Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-06@08:08:56 GMT

تفکیک غیر مجاز زباله معضلی بزرگ برای شهر تبریز است

تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۰۹۱۹۹۳

تفکیک غیر مجاز زباله معضلی بزرگ برای شهر تبریز است

به گزارش خبرنگار مهر، عبداله تقی پور ظهر امروز دوشنبه در جلسه کمیسیون محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تبریز گفت: طبق نظر کمیسیون حتی اگر قرارداد احداث نیروگاه زباله سوز منعقد شود نیز باید تفکیک زباله از مبدا صورد گیرد.

علی صفری معاون فنی و اجرایی سازمان مدیریت پسماند شهرداری تبریز نیز در این جلسه گفت: تفکیک زباله هیج منافاتی با احداث نیروگاه زباله سوز ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی همچنین در خصوص فعالیت تفکیک کنندگان غیر مجاز زباله توضیحاتی داد و گفت: در سه ماهه اول سال بالغ بر ۳۰۰ خودرو جمع آوری و تفکیک غیر مجاز زباله توقیف شده است.

معاون فنی و اجرایی سازمان مدیریت پسماند شهرداری تبریز با اعلام اینکه اکثر نفرات که بصورت غیر مجاز زباله تفکیک می کنند از روی بیکاری است خاطر نشان کرد: ۴ مغازه تفکیک غیر مجاز زباله پلمپ شده است ولی تا زمانیکه زباله خشک داخل باکس های زباله باشد این اتفاق خواهد افتاد.

توجه به تفکیک پسماندهای شهری از مبدا

وی همچنین گفت: اگر تفکیک زباله از مبدا به معنی واقعی در تبریز و از خانه ها اتفاق نیافتد شاهد حضور چنین صحنه هایی در سطح شهر تبریز خواهیم بود.

صفری سپس با انتقاد از اینکه شرکت صنعت سازان فتح به تعهدات خود در تفکیک از مبدا عمل نمی کنند اذعان کرد: میانگین زباله تولیدی روزانه شهر تبریز ۱۱۵۰ تن است که حدود ۵۰۰ تن از این مقدار بصورت سنتی دفن می شود.

معاون فنی و اجرایی سازمان مدیریت پسماند شهرداری تبریز همچنین گفت: درگذر زمان تعریف تفکیک از مبدا عوض شده است و اگر زباله های خشک به باکس ها زباله نروند مشکل حل می شود.

غلامرضا وصالی مدیر خدمات شهری شهرداری تبریز نیز در جلسه کمیسیون محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تبریز گفت: مقرر شده است سازمان مدیریت پسماند تفکیک کنندگان غیر مجاز را ساماندهی نماید.

وی با اعلام اینکه موضوع شرکت صنعت سازان فتح بیش از دو سال است که در محاکم قضایی است خاطر نشان کرد: قرار بود این شرکت چهار خط تفکیک زباله راه اندازی کند ولی در حال حاضر با گذشت بیش از ۱۰ سال از قرارداد این شرکت فقط یکی از این خطوط فعال است.

برخورد جدی با دستفروشان و تفکیک کنندگان غیر مجاز زباله

کریم صادقزاده تبریزی دبیر کمیسیون محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تبریز نیز در این جلسه گفت: متاسفانه برخورد جدی با دستفروشان و تفکیک کنندگان غیر مجاز زباله انجام نمی گیرد و طبق صحبت هایی که با معاونین خدمات شهری مناطق شده ظاهراً نیروی انتظامی همکاری لازم را برای جمع آوری این افراد یا شهرداری تبریز ندارد.

وی ادامه داد: فعالیت این افراد از طرفی چهره شهر را خراب می کند و از طرفی نیز ظاهراً اراده ای برای حل مشکلات وجود ندارد.

صادقزاده ادامه داد: طبق مصوبه مجلس شورای اسلامی مراجع قضایی مکلف به برخورد با این افراد هستند، ولی متاسفانه نه از طرف قوه قضاییه و نه از طرف شهرداری تبریز اراده ای برای حل این مشکل وجود ندارد و گاهاً مشاهده می شود پاکبانان شهرداری نیز نسبت به تفکیک غیر مجاز زباله اقدام می کنند.

وی با بیان اینکه پیشنهاد می شود فرهنگ سازی شهروندان برای تفکیک زباله از طریق صدا و سیما به اطلاع مردم برسد گفت: تفکیک زباله از مبدا باعث کاهش بیش از ۴۰ درصد از هزینه های مدیریت پسماند می شود.

صادقزاده افزود: تفکیک پسماند از مبدا باعث می شود حجم مورد نیاز زباله سوز ها در کشور تا ۵۰ درصد کاهش یابد.

وی همچنین در بخش دیگری از صحبت های خود افزود: انتظار می رود که کمیته های تخصصی و راهبردی برای حل مشکلات تفکیک کنندگان غیرمجاز زباله و دستفروشان تشکیل شود.

کد خبر 4643182

منبع: مهر

کلیدواژه: زباله خدمات شهری شورای شهر تبریز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۹۱۹۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

احداث ۶ شهربازی جدید در کلان‌شهر تبریز

شهردار تبریز از بررسی طراحی و احداث شش شهربازی در کنار بهسازی امکانات مجتمع تفریحی باغلارباغی در سال جاری با همراهی بخش خصوصی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از آذربایجان‌شرقی، یعقوب هوشیار ظهر امروز _یکشنبه شانزدهم اردیبهشت_ در یکصد و نود و سومین جلسه شورای اسلامی شهر تبریز اظهار کرد: امسال شش شهربازی با مشارکت سرمایه گذاران بخش خصوصی و با تکیه بر توان تخصصی شهرداری ساخته می‌شود.

وی افزود: در صورت تمایل نداشتن سرمایه‌گذاران برای سرمایه‌گذاری در این زمینه، شهرداری در دو نقطه شهر اقدام به احداث شهربازی خواهد کرد.

شهردار تبریز با بیان اینکه شهرداری نزدیک به ۲۰ هزار میلیارد تومان در شهر املاک دارد، خاطرنشان کرد: نگاه شهرداری به املاک بیشتر متمرکز بر مولدسازی املاک است و بر همین اساس کمترین تحقق بودجه شهرداری در سال گذشته مربوط به حوزه فروش املاک بود؛ این موضوع در بودجه ۱۴۰۳ نیز مطابق سال قبل پیش بینی می‌شود.

هوشیار اضافه کرد: هر چند در برخی موارد، همچون پروژه‌های کلان شهری نیاز به فروش املاک احساس می‌شود ولی نگاه کلان شهرداری حفظ و مولدسازی املاک است.

وی ادامه داد: بانک اطلاعات املاک شهرداری از دوره مدیریت شهری قبلی خالی تحویل گرفته شده بود و با تلاش بی وقفه دست‌اندرکاران در حال حاضر سامانه یکپارچه اطلاعات املاک و مستغلات شهرداری یکی از سامانه‌های قوی و غنی به شمار می‌رود.

شهردار تبریز تصریح کرد: بیشتر مزایده‌های شهرداری در خصوص املاک به فروش منجر نشده است چرا که در شرایط فعلی خرید و فروش املاک رونق چندانی ندارد؛ از طرف دیگر سیاست‌گذاری شهرداری مولدسازی املاک بوده است و انتظار درآمد از فروش املاک ندارد.

کد خبر 750841

دیگر خبرها

  • وضعیت آلودگی هوای تهران امروز دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ + شاخص به تفکیک مناطق
  • انتقال مجموعه آرادکوه نیازمند عزم جدی متولیان امور است
  • تفکیک زباله در روستای قلعه بالای بیارجمند آغاز شد
  • طرح مطالعاتی سایت پسماند شهرداری ساوه انجام‌ شد
  • احداث ۶ شهربازی جدید در کلان‌شهر تبریز
  • وضعیت آلودگی هوای تهران امروز یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ + شاخص به تفکیک مناطق
  • وضعیت آلودگی هوای تهران امروز یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳+ شاخص به تفکیک مناطق
  • کاشت ساختمان در پارک‌های تهران؛ ممنوع یا مجاز؟
  • تعطیلی جایگاه زباله غیر مجاز دستک آستانه اشرفیه
  • وضعیت آلودگی هوای تهران امروز شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳+ شاخص به تفکیک مناطق