Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-01@22:00:50 GMT

بخشی از تکدی‌گری در اهواز سازمان یافته است

تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۰۹۳۲۲۹

بخشی از تکدی‌گری در اهواز سازمان یافته است

به گزارش خبرنگار مهر، سید مجید صالحی ظهر امروز دوشنبه در جلسه ساماندهی متکدیان شهرستان اهواز اظهار کرد: وجود متکدیان در شهر باعث ایجاد مزاحمت برای شهروندان و حواشی شده است.

وی افزود: حضور متکدیان با وضع و ظاهر نامناسب در خیابان‌ها و معابر عمومی شهرها مشکل بزرگی است که وجه شهر را زشت کرده است.

معاون سیاسی و اجتماعی فرماندار اهواز تصریح کرد: در برخی قسمت‌ها ساماندهی متکدیان و رسیدگی به وضعیت آنها بهتر و بیشتر بوده است و در برخی جاهای دیگر دستگاه‌های مسئول در بحث متکدیان باید با جدیت بیشتری ورود کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

صالحی گفت: از نظر فرمانداری و استانداری به عنوان نمایندگان دولت در استان، وضعیت در بحث متکدیان مطلوب نیست و ضعف‌هایی در بحث مقابله با وضعیت تکدی گری در استان وجود دارد.

وی ادامه داد: مدیران ادارات باید در جلسات حضور داشته باشند یا این که افراد را با اختیار تام بفرستند تا تصمیماتی که گرفته می‌شود اجرایی شود و وقتی هم از ما تلف نشود.

معاون فرماندار اهواز تأکید کرد: حضور معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری اهواز در جلسات ستاد ساماندهی متکدیان اهواز باید پررنگ‌تر و جدی تر باشد.

صالحی یادآور شد: بسیاری از اتفاقات و اقداماتی که باید در حوزه اجتماعی و رسیدگی به وضعیت متکدیان انجام شود نیازمند اعتبارات است.

وی افزود: بخشی از مشکل متکدیان در اهواز ناشی از مشکلات اقتصادی جامعه و بخش دیگر به دلیل وجود آسیب‌های اجتماعی است و در بخش دیگر هم افراد به صورت سازمان یافته و حرفه‌ای تکدی گری می‌کنند.

معاون سیاسی اجتماعی فرماندار اهواز بیان کرد: بخشی از متکدیان در اهواز به صورت صنفی، گروهی، سازمان یافته و باندی فعالیت و برای عموم مردم و امنیت شهر مشکل ایجاد می‌کنند.

صالحی اضافه کرد: متکدیان مخل نظم و امنیت عمومی هستند و عوامل مخل نظم باید به صورت جدی توسط دستگاه‌های امنیتی و انتظامی برچیده شوند.

وی با اشاره به حضور خیران در زمینه مدرسه سازی و امور خیریه و عام المنفعه یادآور شد: می‌توان از حضور خیران در زمینه ساماندهی متکدیان استفاده کرد و فضاها و مکان‌هایی برای افرادی که درآمد کافی و سرپناه ندارند، فراهم شود.

معاون سیاسی اجتماعی فرماندار اهواز افزود: موضوع کودکان کار نیز چهره شهر را ناخوشایند کرده است و آسیب‌هایی متوجه این کودکان می‌شود.

صالحی بیان کرد: اکثریت قریب به اتفاق کودکان کار به دلیل آن کاری که می‌کنند درگیر مشکلات جسمی و روحی و روانی هستند.

وی در پایان عنوان کرد: اگر کودکان کار شناسایی و ساماندهی نشوند به دام افراد تبهکار می‌افتند و طعمه اهداف نامشروع آنها می‌شوند.

کد خبر 4643279

منبع: مهر

کلیدواژه: تکدی گری فرمانداری اهواز ساماندهی متکدیان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۹۳۲۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۴۰ درصد متکدیان مشهد معتاد هستند

 

  به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی، معاون اجتماعی و مشارکت‌های شهرداری مشهد گفت: پارسال بیش از چهار هزار و ۷۰۰ متکدی در سطح شهر شناسایی و به مرکز رسیدگی به آسیب‌دیدگان اجتماعی منتقل شدند که ۷۵ درصد این افراد مرد، ۱۹ درصد زن و ۶ درصد هم کودکان کمتر از ۱۸ سال بودند.

مهدی ابراهیمی افزود: آزمایش اعتیاد بیش از هزار و ۸۹۰ متکدی، مثبت بوده است که با هماهنگی مقام قضایی و همکاری بهزیستی به کمپ‌های درمان اعتیاد رایگان و دولتی تحویل شده‌اند.

وی افزود: ساماندهی متکدیان اطراف حرم مطهر رضوی نیز با همکاری مسوولان مربوطه صورت گرفت و در این راستا، بیش از ۷۹۰ نفر به مرکز رسیدگی به آسیب‌دیدگان اجتماعی منتقل شدند.

ابراهیمی افزود: سالمندان و زنان، بیش از سایر گروه‌های سنی در معابر و چهارراه‌ها حضور دارند و دلیل آن هم، کمک بیشتر مردم به این گروه‌های سنی است.

وی ادامه داد: تکدی‌گری به عنوان یک آسیب اجتماعی شناخته می‌شود از این رو طبق قانون، شناسایی و جمع‌آوری متکدیان در معابر شهری، با همکاری نیروی انتظامی در دستور کار است.

دیگر خبرها

  • جمع آوری متکدیان و کودکان کار در دزفول
  • بخشی از بودجه عمرانی همه دستگاه‌ها صرف آموزش کارگران می‌شود
  • بیش از ۴۰ درصد متکدیان، معتاد هستند
  • افزایش تعداد مددسراها و پایگاه‌های خدمات اجتماعی در پایتخت
  • بیش از ۴۰ درصد متکدیان، معتاد هستند/ برخی برای تکدی‌گری خود را به شکل «زنان» درمی‌آورند
  • ۴۰ درصد متکدیان مشهد معتاد هستند
  • افزایش تعداد مددسرا‌ها و پایگاه‌های خدمات اجتماعی در پایتخت
  • بیش از ۴۰ درصد متکدیان مشهدی معتاد هستند
  • ۴۰ درصد متکدیان معتادند
  • آخرین آمار جمع آوری متکدیان و معتادان در تهران