Web Analytics Made Easy - Statcounter

برای اثبات دوباره دشمنی عمیق لندن با ایران، زمان زیادی نیاز نبود و تنها ساعاتی بعد از برگزاری جشن تولد ملکه در سفارت انگلیس، وزارت خارجه این کشور، در اقدامی عجیب، همصدا با ترامپ ایران را متهم کرد.

سرویس سیاست مشرق- روز جمعه (۲۴ خرداد)، وزارت خارجه بریتانیا، در اقدامی عجیب بیانیه‌ای صادر کرد و در هم‌صدایی با دولت آمریکا، ایران را به حمله به نفتکش‌ها در دریای عمان (۲۳ خرداد) متهم نمود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این بیانیه، وزارت خارجه بریتانیا مدعی شد که بنا بر برآوردهای خود "تقریباً مطمئن" است سپاه پاسداران در حمله روز پنجشنبه به دو نفتکش در دریای عمان نقش داشته است. این بیانیه می‌گوید حمله به نفتکش‌ها از طرف ایران اقدامی است که اخیراً سابقه داشته است.

بیشتر بخوانید:

قدرشناسی عجوزه!

فیلم / هدیه دانشجویان ایرانی به ملکه انگلیس

دیگ‌های پلوی سفارتخانه‌ها به‌شدت می‌جوشد

عکس / جشن تولد ملکه انگلیس در تهران!

وزارت خارجه بریتانیا مسئولیت انفجار چهار نفتکش اماراتی را هم به ایران نسبت داده است.

جرمی هانت، وزیر خارجه بریتانیا نیز از ایران خواسته تا فعالیت‌های به گفته او "بی‌ثبات‌کننده" را متوقف کند. وزیر امور خارجه بریتانیا ضمن ابراز آمادگی این کشور برای مشارکت در هرگونه تحقیقاتی برای کشف جزئیات حملات روز گذشته به دو نفتکش در دریای عمان گفته است: "دلیلی وجود ندارد که در ارزیابی آمریکا در مورد دست داشتن جمهوری اسلامی ایران در این حملات تردید کنیم."

این بیانیه، درست فردای روزی صادر شد که سفارت انگلیس در ایران روز پنج شنبه ۲۳ خردادماه به مناسبت تولد ۹۳ سالگی ملکه الیزابت دوم میزبان جمعی زیادی از تجار ایرانی، سلبریتی‌ها و برخی سیاستمداران ایرانی بود. چیزی که این جشن را متمایز از جشن تولدهای قبلی کرد، اقدام عجیب دولت انگلیس برای تدارک آن بود. سفارت انگلیس، از روزهای پیش از برگزاری جشن تولد ملکه این کشور، اعلام کرده بود که هزینه‌ای از جیب خودش برای برگزاری این جشن نمی‌پردازد و هزینه آن را می‌بایست ایرانی‌ها بپردازند. انگلیس از روزهای گذشته در ایمیلی به شرکت‌ها؛ برندهای معتبر و تجار ایرانی خواست که برای برگزاری این جشن مبلغی معادل ۲۵۰۰ پوند بپردازند و به نوعی اسپانسر این جشن تولد شوند!

نامه سفارت انگلیس به تجار ایرانی برای تأمین هزینه‌های جشن تولد ملکه

اینکه سفارت روباه پیر استعمار، انگلیس خبیث، این‌چنین با علم به نفرتی که در دل توده‌های ملت ایران از سوابق سیاه استعماری و نفاق و خباثت عمیق این کشور وجود دارد، پول جشن تولد ملکه شیطان‌صفت و کریه‌المنظر خود را از ایرانی‌ها بگیرد، قطعاً با هدف تحقیر و توهین ملت ایران صورت گرفت. این در حالی است که دولت انگلیس در مساله تحریم‌های اقتصادی و تحمیل جنگ اقتصادی بر ملت ایران، همراه و شریک ترامپ است. از این رو، بسیار تلخ و حیرت‌آور است که شرکت‌ها و تجار ایرانی از پولی که در ایران به دست آورده‌اند خرج تولد ملکه فتنه‌گر انگلیس کردند و برخی دولتمردان و سلبریتی‌های ایرانی در این جشن مفتضح حضور به هم رساندند.

راب مکِر، سفیر انگلیس در ایران در حال سخنرانی در جشن تولد ملکه در سفارت این کشور در ایران

ملت ایران هیچ‌گاه خاطره خباثت‌ها و جنایت‌های عظیم استعمار انگلستان را در برابر ملت ایران فراموش نخواهد کرد: خیانت پادشاهی انگلستان در دوران قاجار و توطئه‌های عمیقی که منجر به جدایی بخش‌هایی از ایران از قبیل هرات شد، نقش انگلستان در حذف سیاستمداران وطن‌خواهی چون عباس‌میرزا و قائم‌مقام فراهانی و میرزا تقی‌خان امیرکبیر، قراردادهای ذلت‌باری چون ۱۹۱۹، اشغال ایران در جریان جنگ اول جهانی به همراه امپراتوری روسیه، نقش انگلستان در ایجاد قحطی بزرگ در سال‌های جنگ اول جهانی که بنا بر آمارهای موثق منجر به مرگ حدود ۹ میلیون ایرانی از شدت قحطی و شیوع بیماری شد، نقش سازمان جاسوسی بریتانیا در جاسوسی از مراکز حیاتی کشور و خیانت‌های شبکه مخفی انگلستان در ضربه زدن به منافع حساس ایران و....

کتاب «قحطی بزرگ» با اسناد و مدارک متقن به نقش ارتش بریتانیا در قحطی بزرگ در ایران در جنگ جهانی اول می‌پردازد

سربازان ارتش اشغالگر انگلستان در ایران در جنگ جهانی اول

خانواده سلطنتی انگلستان

به خاطر همه این جنایت‌ها، هیچ‌گاه دل ملت ایران با روباه پیر صاف نخواهد شد و انگلستان تا ابد مظهر خباثت، نفاق و توطئه برای توده ایرانی‌ها باقی مانده است و خواهد ماند.

اما برای اثبات دوباره دشمنی عمیق لندن با ایران و ایرانی، زمان چندان طولانی نیاز نبود و تنها ساعاتی بعد از برگزاری جشن تولد در سفارت انگلیس در چهارراه استانبول تهران، وزارت خارجه این کشور، در اقدامی عجیب، در حالی که تقریباً همه کشورهای مهم دنیا، حتی کشورهای عربی از قبیل کویت، حاضر به تأیید ادعاهای واشینگتن درباره نقش ایران در حمله به نفتکش‌ها در دریای عمان نشده‌اند، بیانیه صادر و ایران را صریحاً متهم می‌کند.

لازم به ذکر است که در چند هفته قبل، به مناسبت ماه مبارک رمضان، سفارت انگلستان اقدام به برگزاری مراسم «افطاری» در تهران کرد که حضور برخی مسؤولان سیاسی در این مهمانی بسیار جنجالی شد و مورد اعتراض قرار گرفت.

در این زمینه بیشتر بخوانید:

حلوای چرب انگلیسی‌ها در تهران برای «افطاری» به وقت لندن +تصاویر

البته این روزها که مقارن با سالگرد انتخابات سال ۸۸ و فتنه بزرگ علیه مردمسالاری نظام است، شاید بازخوانی نقش سفارتخانه بریتانیا در تحریک و سازماندهی فتنه، خیلی از مسائل را به یاد دولتمردان کشورمان بیاورد که به همین سادگی چشم به روی تحرکات خصمانه دولت بریتانیا نبندند. همین امروز هم رسانه‌های فارسی‌زبان مستقر در لندن از قبیل بی بی سی فارسی (وابسته به بودجه مجلس انگلستان و تحت هدایت دستگاه سیاست خارجی این کشور)، ایران اینترنشنال (تلویزیون وابسته به سعودی‌ها که مورد حمایت دولت انگلستان است) و من و تو (رسانه بهائیان مقیم لندن که در همکاری تنگاتنگ با سرویس اطلاعاتی انگلیس است)؛ رسماً و عملاً بازوهای جنگ روانی همان «تیم ب» (بولتون-بن سلمان-بنیامین نتانیاهو) هستند که محمدجواد ظریف از آن حرف می‌زند.

البته محمود بریمانی، دستیار وزیر و مدیرکل اروپای وزارت امور خارجه، روز شنبه (۲۵ خرداد)، در ملاقات با راب مکِر، سفیر انگلیس، شدیداً به این مواضع غیر قابل قبول و ضد ایرانی دولت انگلیس اعتراض کرد و با اشاره به اتهام مطروحه که بدون ارائه کمترین سند و مدرکی و تنها در چارچوب سیاست دنباله روانه لندن از واشنگتن مطرح شده، افزود:

"در جریان جلسه (بسته) پنجشنبه گذشته شورای امنیت سازمان ملل نیز هیچکس بجز انگلیس با این اتهام واهی آمریکا همراهی نکرد؛ حتی بسیاری از رسانه‌های بین المللی شناخته شده نیز ادعای آمریکا و انگلیس را به استناد اظهارات مقامات شرکت مالک کشتی و ملوانان آن رد کردند."

راب مکر مدعی است که خود تقاضای یک ملاقات فوری را با وزارت خارجه ایران داده است

البته سفیر انگلیس در حساب توئیتر خود مدعی شد که خود او به وزارت خارجه ایران تقاضای ملاقات فوری داده است و به بیان دیگر، به وزارت خارجه کشورمان احضار نشد. او اینجا هم به روش انگلیسی‌ها، نمی‌گوید که آن دعوت و احضار دو مقوله جداگانه بوده و ایشان برای موردی دعوت و برای موضوع دیگری احضار شده‌اند.

با این وجود، به نظر می‌رسد که در شرایط کنار رفتن نقاب دشمنی‌ها و عیان شدن روی خبیث انگلیس و همراهی کامل لندن با واشینگتن در جنگ اقتصادی علیه کشورمان، دستگاه دیپلماسی و شورایعالی امنیت ملی، باید مواضع قاطعانه‌تری در قبال لندن اتخاذ کند تا همزمان با آشکار شدن فاز «فعال» سیاست خارجی کشور در مقابله با دشمنی آمریکا و نظام سلطه، پیامی قوی به اروپایی‌های پیمان شکن و در رأس آن‌ها انگلیس خبیث ارسال گردد.

منبع: مشرق

کلیدواژه: وعده های روحانی بازار سکه و ارز قتل همسر نجفی شهید نصیری بریتانیا بی بی سی فارسی جرمی هانت جشن تولد ملکه دستگاه دیپلماسی سفارت انگلستان سفارت انگلیس شورای عالی امنیت ملی لندن محمد جواد ظریف محمدجواد ظریف ملکه الیزابت دوم وزارت خارجه وزارت خارجه ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۹۱۲۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اولین سفر وزیر انگلیسی به قرقیزستان با طعم دخالت

به گزارش قدس آنلاین، دیوید کامرون این موضوع را در یک نشست توجیهی پس از دیدار با جنبیک کولوبایف، وزیر امور خارجه جمهوری قرقیزستان مطرح کرد.

کامرون خاطرنشان کرد که قرقیزستان شرکای تحت رهبری چین در حوزه اقتصادی دارد و این کشور باید حق انتخاب شرکا را داشته باشد. وی افزود: در دیدار امروز با رئیس جمهوری قرقیزستان، همکاری های دو کشور مورد بحث و بررسی قرار گرفت و فرصت هایی برای توسعه آن وجود دارد.

کامرون با تاکید بر اینکه قرقیزستان از نظر منابع آبی غنی است، تصریح کرد: حمایت از پروژه های زیست محیطی در مواجهه با تغییرات اقلیمی ضروری است و در این راستا انگلیس صندوق سرمایه‌گذاری برای حمایت از مشاغل متوسط و کوچک ایجاد خواهد کرد.

وی همچنین به همکاری با قرقیزستان در زمینه سرمایه‌گذاری خصوصی اشاره کرد و گفت که شرکت های انگلیسی در ساخت ورزشگاه بیشکک مشارکت دارند.

در این سفر دیوید کامرون با صادیر جپاروف رئیس جمهوری قرقیزستان نیز دیدار کرد.

به گفته تارنمای ریاست‌جمهوری قرقیزستان، گفت‌وگو بین طرفین در مورد چشم‌انداز همکاری‌های دوجانبه قرقیزستان و انگلیس از جمله در حوزه های سیاسی، تجاری، اقتصادی، سرمایه گذاری، انرژی و حمل و نقل صورت گرفت.

علاوه بر این، امکان گسترش تعاملات دو کشور در زمینه مسائل آموزشی و مهاجرت کاری فصلی مورد بحث و بررسی قرار گرفت. صادیر جپاروف و دیوید کامرون موضوعات جاری در دستور کار منطقه ای و بین المللی را نادیده نگرفتند.

این اولین سفر وزیر خارجه انگلیس به قرقیزستان است.

کامرون این هفته از پنج کشور آسیای مرکزی و مغولستان بازدید خواهد کرد. وی دیروز از تاجیکستان دیدن کرد و شامگاه ۲۲ آوریل (سوم اردیبهشت) وارد بیشکک شد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • تحریم‌های جدید انگلیس علیه ایران
  • ژنرال انگلیسی: برای کی‌یف سخت است جلوی حمله مسکو را بگیرد
  • ژنرال انگلیسی: اوکراین با جنگ دشواری مواجه است
  • چاقو کشی دختر دانش آموز علیه معلمان در انگلستان
  • ۲۷.۳ سالگی میانگین سن مادران ایرانی در تولد اولین فرزند؛ پدر ۳۲.۱ سالگی
  • واکنش وزارت خارجه به ادعای آمریکا علیه شرکت‌های ایرانی
  • واکنش وزارت خارجه به ادعای آمریکا علیه اشخاص و شرکت‌های ایرانی
  • وزیر امور خارجه انگلیس در نقش آشپز (فیلم)
  • اولین سفر وزیر انگلیسی به قرقیزستان با طعم دخالت
  • انگلیس طرح اخراج پناهجویان به رواندا را تصویب کرد