Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-04@10:46:50 GMT

جاده سازی غیر مجاز در اراضی ملی خرم بید متوقف شد

تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۰۹۲۲۴۸

جاده سازی غیر مجاز در اراضی ملی خرم بید متوقف شد

به گزارش خبرنگار مهر، با تلاش و حضور به موقع ماموران یگان حفاظت منابع طبیعی شهرستان خرمبید فعالیت یک شرکت راهسازی که بصورت غیر مجاز اقدام به فعالیت در عرصه های منابع طبیعی نموده بود متوقف و تجهیزات و ادوات آنها نیز توقیف و اراضی ملی تصرف شده رفع تصرف گردید.

خان علی کریمی خرمی رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان خرمبید ظهر دوشنبه با اعلام این خبر به خبرنگاران گفت: بدنبال گشت زنی دوره ای نیروهای یگان حفاظت اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان خرمبید در حوزه استحفاظی این شهرستان مشاهده گردید که یک شرکت پیمانکاری راهسازی بدون کسب مجوز در عرصه های مرتعی «سنقر» روستای انارک این شهرستان اقدام به عملیات راهسازی نموده است که بلافاصله با هماهنگی های انجام گرفته نیروهای یگان حفاظت منابع طبیعی، ادوات غیرمجاز در این منطقه را توقیف از محل اجرای تخلف خارج کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کریمی خرمی ضمن اشاره به مقابله با تصرفات غیر مجاز با سودجویان اراضی ملی تصریح کرد: با کوچکترین تخلف و ساخت و ساز در محدوده اراضی ملی به شدت برخورد قانونی خواهیم کرد.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان خرمبید مشارکت مردم در جلوگیری از تصرفات غیر مجاز و حفاظت از عرصه‌های طبیعی را عامل مهم و تاثیر گذار در بروز تخلفات و تصرفات این عرصه ها عنوان کرد و گفت: مشارکت مردم محلی درکنار برخورد به موقع و قاطع سیستم قضایی با متخلفان مهمترین راهکارعملی مقابله با فرصت طلبان عرصه های طبیعی است.

وسعت اراضی ملی شهرستان خرم بید ۲۷۰ هزار هکتار است. 

کد خبر 4643200

منبع: مهر

کلیدواژه: منابع طبیعی فارس راهسازی جاده اراضی ملی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۹۲۲۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قلع و قمع ۱۲ مورد ساخت و ساز غیر مجاز در نیشابور

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، معاون سازمان و مدیر جهاد کشاورزی نیشابور گفت: ایجاد بنا و تاسیسات، خاکبرداری و خاکریزی، گود برداری، پی کنی، دیوارکشی، فنس کشی، استقرار کانکس و آلاچیق، سوزاندن بقایا، قطع و ریشه کنی و خشک کردن باغات، احداث پارک و فضای سبز، استخر ذخیره آب و محوطه سازی از جمله موارد تغییر کاربری محسوب می شود و با متخلفان در این زمینه برخورد می شود.

 

علی مبارکی افزود: بر اساس تبصره ۲ ماده ۱۰ قانون اصلاح قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغ ها، ماموران جهاد کشاورزی موظفند با حضور نماینده دادسرا راساً نسبت به قلع و قمع بنا و مستحدثات اقدام و وضعیت زمین را به حالت اولیه اعاده کنند.

 

رئیس اداره امور اراضی جهاد کشاورزی شهرستان نیشابور هم گفت: ۱۲ مورد ساخت و ساز غیر مجاز در اراضی کشاورزی و باغی جاده بوژان در محدوده روستاهای حمیدآباد، تحت منظر و حصار بوژان قلع و قمع شد.

 

جهانداری با بیان اینکه عمده اجرای حکم قلع و قمع مربوط به زمین هایی بود که اطراف آن دیوارکشی شده بود، ابراز کرد: با توجه به اینکه اجرای دیوار مانع از دید کارشناسان شده بود و افراد در داخل زمین ها مشغول ویلا سازی شده بودند، تمامی این دیوار کشی ها تخریب شد.

 

وی بیان داشت: این اقدام قانونی منجر به قلع و قمع ۱۰ مورد دیوارکشی به مساحت ۵۶۰ مترمربع، یک استخر به مساحت ۵۰ متر مربع و معدوم سازی یک مورد تابلو مربوط به جاده سازی و قطعه بندی شد و ۴ هزار و ۳۰۰ متر مربع از اراضی کشاورزی آزادسازی شد.

 

جهانداری از مردم خواست: هرگونه تخریب و تغییر کاربری زمین‌ های کشاورزی را از طریق سامانه ۱۳۱ گزارش کنند.

 

دیگر خبرها

  • مستقر شدن بالگرد در لرستان برای جلوگیری از آتش‌سوزی احتمالی ضروری است
  • تخریب سازه‌های بتونی غیر مجاز و آزاد سازی سواحل شهرستان نور
  • دادستان گلستان: شهرک‌سازی در جنگل‌های توسکستان متوقف شد
  • خلع ید ۳۳ هزار متر مربع اراضی سوادکوه شمالی
  • خلع ید بیش از ۳۳ هزار متر مربع از اراضی ملی سوادکوه شمالی
  • قلع و قمع ۱۲ مورد ساخت و ساز غیر مجاز در نیشابور
  • ۳۳ هزار مترمربع اراضی ملی در سوادکوه خلع ید شد
  • ۳۳ هزار مترمربع اراضی ملی در سوادکوه شمالی خلع ید شد
  • بیش از ۳۳ هزار متر مربع از اراضی ملی سوادکوه شمالی خلع ید شد
  • آزاد سازی اراضی ملی در منطقه بندپی شرقی شهرستان بابل