Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس جمهور روسیه تسلیحات لیزری را برای قابلیتهای رزمی ارتش این کشور در آینده تعیین‌کننده خوانده و بر اهمیت توسعه تسلیحات لیزری برای امنیت کشور خود تاکید کرد.

به گزارش ایسنا، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه اظهار کرد: پروژه‌های مربوط به توسعه سلاح لیزری برای کشور اهمیت فراوانی دارند و این نوع خاص از تسلیحات در سالهای آینده برای پتانسیل رزمی نیروهای مسلح روسیه تعیین‌کننده خواهند بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پوتین افزود: اجرای به موقع چنین پروژه‌هایی بسیار اهمیت دارد چون این نوع از سلاح قرار است در تمامی طول قرن ۲۱ برای پتانسیل رزمی ارتش و نیروی دریایی روسیه تعیین‌کننده باشد.

در سال ۲۰۱۸ وزارت دفاع روسیه با انتشار ویدئویی از پروسه استقرار و تدارک یک سلاح لیزری جدید روسیه به نام سلاح "پرسوت" (Peresvet) خبر داد.

این سلاح ظاهراً از تاریخ اول دسامبر به صورت تجربی در ارتش روسیه برای امور رزمی به خدمت گرفته شده است.

این سلاح جدید برای رهگیری و سرنگون کردن اهداف هوایی متخاصم دشمن از جمله هواپیماها و موشک‌ها طراحی شده است.

اوایل ماه جاری میلادی نیروی هوایی آمریکا نیز خبر از آزمایش موفقیت‌آمیز یک سلاح لیزری خود خبر داد که توانسته چند موشک را به شکل مؤثری سرنگون کند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: روسيه سلاح لیزری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۹۲۲۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیانات مهم رهبر انقلاب درباره تسلیحات ایران

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، دیدار جمعی از کارگران سراسر کشور صبح امروز در حسینیه امام خمینی (ره) به مناسبت هفته کار و کارگر با حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر انقلاب اسلامی آغاز شد.

ایشان در این دیدار فرمودند: یک ملّت زنده از دشمنی دشمن هم فرصت برای خودش درست میکند. این توصیه‌ی همیشگی است. یک نمونه‌اش همین مسئله‌ی تسلیحات است. پیشرفت‌های تسلیحاتی دشمنان را متعجب کرد، ایران در بحبوحه‌ی تحریم بتواند سلاح پیشرفته آن هم با این تعداد به وجود بیاورد؟ بله میتواند. بیشتر از این هم میتواند، بهتر از این هم میتواند. ان‌شاء‌اللّه پیشرفته‌تر از این هم میتواند.

رهبری فرمودند: فقط هم سلاح نیست، حالا سلاح خودش را نشان داد یک جا، در خیلی زمینه‌ها همین جور است. ما امروز در زمینه‌ی پزشکی، در زمینه‌ی سلامت با همه‌ی گرفتاری‌هایی که وجود دارد، با همه‌ی تحریم‌ها، جزو پیشتازان هستیم در منطقه‌ی خودمان که شاید نظیری نداشته باشد، مسئله‌ی پزشکی ما در دنیا هم جزو موارد برجسته است.

27215

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1899070

دیگر خبرها

  • قرارداد ۶میلیارد دلاری تسلیحات و تجهیزات آمریکا برای اوکراین
  • روسیه: هر سلاح اتمی‌ای وارد لهستان شود، آن را هدف مشروع تلقی می کنیم
  • «پوتین» ماه می به چین سفر می‌کند
  • صدور ترور و خشونت به جهان/ کارکرد واقعی اتحادیه اروپا چیست؟
  • بیانات مهم رهبر انقلاب درباره تسلیحات ایران
  • چرا پوتین در جنگ اوکراین از سلاح هسته ای استفاده نمی کند؟
  • دبیر کل ناتو: برنامه‌ای برای استقرار سلاح هسته‌ای در لهستان نداریم
  • اوکراین: روسیه به مناطق غیرقابل پیش بینی حمله خواهد کرد
  • نخست وزیر انگلیس: پیروزی پوتین امنیت تمام اروپا را تهدید خواهد کرد
  • رونمایی انگلیس از بزرگترین بسته کمک نظامی به کی‌یف