توان کارهای بزرگی انجام داد.

رئیس جمهور ادامه داد: عزیزان ما علی رغم بسیاری از کاستی‌ها و تحریم‌ها تولیدات امید آفرینی برای کشور دارند. ما با همین روحیه ارزشمند و جهادی کارگران و مهندسان عزیز پای کار کشور هستیم و دشمن همچنان که در عرصه‌های مختلف ناکام مانده است در عرصه اقتصادی هم ناکام خواهد ماند.

رئیسی با بیان اینکه کارگران محور تولید هستند، عنوان کرد: باید همه حمایت‌های حقوقی،‌ مالی و اجتماعی از کارگر صورت بگیرد تا شاهد رشد کمی و کیفی تولیدات کشور باشیم. در سفری که اخیرا به سریلانکا داشتیم شاهد کاربزرگی که با صدرو خدمات فنی و منهدسی ما به این کشور انجام شده بود، بودیم، این کار از جهت تکنیک بسیار کم نظیر و به تعبیر مدیران‌ آن کشور بی نظیر بود. اینگونه اقدامات از دست فناوران ایران بر می‌آید.

رئیس جمهور تاکید کرد: ما در بین جامعه کارگری افرادی را داریم که نخبه هستند و باید به این افراد توجه کرد تا ایده پردازی آنها تقویت شود و نخبگی آنها باید مورد توجه خاص قرار بگیرد و ما هم در دولت ایده‌های نخبگان را مورد توجه قرار می‌دهیم.

وی توجه به فرهنگ کار را موضوع بسیار مهمی دانست و عنوان کرد: توجه به عمل به هنگام و زمان شناسانه بسیار مهم است. در دوارن دفاع مقدس کارهایی در کارخانه‌های ما انجام شد که ما را از کشورهای بیگانه بی نیاز کرد. امروز هم شاهد یک جنگ اقتصادی هستیم اما به لطف خدا جوانان ما تا کنون نشان داده‌اند که همچنانی که رزمندگان ما در جنگ نظامی سیلی محکمی به دشمن زدند کارگان ما نیز در جنگ اقتصادی سیلی محکمی به دشمن خواهند زد.

رئیس ادامه داد: دشمن تصور کرده است با تهدید و تحریم می‌تواند ما را متوقف کند در صورتیکه امروز شاهد رشد تولید و رشد در حوزه‌های دانش بنیان هستیم. این بدان معنا است که جوانان کشور ما در حال انجام کارهای بزرگی هستند.

رئیس جمهور در ادامه از تصویب لایحه امنیت شغلی در دولت خبر داد و گفت: برای خانوداه‌ها ثبات و امنیت شغلی بسیار مهم است و ما هم به این موضوع معتقدیم.

رئیسی با اشاره به نحوه تعیین دستمزد کارگران گفت:‌ به نظر من همین شیوه سه جانبه‌گرایی برای تعیین حقوق و دستمزد کارگران شیوه مناسبی است و ما با این شیوه موافقیم.

کد خبر: 1229005 برچسب‌ها سید ابراهیم رئیسی

دیگر خبرها

  • آغاز پویش دست‌های مهربان در کردستان
  • آغاز پیش تولید سریال ماه‌شرف خانم در سنندج
  • آغاز پیش‌تولید سریال «مستوره اردلان» در کردستان
  • مبارزه با موش‌های پایتخت در آستانه فصل گرما زودتر آغاز شود
  • چاپ سوم «سیطره» در نمایشگاه کتاب عرضه می‌شود
  • رئیسی: دولت با شیوه سه جانبه‌گرایی تعیین حقوق کارگران موافق است
  • تعیین عوارض ۶۰درصدی برای صادرات سیب‌زمینی
  • تولید میدان گازی بزرگ عراق پس از حمله پهپادی متوقف شد
  • دهم اردیبهشت، سالروز آغاز عملیات غرورآفرین بیت‌المقدس
  • روایت هجرت اجباری ابوالرضا(ع) از مدینه به عراق