Web Analytics Made Easy - Statcounter

ولی تیموری روز یکشنبه در حاشیه یکصد و دهمین اجلاس شورای اجرایی سازمان جهانی گردشگری در باکو در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این اجلاس فرصتی است که ما بیش از پیش بتوانیم روابط خود را به صورت دو و چند جانبه با کشورها و سازمان‌های که در حوزه گردشگری فعال هستند، تقویت کنیم.

وی با اشاره به روابط و همکاری تنگاتنگ جمهوری اسلامی ایران با سازمان جهانی گردشگری اظهار داشت: ایران به عنوان یکی از اعضای فعال این سازمان در اجلاس شورای اجرایی آن در باکو حضور دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی هدف از حضور در این اجلاس به عنوان یک عضو اصلی شورای اجرایی سازمان جهانی گردشگری را تثبیت موقعیت و جایگاه خاص ایران در روابط با سازمان جهانی گردشگری و نیز پیگیری همکاری‌های با این سازمان عنوان کرد.

این مقام سازمان میراث فرهنگی افزود: با توجه به روابط جمهوری اسلامی ایران با سازمان جهانی گردشگری و برنامه‌های مفصلی که با دبیرخانه این سازمان به امضا رسیده است، در حال حاضر چند پروژه در همکاری با این نهاد بین المللی در دست اجرا می‌باشد.

تیموری خاطر نشان کرد: ایران در سال ۱۳۸۰ یک برنامه ملی توسعه گردشگری در همکاری با سازمان جهانی گردشگری آماده کرده است و در حال حاضر فاز دوم بازنگری این برنامه ملی در دست اجرا است.

به گفته وی یک سند توسعه گردشگری روستایی و طبیعت گردی در همکاری با سازمان جهانی گردشگری تدوین شده است که برای اجرای این سند قرار است در سال ۲۰۲۰ میلادی نشست مشترک با این سازمان در استان‌های کرمانشاه و کردستان برگزار شود.

وی افزود: علاوه بر آن استقرار سیستم حساب‌های اقماری گردشگری به صورت مشترک با مشورت فنی سازمان جهانی گردشگری و با همکاری مرکز ملی آمار و بانک مرکزی ایران در دست اقدام است.

تیموری گفت: ایجاد یک تصویر واقعی از جمهوری اسلامی ایران با کمک سازمان جهانی گردشگری در میان اعضای این سازمان یکی از پروژه‌های در دست اقدام است.

وی گفت: همچنین یک پروژه آزمایشی برای مشارکت و خدمات رسانی شایسته به معلولان و جانبازان در حوزه گردشگری با همکاری این سازمان در دست اقدام داریم و این موضوعات را قرار است در حاشیه این اجلاس در باکو نیز با اعضای دبیرخانه سازمان جهانی گردشگری پیگیری کنیم.

معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری جمهوری اسلامی ایران یادآور شد: ایران در این سالیان گذشته در راستای تقویت روابط و همکاری با سازمان جهانی گردشگری میزبان چند اجلاس آن بوده است و هم به عنوان عضو فعال همیشه مورد حمایت این سازمان قرار گرفته است.

تیموری گفت: سازمان جهانی گردشگری هم به نوبه خود از برنامه و ابتکار عمل‌های جمهوری اسلامی ایران همیشه بهرمند بوده و بنا بر این روابط و همکاری‌های خیلی خوبی با این سازمان داریم.

وی در ادامه مصاحبه خود اظهار داشت: علی رغم تحریم‌ها سال گذشته هشت میلیون و ۷۰۰ هزار گردشگر خارجی به ایران سفر کردند که در مقایسه با یک سال قبل ۵۲ درصد بیشتر می‌باشد.

وی افزود: این افزایش در دو ماه سال جاری نیز همچنان ادامه داشته و نسبت به دو ماهه یک سال قبل ۳۴ درصد بیشتر بوده است.

یکصد و دهمین اجلاس شورای اجرایی سازمان جهانی گردشگری امروز (یکشنبه) به مدت سه روز و با حضور مسؤولان و نمایندگان ۳۴ کشور عضو این شورا از جمله جمهوری اسلامی ایران در باکو پایتخت جمهوری آذربایجان آغاز به کار کرد.

در مراسم آغاز به کار این اجلاس زوراب پولولیکاشویلی دبیر کل سازمان جهانی گردشگری، چارلس باندا رئیس شورای اجرایی این سازمان و نیز ولی تیموری معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری جمهوری اسلامی ایران حضور دارند.

حفاظت از میراث فرهنگی، گردشگری و پایداری اجتماعی، فرهنگی و زیست محیطی، تقویت پایداری در سطح منطقه‌ای و بومی، توسعه گردشگری و روش‌های جذب گردشگران، نقش توسعه گردشگری در حفاظت از میراث فرهنگی موضوعات و محورهای مورد گفت و گو و تبادل نظر در این اجلاس است.

در حال حاضر ۱۵۸ کشور عضو سازمان جهانی گردشگری هستند که در میان آنها ۳۴ کشور از جمله جمهوری اسلامی ایران در شورای اجرایی این سازمان عضویت دارند.

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ایرنا ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۹۳۶۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۳۰ کشور آفریقایی برای همکاری اقتصادی به ایران می‌آیند

معاون سازمان توسعه تجارت ایران گفت: بیش از ۳۰ کشور آفریقایی از اتحادیه آفریقا در اجلاس همکاری‌های اقتصادی ایران و آفریقا حضور می‌یابند.

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، محمد صادق قنادزاده معاون ارتقا کسب و کار‌های بین المللی سازمان توسعه تجارت در نشست خبری اجلاس همکاری‌های اقتصادی ایران و آفریقا اظهار داشت: ایران و کشور‌های آفریقایی از ظرفیت یکدیگر برای همکاری‌های اقتصادی مطلع نیستند بنابراین برگزاری این اجلاس همزمان با نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی در برای شناخت زمینه‌های تجاری طرفین است.

وی افزود: باکشور‌های آفریقایی میتوان در زمینه‌های مختلف از جمله کشاورزی، کشت فراسرزمینی، واردات مواد اولیه تولید و ... می‌توان همکاری مختلفی داشت.

معاون سازمان توسعه تجارت ایران ادامه داد: با توجه به تخصص ایران در زمینه نفت، گاز و پتروشیمی چند گروه از قاره آفریقا برای مذاکرات تخصصی در این حوزه هابه ایران می‌آیند.

وی تصریح کرد: در مساله زیر ساخت‌های بانکی با آفریقا هم یک کارگروه تخصصی تشکیل شده است برای حوزه خدمات مالی و بانکی طراحی شده است.

معاون سازمان توسعه تجارت ایران گفت: بیش از ۳۰ کشور آفریقایی از اتحادیه آفریقا در اجلاس همکاری‌های اقتصادی ایران و آفریقا حضور می‌یابند.

دیگر خبرها

  • رایزنی دو مقام نظامی ایران و چین درباره حمله به اسرائیل، مسائل امنیتی منطقه و ...
  • دیدار وزیر دفاع ایران و چین در حاشیه اجلاس سازمان همکاری‌های شانگهای
  • رئیسی: اراده ایران و آفریقا در جهت توسعه روابط است
  • ورود وزیر دفاع به آستانه پایتخت قزاقستان برای شرکت در اجلاس شانگهای
  • ورود وزیر دفاع آستانه پایتخت قزاقستان برای شرکت در اجلاس شانگهای
  • سفر معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه به تایلند
  • ۳۰ کشور آفریقایی برای همکاری اقتصادی به ایران می‌آیند
  • دستورکار قرار گرفتن برگزاری پنج برنامه در حوزه گردشگری خوراک
  • ۵ سند همکاری میان مقام‌های ایران و سریلانکا امضا شد
  • دوازدهمین اجلاس بین‌المللی مقام‌های عالی امنیتی در سن‌پترزبورگ آغاز به کار کرد