Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-01@06:18:48 GMT

ممنوعیت واردات پوشاک تولید را نجات داد

تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۰۹۲۰۹۷

ممنوعیت واردات پوشاک تولید را نجات داد

به گزارش خبرنگار مهر، رحیم چگنی، امروز دوشنبه ۲۷ خرداد ۹۸ در نشست خبری خود با خبرنگاران با اشاره به تصمیم دولت در سال ۹۷ مبنی بر ممنوعیت واردات پوشاک گفت: ممنوعیت واردات پوشاک خارجی به کشور و جلوگیری از عرضه آن توسط ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز، گامی رو به جلو در جهت حمایت از تولید داخلی بود که توانست آثار مثبتی را در میان تولیدکنندگان پوشاک به جای بگذارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عضو انجمن تولیدکنندگان صنعت پوشاک ایران در پاسخ به سوال خبرنگار مهر افزود: در این رابطه ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز در فروشگاه‌ها و مبادی عرضه وارد شده و شناسنامه فروش پوشاک عرضه شده را چک می‌کرد و همین کار باعث شد تا بسیاری از کالاهای جعلی از سطح فروشگاه‌ها برچیده شوند و البته این برندهای جعلی هم از بازار خارج گردند.

وی تصریح کرد: از سوی دیگر، گرانی ارز هم سبب شد تا صرفه اقتصادی برای واردات پوشاک از بین برود و همین عامل هم به کمک تدابیر ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز آمد تا از توزیع پوشاک قاچاق و خارجی جلوگیری شود؛ اما در سطح ارتقای کیفیت نیز تمام تلاش این بود که کیفیت محصولات تولیدی ایران افزایش یابد؛ اگرچه هم اکنون بسیاری از تولیدات ایرانی روانه بازارهای صادراتی شده و حتی با کالاهای ترکیه و اروپا نیز رقابت دارند.

به گفته چگنی، اکنون تولیدکنندگان با مشکلات بسیاری مواجه هستند و فشار بر آنها به نحوی است که باید ۴ برابر سرمایه در گردش سال‌های قبل خود را هزینه کنند تا تولید خود را حفظ نمایند؛ اما به هر حال به لحاظ کیفی نیز باید نسبت به گذشته رشد خوبی داشته باشند تا بتوانند در بازارهای هدف صادراتی با کشورهایی همچون ترکیه رقابت نمایند.

وی اظهار داشت: توانمندی‌های تولید داخلی به نحوی است که حتی برخی تولیدکنندگان ایرانی به کشورهای اروپایی نیز صادرات دارند؛ اما هدف ما این است که در بازارهایی مثل عراق، روسیه و سوریه بتوانیم وارد شده و پوشاک تولیدی را عرضه کنیم. البته به لحاظ نوسانات و افزایش نرخ ارز، اکنون صادرات به صرفه است و باید شرایطی را فراهم کنیم که قیمت تمام شده متناسب با رقبا باشد.

چگنی گفت: هیچیک از تولیدکنندگان پوشاک نتوانستند ارز ۴۲۰۰ تومانی یا ارز دولتی بگیرند؛ در حالی که انجمن ۲۵۰ عضو فعال دارد ولی هیچیک نتوانستند از ارز دولتی برای واردات ماشین آلات و مواد اولیه خود بهره گیری کنند.

وی از تشکیل تعاونی تأمین نیاز پوشاک کشور خبر داد و گفت: این تعاونی قصد دارد تا به صورت منسجم، علاوه بر ارتقای کیفیت پوشاک تولیدی، در بازارهای هدف صادراتی نیز حضور یابد. البته همه هدف ما این است که سطح حضور ایران را در عراق و سوریه بالا ببریم، بر این اساس تلاش داریم با استفاده از برخی برندهای مطرح خود، فروشگاه‌هایی را در کشور عراق راه اندازی نمائیم. در این میان البته نیاز به مواد اولیه باکیفیت داریم و بنابراین باید دولت این مسیر را تسهیل کند.

به گفته چگنی، در این تعاونی دو رویکرد داریم، به این معنا که به تولیدکنندگان مشاوره بدهیم که مواد اولیه داخلی خوب تولید کنند و در مرحله بعد، تولید باکیفیت پوشاک رونق یابد.

کد خبر 4643171 محبوبه فکوری

منبع: مهر

کلیدواژه: صنعت پوشاک انجمن پوشاک ایران ستاد مبارزه با قاچاق کالا قاچاق پوشاک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۹۲۰۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حذف سریال «حشاشین» از تمام سکوهای ایرانی 

شب گذشته دو روز بعد از ابلاغ نظر شورای صدور مجوز ساترا در خصوص ممنوعیت پخش «حشاشین» از سکوهای نمایش خانگی ایران، فیلیمو هم این سریال ضد ایرانی را از روی خروجی خود حذف کرد.

به گزارش مشرق، سامان مراد حسینی سخنگوی مجمع رصتا درباره ممنوعیت نمایش سریال «حشاشین» در ایران توضیح داد: اعلام ممنوعیت نمایش سریال «حشاشین» در ایران توسط ساترا صرفاً از این باب نبود که بخواهیم از مشاهده این اثر توسط مخاطبان ایرانی جلوگیری کنیم بلکه از این جهت هم موضوعیت داشت که در مقابل تولید و انتشار اثری که چهره نادرستی از ایرانی ها نمایش میدهد موضع گیری رسمی کنیم و نشان دهیم که درهای شبکه نمایش خانگی ایران به روی اثر ضد ایرانی باز نیست.

مرادحسینی درباره این موضوع افزود: اگر ساترا راجع به این اثر موضع گیری رسمی نمی‌کرد قطعا سایر بخش‌های حاکمیت نمی‌توانستند اقدامات بعدی را در حوزه دیپلماسی فرهنگی مرتبط با این سریال طراحی و پیگیری کنند.

وی افزود: نکته دیگر در خصوص ممنوعیت انتشار سریال «حشاشین» در ایران این است که در این موضوع خاص شاهد همگرایی نخبگان کشور و دستگاه حاکمیتی ساترا بودیم و این موضوع بیانگر اتحاد ایران در مقابل تولید و انتشار یک سریال خصمانه و ضد ایرانی است.

به گزارش ایسنا، سریال «حشاشین» اخیرا به دلیل آنچه «تحریف تاریخ اسلام» و «ساخت مغرضانه سیاسی» خوانده شده، در پلتفرم‌های کشورمان مجوز انتشار ندارد.

سریال «حشاشین» روایتی درباره حیات و حوادث مرتبط با حسن صباح، بنیان‌گذار دولت اسماعیلیه است.

این سریال توسط عبدالرحیم کمال نوشته شده و توسط پیتر میمی کارگردانی شده است. فیلمبرداری آن دو سال به طول انجامید. قرار بود در ماه رمضان سال گذشته پخش شود و به دلیل فیلمبرداری صحنه‌هایی از سریال در مالتا و قزاقستان، نمایش آن تا امسال به تعویق افتاد.

بر همین اساس در پی منتشر نشدن این سریال از پلتفرم‌های داخلی، مهدی سیفی، مدیرکل نظارت و تطبیق ساترا تاکید کرد که سریال «حشاشین» محصول کشور مصر است و روایت آن از تاریخ اسلام متضمن تحریف‌های فراوانی است که به نظر می‌رسد با رویکرد سیاسی مغرضانه تولید شده است و بنابراین طبق نظر شورای صدور مجوز ساترا انتشار سریال «حشاشین» (The Assassins)، در رسانه‌های صوت و تصویر فراگیر ایران مورد تایید نیست.

منبع: ایسنا

دیگر خبرها

  • حذف سریال «حشاشین» از تمام سکو‌های ایرانی
  • خطر تحریم در واردات اتوبوس‌های جدید/ تولیدکنندگان داخلی توان رفع نیاز شهر‌های کشور به اتوبوس را ندارند
  • حذف سریال «حشاشین» از تمام سکوهای ایرانی 
  • نیاز تولیدکنندگان به حمایت های عملی
  • خبر جدید از حراج شمش/ شمش تولیدکنندگان داخلی هم حراج می‌شود
  • تعهد تولیدکنندگان داخل بر تامین ۴۰درصد مودم‌های پروژه فیبرنوری
  • تعهد تولیدکنندگان داخل بر تامین ۴۰ درصد مودم‌های فیبر نوری
  • دیدار فرمانده سپاه لرستان با جامعه کارگری
  • ممنوعیت فروش لباس‌های نامتعارف در واحد‌های تجاری
  • از اشتغالزایی تا صادرات در روستای چهلخانه