Web Analytics Made Easy - Statcounter

مسئول بسیج سازندگی استان کرمانشاه با بیان اینکه ۲۲۰ گروه جهادی شناسنامه‌دار در استان فعالیت می کنند، گفت: بیش از ۱۲۰۰ دانش‌آموز در اردوهای طرح هجرت امسال حضور دارند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از شبکه اطلاع رسانی مرصاد ، سرهنگ حسین قبادی بصیر پیش از ظهر امروز دوشنبه در نشست ستاد ساماندهی جوانان استان کرمانشاه از برنامه های متنوع سپاه جهت گذراندن اوقات فراغت جوانان و نوجوانان سخن گفت و اظهار داشت: در این راستا بسیج سازندگی نیز جهت غنی سازی اوقات فراغت چندین فعالیت مهم را در دستور کار دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: این برنامه‌ها در قالب اردوهای طرح هجرت و همچنین اردوهای جهادی با حضور دانش آموزان و دانشجویان اجرا خواهد شد.

مسئول بسیج سازندگی استان کرمانشاه بیان داشت: هدف از اجرای این طرح ها انجام کار جهادی و تربیتی است و همانطور که مورد تاکید مقام معظم رهبری است برای پر کردن هدفمند اوقات فراغت جوانان و همچنین تقویت روحیه جهادگری در دانش‌آموزان انجام خواهد شد.

وی بیان داشت: امسال در بحث طرح هجرت حدود ۱۲۸۰ نفر دانش‌آموز در این اردوها حضور دارند که مدت زمان اردو برای هر نفر ۱۰ روز است.

قبادی بصیر گفت: دانش آموزان طی این مدت با رنگ‌آمیزی مدارس، تعمیر میز و نیمکت‌ها و برنامه‌های فرهنگی و آموزشی با فرهنگ کار به طور عملی و تجربی آشنا خواهند شد.

وی در ادامه با بیان اینکه در حال حاضر ۲۲۰ گروه جهادی شناسنامه‌دار در استان کرمانشاه وجود دارد گفت: علاوه بر این تعداد گروههای جهادی محله محور نیز که حدود ۱۲۰۰ پایگاه مقاومت هستند در اردوهای جهادی فعالیت خواهند کرد.

مسئول بسیج سازندگی استان کرمانشاه در ادامه به صدمات وارد شده در سیل فروردین ماه امسال اشاره کرد و گفت: قرار است سازمان بسیج سازندگی جهت ساخت ۵۰۰ واحد مسکونی همکاری کند.

وی خاطرنشان کرد: به این منظور ۵۰۰۰ نفر از دانشجویان در قالب اردوهای جهادی طی تابستان امسال در این حوزه مشغول به فعالیت خواهند شد.

قبادی بصیر ادامه داد: همچنین جهت پر کردن اوقات فراغت جوانان و نوجوانان ۱۸ سالن ورزشی استاندارد در سطح استان داریم که فعالیت هایی همچون فوتبال، والیبال و… در این سالن ها صورت می گیرد.

وی عنوان کرد: همچنین ۷۰ سالن ورزشی صالحین به ابعاد ۳۶۰ متر مربع در سطح استان داریم که فعالیت های رزمی از جمله کشتی تکواندو و … در این سالن ها انجام می شود.

مسئول بسیج سازندگی استان کرمانشاه بیان داشت: از خصوصیت این سالن ها این است که سالن ها در نقاط مختلف روستایی نیز پراکنده هستند.

وی گفت: فعالیت دو استخر شنا در شهر کرمانشاه، اردوهای زیارتی تفریحی، فعالیت حلقه های صالحین در ۱۲۰۰ پایگاه مقاومت نیز از دیگر برنامه‌هایی است که برای پر کردن اوقات فراغت در تابستان در نظر گرفته شده اند.

قبادی بصیر همچنین از اجرای برنامه‌های متنوع در مناطق حاشیه ای شهر که امکان آسیب های اجتماعی در آنجا بیشتر است خبر داد و گفت: در گذشته ۱۰ محله را تحت پوشش داشتیم اما ۱۰ مرحله دیگر به آن اضافه شد و برنامه های ویژه ای با کمک سایر دستگاهها در این محلات اجرا خواهد شد.

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۹۱۹۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حضور بیش از ۳۳ هزار دانش آموز البرزی در اردوی عملی آمادگی دفاعی

به گزارش خبرگزاری مهر، محمد فرمانی از شرکت بیش از ۳۳ هزار دانش آموز مقطع متوسطه دوم البرزی در اردوی عملی درس آمادگی دفاعی خبر داد و گفت: ۱۶ هزار دانش آموز پسر در سطح استان در میادین تیر شرکت می‌کنند و موضوعاتی مثل صف جمع، آمادگی جسمانی، امداد و نجات و مهارت‌های تیراندازی را آموزش می‌بینند.

وی تصریح کرد: ۱۷ هزار دانش آموز دختر نیز در مراکز آموزشی و کلاس‌های درس، با مباحث آمادگی دفاعی و موضوعات مهم این درس آشنا می‌شوند. این برنامه در سطح شهرستان‌های استان البرز به همت نواحی، بسیجیان و مربیان آموزش نظامی و آموزش و پرورش و بسیج دانش آموزی، در حال برگزاری است.

مسؤول سازمان بسیج دانش آموزی استان البرز هدف از برگزاری این اردو را افزایش مهارت‌های فردی و گروهی در دفاع نظامی و غیر نظامی، استفاده صحیح از ابزارهای دفاعی هنگام بکارگیری و انسجام بخشی به بخش عملی درس آمادگی دفاعی برشمرد و بیان کرد: اردوی آمادگی دفاعی موجب می‌شود دانش آموزان به هویت دانش آموزی خود برسند.

کد خبر 6088315

دیگر خبرها

  • فعالیت ۶۸ دانشجو معلم جهادگر به مدت ۱۷ روز در ارومیه و خوی
  • ارائه ۱۰ میلیارد تومان خدمات از سوی کمیته امداد در سال گذشته
  • جنگل فندقلو میزبان گردشگران و اردوهای دانش آموزی
  • از دانش‌بنیان‌ها، مخترعان و گروه‌های جهادی حمایت کنید
  • فعالیت ۴۱۶سفیر دانش‌آموز رضوی در آران و بیدگل
  • اجتماع دختران دانش آموز در حرم حضرت معصومه (س)
  • تجمع حافظان نور در حرم حضرت معصومه (س)
  • حضور بیش از ۳۳ هزار دانش آموز البرزی در اردوی عملی آمادگی دفاعی
  • 44 هزار دانش آموز کردستانی سفیر سلامت
  • جشن عبادت وبندگی ۲۲۰ دانش آموز بادرودی