Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان آران و بیدگل با بیان اینکه ۱۰۶ هزار هکتار در شهرستان آران و بیدگل کانون فرسایش بادی وجود دارد، گفت: با وجود گسترش جنگل‌های دست کاشت، در روستای شهریاری ابو زید آباد این شهرستان تپه‌های ریگ تثبیت نشده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، رضا شفیعی پیش از ظهر امروز در بازدید خبرنگاران از طرح‌های مقابله با بیابان‌زایی شهرستان آران و بیدگل با بیان اینکه مساحت عرصه های بیابانی این منطقه ۴۰۰ هزار هکتار است، اظهار کرد: طرح‌های بیابان زدایی و تثبیت شن در سال ۱۳۴۹ در ایران و در شهرستان آران و بیدگل اجرایی شد که در نتیجه آن ۹۶ هزار هکتار عرصه بیابانی تثبیت و به جنگل‌های دست کاشت تبدیل شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه ۱۰۶ هزار هکتار در شهرستان آران و بیدگل کانون فرسایش بادی وجود دارد، افزود: با وجود گسترش جنگل‌های دست کاشت، در روستای شهریاری ابو زید آباد این شهرستان تپه‌های ریگ تثبیت نشده است و در راستای اجرای طرح‌های بیابان زدایی مناطق، طی سنوات قبل و با تامین اعتبار صندوق توسعه ملی مالچ پاشی شده است.

وی با اشاره به اهمیت تثبیت شن‌های روان گفت: برای جلوگیری از هدر رفت پوشش گیاهی و جنگل‌های دست کاشت، عملیات تثبیت شن با مالچ پاشی و نهال کاری در این منطقه ضروری است زیرا درختچه‌های کاشته شده بر اثر هوازدگی خشک می شود که این مهم نیاز به تامین اعتبار بیشتری در سال جاری دارد.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان آران و بیدگل با بیان اینکه یکی از کانون‌های بحرانی گرد و غبار منطقه نصر آباد در شمال آران و بیدگل است، گفت: از سال ۱۳۸۵ کار تثبیت و نهال کاری در عرصه های بیابانی این منطقه در ۲۲۰ هکتار آغاز شد که در هر هکتار آن ۱۲۵ اصله درخت کاشته شده است.

وی خاطرنشان کرد: حدود ۷۰ درصد از اعتبارات تخصیص داده شده برای طرح‌های مقابله با بیابان زدایی برای مراقبت، نگهداری، رسوب زدایی و جلوگیری از آسیب به درختچه‌ها هزینه می‌شود.

منبع: ایمنا

کلیدواژه: آران و بیدگل بیابان زدایی منابع طبیعی و آبخیزداری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۹۲۶۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مدارس یحیی آباد آران و بیدگل فردا تعطیل شد

رحمت اله مشرقی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: مدارس منطقه یحیی آباد آران و بیدگل به دلیل وقوع سیل، فردا چهارشنبه ۵ اردیبهشت تعطیل و آموزش غیرحضوری خواهد بود.

وی افزود: علت تعطیلی مدارس پیشگیری از آسیب دانش آموزان و ارائه خدمات بهتر به شهروندان عنوان شده است.

کد خبر 6086909

دیگر خبرها

  • غبار روبی گلزار شهیدای آران و بیدگل
  • امدادرسانی در نائین و آران و بیدگل ادامه دارد
  • غیر حضوری شدن مدرسه یحیی آباد آران و بیدگل
  • امدادرسانی هلال‌احمر به مناطق متاثر از سیل و آب‌گرفتگی در اصفهان + عکس و فیلم
  • مدارس یحیی آباد آران و بیدگل فردا تعطیل شد
  • آب بردگی ۲ دستگاه کامیون در نائین
  • وقوع سیل در کاشان؛ امدادرسانی ادامه دارد
  • وقوع سیل در کاشان/ امدادرسانی در نائین و آران و بیدگل ادامه دارد
  • حضور امدادگران در سیل کاشان
  • وقوع سیل در کاشان/ امدادرسانی ادامه دارد