Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-28@09:55:21 GMT

ایران مهد تبادلات علمی با دیگر کشورها است

تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۰۹۳۲۸۵

ایران مهد تبادلات علمی با دیگر کشورها است

به گزارش خبرنگار دانشگاه و آموزش ایرنا، کارگاه بین‌المللی سیاست‌گذاری ترویج علم و نوآوری، امروز دوشنبه با حضور منصور غلامی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، وحید احمدی مشاور وزیر علوم و رئیس سازمان سیاست علمی کشور و جمعی از اندیشمندان برجسته بین‌المللی در این وزارتخانه برگزار شد.
آمیناوا باندوپادیای در این نشست، اظهار کرد: وقتی درباره زیر ساخت‌ها صحبت می‌کنیم، هدف، توسعه زیر ساخت‌ها و سیاست‌های مربوط به آن است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد: مراکز متعددی در تهران فعال هستند که در اشتراک‌گذاری ایده‌ها به ما کمک می‌کنند و منجر به پیشرفت کشورها می‌شوند.
به گفته رئیس مرکز علمی فناوری کشورهای غیرمتعهد، کشورهای در حال توسعه می‌توانند از این ایده‌ها استفاnه کنند چرا که نوآوری حاصل اشتراک مسائل علمی است و می‌توانیم مشکلات و معضلات را از طریق اشتراک گذاری تجربیات حل کنیم.
به گفته باندوپادیای، کشورهای در حال توسعه ضعف‌هایی در پیاده سازی سیاست‌گذاری‌ها و به فعل رساندن ایده‌های خود دارند که موجب شده کشورهای غیرمتعهد به ظرفیت‌ها توجه ویژه‌تری داشته باشند.
رئیس مرکز علمی فناوری کشورهای غیر متعهد، اظهار کرد: زمانی که می‌خواستیم تبلیغات را به گوش مخاطبان برسانیم، با مشکلاتی مواجه بودیم اما هم اکنون به علت پیشرفت تکنولوژی می‌توانیم تبلیغات خود را به گوش مخاطبان برسانیم، پس نباید نقش تکنولوژی را نادیده گرفت.
وی خاطرنشان کرد: کشورهای در حال توسعه می‌توانند در مرکز نم (کشورهای غیرمتعهد) شرکت کنند و دانشمندان و محققان تبادل ایده داشته باشند. در همین زمینه حدود ۱۴۰ کارگاه در این مرکز برای اعضای مختلف ارائه می‌شود.
باندوپادیای تاکید کرد: هدف کشورهای غیرمتعهد ظرفیت‌سازی برای کشورهای در حال توسعه است و فرصتی برای دانشگاه‌ها و دانشجویان محسوب می‌شود که ایده خود را به اشتراک بگذارند. این مرکز جایگاهی برای دانشمندان کشورهای است./‏

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وزارت علوم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۹۳۲۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز به‌کار مرکز مطالعات و توسعه آموزش پزشکی دانشگاه آبادان ‌

ایسنا/خوزستان رئیس دانشگاه علوم پزشکی آبادان از افتتاح مرکز مطالعات و توسعه آموزش پزشکی این دانشگاه خبر داد.

سیدمحمد محمدی در آیین افتتاح مرکز مطالعات و توسعه آموزش پزشکی که امروز (۸ اردیبهشت‌ماه) در دانشگاه آبادان برگزار شد، با اشاره به اهمیت تحول در شیوه‌های نوین آموزشی، اظهار کرد: در فضای علمی جدید، انتظار تحول در شیوه‌های نوین آموزشی وجود دارد که یکی از این حوزه‌ها، آموزش پزشکی است.

به گزارش ایسنا، وی با اشاره به آغاز فعالیت مرکز مطالعات و توسعه آموزش پزشکی در این دانشگاه، ادامه داد: مرکز مطالعات و توسعه آموزش پزشکی، یکی از واحدهایی است که در همه دانشگاه‌ها مورد توجه است. در این مرکز، راه‌حل‌های نوین توسعه آموزش پزشکی با مشارکت اساتید و دانشجویان ارائه می‌شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی آبادان خاطرنشان کرد: این مرکز با تلاش معاونت آموزشی دانشگاه راه‌اندازی شده است و فضای خوبی برای مشارکت هر چه بیشتر اعضای هیات علمی و دانشجویان برای انجام فعالیت‌های علمی و آموزشی فراهم می‌کند.

وی ادامه داد: راه‌اندازی این مرکز منجر به تربیت بیشتر دانشجویان در زمینه‌های مختلف پزشکی است. امیدواریم بتوانیم شاهد رشد و بالندگی روزافزون اعضای هیات علمی و دانشجویان علوم پزشکی آبادان در سطح کشور باشیم.

محمدی گفت: مرکز مطالعات و توسعه آموزش دانشگاه علوم پزشکی آبادان شامل زیرمجموعه‌هایی همچون کمیته دانشجویی توسعه آموزش پزشکی، مرکز تعالی آموزش مجازی و هوش مصنوعی، دفتر مستقل استعداد درخشان و المپیادهای دانشجویی، واحد برنامه‌ریزی درسی، واحد دانش‌پژوهی و جشنواره شهید مطهری، واحد ارزشیابی آزمون و مرکز رشد و بالندگی اساتید است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • راه‌اندازی اپراتور هوش مصنوعی در کشور / GPU هایتان را با اپراتور به اشتراک بگذارید
  • کدام کشورها در رویداد اقتصاد دریامحور ایران شرکت می‌کنند؟
  • افتتاح مرکز مطالعات و توسعه آموزش پزشکی دانشگاه علوم پزشکی آبادان
  • به اندازه یک استخر هم از اقیانوس فرصت‌ها در آفریقا استفاده نکرده‌ایم
  • حجم تجارت خارجی ایران ۱۵۳ میلیارد دلار است/ آماده تعامل هستیم
  • آغاز به‌کار مرکز مطالعات و توسعه آموزش پزشکی دانشگاه آبادان ‌
  • ۳ خدمت اصلی اپراتور هوش مصنوعی/ دسترسی به چند صد GPU در سال ۱۴۰۳
  • ایران رتبه ۱۷ هوش مصنوعی را در جهان دارد
  • ضرورت افزایش نقش اقتصاد دیجیتال در اقتصاد کشورها
  • رایزنی برای تبادلات مالی و بانکی میان ایران و آفریقا