Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-30@05:59:58 GMT

ایجاد جریان نواصولگرایی با پیام قالیباف

تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۰۹۳۸۵۹

ایجاد جریان نواصولگرایی با پیام قالیباف

روز گذشته محمد باقر قالیباف با انتشار پیامی تصویری در کانال اطلاع رسانی خود، خطاب به جوانان،

اظهاراتی را بیان داشت که در بخشی از آن آمده است: کشور در وضعیت سختی به سر می‌برد و راه برون رفت از این وضعیت اعتماد به جوانان است. دو سال پیش هم در نامه‌ای به شما نوشتم و عرض کردم سیاست ورزی جریان انقلابی ضمن حفظ مبانی بایستی متحول شود تا چهره‌های نو حرکت در مسیر «نواصولگرایی» را هرچه زودتر آغاز کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قالیباف در ادامه سخنان خود با معرفی یک تارنمای اینترنتی برای معرفی افراد توانمند و با صلاحیت به مردم، تصریح کرد: امروز زمان اصلاح ریل گذاری در مسیر سیاست گذاری کشور است و ان شاء الله با همت و مشارکت شما جوانان، مردم عزیز ما طعم شیرین کارآمدی را از سوی نیروهای انقلاب خواهند چشید.

بررسی امروز برخی خبرگزاری‌ها، روزنامه‌ها و تارنماهای کشور نشان می‌دهد، رسانه‌های اصلاح طلب با اعلام اینکه قالیباف راه و منش خود را از متحدان قدیمی اش جدا کرده و دم از «نو اصولگرایی» می‌زند در این باره عنوان داشتند: قالیباف کلید انتخابات مجلس را با یک فراخوان متفاوت زد تا رسماً اعلام کند که در مسیری جدا از یاران اصولگرایش وارد بازی قدرت خواهد شد.

رسانه‌های اصولگرا هم نوشتند: این فراخوان انتخاباتی یک پیام روشن برای اصولگراها دارد و آن اینکه با سازوکار کهنه و سنتی نمی‌توان مجلسی نو و کارآمد رقم زد.

رسانه‌های اصلاح طلب

برخی از عبارت‌های به کار رفته در گزارش‌های این جریان رسانه‌ای عبارتند از:

قالیباف روزها روزه سکوت گرفته بود و نامش را از سرتیتر خبرها پایین کشیده بود؛ گویی سردار دوباره عزم میدان رزم کرده؛ قالیباف و نواصولگرایی‌اش هرگز به مذاق متحدان سنتی او خوش نیامدند؛ وحدت‌شکنی به‌اسم نواصولگرایی؛ سردار تلاش داشت در تبلیغات انتخاباتی از خود چهره مدرن یک خلبان مدرن؛ سردار تلاش داشت در تبلیغات انتخاباتی از خود چهره مدرن یک خلبان مدرن و جوان را ارائه دهد؛ شهردار پیشین تهران قصد ماندن زیر پرچم اصولگرایی را ندارد؛ قالیباف می‌خواهد عِده و عُده خودش را با جوانانی که تاکنون سهمی از فضای سیاست و قدرت نداشته‌اند، جمع آورد؛ مشخص است که قالیباف بعد از مجلس چشم به انتخابات ریاست‌جمهوری دوخته؛ قالیباف می‌خواهد بازی‌چین شود و عزمش هم برای برد جزم است؛ ابهام دوباره در وحدت اصولگرایان؛ قالیباف بار دیگر برای رقابت با دیگر اصولگرایان آماده شده؛ قالیباف به یک جمع بندی درستی رسیده که بخت ریاست جمهوری ندارد؛ ناامیدی قالیباف از بزرگان اصولگرایی او را به سمت جوانان سوق داده؛ هنوز روشن نیست مخاطبان قالیباف تا چه میزان از مواضع او استقبال می‌کنند؛ انتقادات قالیباف از عملکرد جریان اصولگرایی در این استقبال سرد مؤثر بوده؛ قالیباف دیگر نمی‌خواهد در جریان اصولگرایی یک بازیگر باشد؛ برخی رسانه‌ها قالیباف را متهم به وحدت‌شکنی کرده‌اند؛ امید چندانی به ائتلاف بین نیروهای اصولگرا در انتخابات مجلس یازدهم وجود ندارد؛ عملکرد ضعیف ۲ جریان سیاسی عامل کاهش مشارکتی مردم در انتخابات.

دعوت قالیباف از جوانان برای حضور در انتخابات

روزنامه اعتماد با تیتر «در تمنای تَکرار» نوشت: قالیباف که در جریان دوره‌های نهم، دهم و یازدهم طعم شکست در انتخابات را چشیده، تقریباً دو سالی است که راه و منش خود را از متحدان سنتی‌اش جدا کرده و دم از «نو اصولگرایی» می‌زند. او روزها روزه سکوت گرفته بود و نامش را از سرتیتر خبرها پایین کشیده بود اما گویی سردار دوباره عزم میدان رزم کرده است. قالیباف و نواصولگرایی‌اش هرگز به مذاق متحدان سنتی او خوش نیامدند. قالیباف که با ۳ شکست در انتخابات‌های ریاست‌جمهوری در کنار محسن رضایی از با تجربگان در این حوزه به شمار می‌روند، درست به همان میزان که به روند اتفاقات رخ داده در درون جریان اصولگرایی منتقد است از لزوم طرحی نو در قالی کهنه اصولگرایان سخن به میان می‌آورد.

روزنامه آرمان با تیتر «وحدت‌شکنی به‌اسم نواصولگرایی» می‌نویسد: محمدباقر قالیباف با سه بار تلاش برای رسیدن به صندلی انتخابات ریاست جمهوری از جمله پیگیرترین سیاستمداران برای رسیدن به این مقام است. او اولین بار در سال ۱۳۸۴ با ظاهری متفاوت با آنچه بود و آنچه هست، در قامت یک کاندیدای توسعه‌گرا وارد کارزار انتخابات شد. سردار تلاش داشت در تبلیغات انتخاباتی از خود چهره مدرن یک خلبان مدرن و جوان را ارائه دهد که نماینده قشر جوان و نوگرا در جمهوری اسلامی است و از این طریق آرای لازم برای پیروزی را کسب کند.

آرمان ادامه داد: دعوت قالیباف از جوانان انقلابی برای حضور در انتخابات در حالی صورت می‌گیرد که هنوز تکلیف جمنا یا دیگر تشکیلات وحدت‌گرای اصولگرایان مشخص نشده است.

این روزنامه در پایان نوشت: رفتار قالیباف در شرایطی که شورای وحدت اصولگرایان به ارزیابی نرسیده نشان می‌دهد، شهردار پیشین تهران قصد ماندن زیر پرچم اصولگرایی را ندارد و می‌خواهد به نام نواصولگرایی حضوری متفاوت در انتخابات مجلس ۹۸ داشته باشد. از سوی دیگر به نظر می‌رسد جوانگرایی و توجه به جوانان چهره جدیدی باشد که قالیباف می‌خواهد در انتخابات‌های آینده برای خود ترسیم کند.

با اعلام دعوت قالیباف از اصولگرایان برای انتخابات مجلس شورای اسلامی، روزنامه شرق عنوان داشت: قالیباف کلید انتخابات مجلس را با یک فراخوان متفاوت زد تا رسماً اعلام کند که در مسیری جدا از یاران اصولگرایش وارد بازی قدرت خواهد شد. او می‌خواهد عِده و عُده خودش را با محوریت حزب پیشرفت و عدالت اسلامی و با جوانانی که تاکنون سهمی از فضای سیاست و قدرت نداشته‌اند، جمع آورد.

شرق ادامه داد: مشخص است که او بعد از مجلس چشم به انتخابات ریاست‌جمهوری دوخته و از حالا اعلام کرده که سفره خودش را از اصولگرایان جدا می‌کند. اصولگرایانی که در بزنگاه انتخابات او را به میدان بازی رقابت سیاسی می‌کشند، اما در لحظه حساس نهایی او را کنار می‌گذارند. پیام ویدئویی قالیباف برخلاف ظاهر آن نه خطاب به جوانان اصولگرا یا حتی غیراصولگرا، بلکه در اصل خطاب به رأس تصمیم‌گیر جریان اصولگرایی است با این محتوا که او دیگر قرار نیست وارد بازی از پیش تعیین‌شده آنها شود، حالا این اوست که می‌خواهد بازی‌چین شود و عزمش هم برای برد جزم است.

«ابهام دوباره در وحدت اصولگرایان» عنوان گزارش روزنامه ابتکار در این زمینه است که در بخشی ازآن می‌خوانیم: با وجود اینکه پیش از این بسیاری از شخصیت‌های جریان اصولگرایی بر ائتلاف درون جناحی در انتخابات آینده تاکید داشتند اما به نظر می‌رسد قالیباف بار دیگر برای رقابت با دیگر اصولگرایان آماده شده است و ائتلاف درونی جریان اصولگرایی بین طیف‌های سیاسی خود باز هم ناکام ماند و شکاف میان آنها برای انتخابات مجلس سال آینده تا حدودی هویدا شده است. محمدباقر قالیباف که دو سال پیش با پیامی ضمن انتقاد از ساز و کارهای انتخاباتی جریان‌های سیاسی، با اشاره به جوانگرایی و پوست‌اندازی از شکل‌گیری جریان نواصولگرایی در عرصه سیاسی کشور خبر داده بود، حالا فراخوان انتخاباتی داده است.

روزنامه آفتاب یزد در گفت و گو با عبدالله ناصری فعال اصلاح طلب نوشت: اگر مبنا را بر حرکت قالیباف در چارچوب‌های اصولگرایی بدانیم از آن جایی که اصولگرایان به برکت وجود آقای احمدی نژاد به یک جریان آشفته و متشتت تبدیل شده‌اند دیگر به جد می‌توان گفت که احزاب اصولگرا تصمیم گیر نیستند، بلکه بخشی از کانون‌های قدرت سیاسی که دارای مشی سیاسی اصولگرایی هستند، تعیین کننده تر به نظر می رسند. پس اگر قالیباف در حوزه مورد علاقه این کانون‌ها حرکت کند مشکلی نخواهد داشت و اما اگر خواسته باشد گامی به سوی هنجارشکنی بردارد و برخلاف میل تعیین کننده گام بردارد قطعاً این کانون‌های نسبتاً فضا علیه او خواهد بود.

عبدالله ناصری فعال اصلاح طلب در گفت و گو با سایت انتخاب اظهار داشت: از زمانی که قالیباف بحث نواصولگرایی را مطرح کرد، به نظر می‌رسید ایشان دارند با رویکردی جدید وارد انتخابات ۹۸ می‌شوند. ضمن اینکه آقای قالیباف با مشارکت در همه انتخابات ریاست جمهوری از سال ۸۴ به این سمت و نیز انتخابات ۸۸ به یک جمع بندی درستی رسیده که بخت ریاست جمهوری ندارد.

خبرگزاری ایسنا عنوان داشت: ناامیدی قالیباف از بزرگان اصولگرایی او را به سمت جوانان سوق داده است و او حالا از جوانان برای حضور در انتخابات دعوت کرده است. البته هنوز روشن نیست مخاطبان قالیباف تا چه میزان از مواضع او استقبال می‌کنند اما به روشنی معلوم است که بزرگان تاکنون استقبالی از او و نواصولگرایی نکرده‌اند البته انتقادات قالیباف از عملکرد جریان اصولگرایی در این استقبال سرد مؤثر بوده است.

ایسنا افزود: شاید قالیباف دیگر نمی‌خواهد در جریان اصولگرایی یک بازیگر باشد تا براحتی کنار گذاشته شود. او دنبال بازیگردانی است و نواصولگرایی محور و مبانی حرکت او و جوانان بازیگران او می‌شوند. باید اشاره کرد که نه هنوز دقیقاً مشخص است که نواصولگرایی چیست و نه معلوم است جوانان چقدر قالیباف را جدی می‌گیرند. در چند ماه آینده توانایی قالیباف برای ایفای نقش جدیدش روشن می‌شود البته به شرط آنها قالیباف نخواهد خودش سخنگوی جوانان در بهارستان شود.

در بخشی از مطلب تارنمای نامه نیوز آمده است: از دیروز که پیام قالیباف منتشر شده، برخی رسانه‌ها او را متهم به وحدت‌شکنی کرده‌اند و گفته‌اند او یا می‌خواهد خود را به‌عنوان یک‌وزنه معرفی کند تا امتیاز بیشتری از شورای وحدت بگیرد یا اینکه از شورای وحدت ناامید شده و می‌خواهد خود یک‌سوی انتخابات باشد؛ همین هم هست که امروز «ایسنا» تیتر زده قالیباف ۹۸؛ بازیگری که می‌خواهد بازی‌گردان شود.

وحدت اصولگرایان

به گزارش خبرگزاری ایلنا، حمیدرضا حاجی‌بابایی، رئیس فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس با اشاره به شکل‌گیری شورای وحدت اصولگرایان به ایلنا گفت: «هنوز لازم نیست که کسی در مورد آن شورا کالبد شکافی کند یا اخبار خاصی را بدهد. این شورا باید کار خود را ادامه دهد و جمع‌بندی کند. این شورا شکل گرفته و باید تکمیل شود، در نهایت هم یا رئیس این شورا یا سخنگوی آنها مواضع این شورا را اعلام می‌کند».

عدم ائتلاف در اصولگرایان

به گزارش تارنمای خبرآنلاین، حسن بیادی، دبیرکل جمعیت آبادگران امید چندانی به ائتلاف بین نیروهای اصولگرا و رسیدن به یک لیست مشترک در انتخابات مجلس یازدهم ندارد و دلیل آن را فقدان یک بزرگ‌تر در جریان اصولگرایی می‌داند وی در پاسخ به این سوال به نظر شما اصولگراها می‌توانند در انتخابات مجلس یازدهم به وحدت برسند که شاهد یک لیست مشترک بین اصولگرایان باشیم؟ نظر بنده منفی است با این شرایطی که وجود دارد غیر ممکن است که به نتیجه مطلوب برسند البته دلایلی دارد که یکی از دلایل مهم توهم زیاد است.

عملکرد ضعیف ۲ جریان سیاسی عامل ریزش احتمالی رأی

با توجه به انتخابات آینده و چالش‌های پیش‌رو روزنامه شرق می‌نویسد: انتخابات مجلس دوره یازدهم در اسفندماه سال جاری و انتخابات ریاست‌جمهوری آینده قابل پیش‌بینی نیست و مبارزه سختی برای هر دو جناح در راه است. به همین جهت، برخلاف اظهارنظرها و با توجه به فضای اجتماعی موجود از لحاظ جامعه‌شناسی سیاسی، باورکردنی نیست که اصولگرایان و اصلاح‌طلبان بتوانند نتیجه موردنظرشان را از آرای مردمی بگیرند. با توجه به سابقه‌ای که از عملکرد آنها در مورد بالارفتن هزینه زندگی و گسترش دامنه خط فقر و شکاف طبقاتی شدید و فروریزی اقشار طبقه متوسط به طبقه زیرین جامعه و رشوه‌گیری و اختلاس و رانت و کاهش ارزش پول ملی و بی‌اعتمادی افقی و عمودی – به قول فرانسیس فوکویاما، جامعه‌شناس آمریکایی- و یأس و ناامیدی که برجامعه حاکم است و هژمونی‌های گوناگونی که بر مردم روا می‌شود و شیوه «جامه کس سیه و دلق خود را ارزق کردن» و گناه همه مشکلات و معضلات اجتماعی؛ از گرانی و تورم - به قول «کورت لوین» استاد دانشگاه (M.I.T) در دهه ۱۹۴۰- در جامعه را به گردن این و آن انداختن و خود را بی‌گناه‌دانستن و مشکلات زیاد دیگری که برای مردم فراهم کرده‌اند، بعید است هرکدام از این دو جناح بتوانند به پیروزی به معنای واقعی برسند و میزان مشارکت مردم در انتخابات بالا باشد.

اصلاح قانون انتخابات

به گزارش خبرگزاری ایسنا، احمد مازنی عضو فراکسیون اصلاح طلبان مجلس گفت: اکنون لایحه انتخابات هر چند دیرهنگام، به مجلس تقدیم شده است از همه همکاران و اعضای شورای نگهبان درخواست می‌کنم قانون انتخابات را اصلاح کنند و شجاعانه نظام حزبی و تناسبی را بر مدیریت کشور حاکم کنند تا دولتها و مجالس و همه ارکان حکومت به جای فرافکنی پاسخگو شوند.

وی افزود: در حالی که نقدهای جدی بر فرآیند انتخابات وجود داشت، بسیاری از منتقدان با وجود محدودیت‌های فراقانونی مردم را به مشارکت در انتخابات دعوت کردند. اینک در آستانه انتخابات یازدهم مجلس در کنار کامیابی‌ها با ناکامی‌هایی نیز روبرو هستیم که به بحران تبدیل شده‌اند و باید مدیریت شود. مجلس در کجای این بحران قرار گرفته است؟

رسانه‌های اصولگرا

این فراخوان، اقدامی برای تبدیل "سربازان آتش به اختیار" به "افسران سیاست و حاکمیت" است؛ اولین گام برای اصولگرایی متحول، بازکردن چتر اصولگرایی و رصد دارایی‌های انقلاب است؛ قالیباف هیچ‌گاه وحدت‌شکن نبوده و نیست؛ برخی از عبارات کانونی استفاده شده در این طیف از رسانه‌ها است.

دعوت قالیباف از جوانان برای حضور در انتخابات

روزنامه صبح نو می‌نویسد: این فراخوان سیاسی از منظر گام دوم انقلاب اقدامی عملی در توجه به جوانان مؤمن و انقلابی و تلاش برای تبدیل "سربازان آتش به اختیار" به " افسران سیاست و حاکمیت" است. سرنوشت این فراخوان هر چه باشد، یک اثر قطعی دارد و آن‌هم جوشش درونی جوانانی است که احساس می‌کنند برای برقراری عدالت و حرکت به سمت پیشرفت و ارتقای کارآمدی باید آستین بالا بزنند.

صبح نو ادامه داد: این فراخوان انتخاباتی یک پیام روشن برای اصولگراها دارد و آن اینکه با سازوکار کهنه و سنتی نمی‌توان مجلسی نو و کارآمد رقم زد. اولین گام برای اصولگرایی متحول، بازکردن چتر اصولگرایی و جذب حداکثری و از همه مهمتر دیدن و رصد دارایی‌های انقلاب است. باید فراتر از اسم‌ها و رسم‌ها برای به میدان خواستن جوانان مؤمن و کارآمد پیشگام بود و برای شأن هزینه داد و تلاش کرد نام آوران مجلس از میان همین خیزش‌های پرانگیزه و معتقد انتخاب شوند نه چانه زنی‌ها ناصواب.

محسن پیرهادی دبیرکل جمعیت پیشرفت و عدالت در گفت و گو با خبرگزاری مهر، درباره پخش کلیپی از محمدباقر قالیباف با بیان اینکه مسائلی مانند سرلیستی و محور بودن قالیباف در انتخابات تقریباً منتفی است، گفت: او هیچ‌گاه وحدت‌شکن نبوده و نیست.

وی افزود: آقای قالیباف به صراحت در پیام تصویری خود گفته است قصد ندارد محور باشد. به‌رغم دعوت‌های فراوانی که از ایشان شده، بعید است ایشان بخواهد حتی کاندیدا باشد، بنابراین مسائلی مانند سرلیستی و محور بودن در انتخابات تقریباً منتفی است. وی یک کنشگر، فعال سیاسی و اجتماعی است و دغدغه‌هایی دارد که از جمله آنها جوانگرایی است. او این دغدغه خود را ۲ سال پیش با طرح موضوع نواصولگرایی اعلام کرد و سابقه اجرایی او هم نشان داده به جد به حضور جوانان در عرصه‌های مختلف معتقد است.

به گزارش تارنمای مشرق نیوز، محسن پیرهادی دبیرکل جمعیت پیشرفت و عدالت در یک گفتگو و در تبیین دعوت قالیباف از جوانان برای حضور در انتخابات مجلس، به نکاتی اشاره کرد که می‌خوانیم: فراخوان آقای قالیباف، صرفاً یک دعوت نیست، بلکه سامانه‌ای است که مجموعه‌ای از اقدامات و پیگیری‌های بعدی را می‌طلبد. اینکه پس از ثبت نام افراد تا هشت ماه دیگر که انتخابات مجلس برگزار می‌شود چه اتفاقی قرار است بیفتد و چگونه این ساز و کار منتج به معرفی افراد نسبتاً جوان و انقلابی و متخصص برای کاندیداتوری مجلس شود، همه در جمعیت پیشرفت و عدالت انجام می‌شود.

روزنامه جوان عنوان داشت: محمدباقر قالیباف در پیامی با تأکید بر اهمیت جوان‌گرایی در تغییر شرایط سیاسی و مناسبات قدرت در کشور، از جوانان انقلابی خواست برای «اصلاح ریل‌گذاری در مسیر سیاست‌گذاری» در انتخابات پیش رو مجلس به میدان بیایند و خود را در معرض رقابت قرار دهند.

به گزارش جهان نیوز، مهدی جهان تیغی، مدیر مسئول جهان نیوز، طی توییتی نوشت: مجلس جوان و نو، گامی بزرگ برای تحقق دولت جوان حزب اللهی اما...

الف: همه باید صدای جوانان بشوند ولی برای سخنگوی آنها شدن رقابت نکنیم

ب: شرط کامل میدان‌دار کردن جوانان، اجماع ملی انقلابیون است

ج: همه تغییرات و نوگرایی باید به تحقق گام دوم ختم شود و لاغیر و لاحزب

سایت مشرق نیوز، واکنش فضای مجازی نسبت به سخنان محمد باقر قالیباف درباره انتخابات مجلس که با واکنش‌های سریع و فراوانی همراه شد را منعکس کرده است.

منبع: ایرنا

کلیدواژه: انتخابات مجلس شورای اسلامی قالیباف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۹۳۸۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فیلم/ روایت روح‌الامینی از رقبای قالیباف برای ریاست مجلس

روح‌الامینی نماینده فعلی مجلس: در کنار آقای قالیباف نام آقایان نیکزاد و ذوالنور برای رسیدن به ریاست مجلس مطرح است اما هنوز چیزی قطعی نیست.

دریافت 8 MB

دیگر خبرها

  • قالیباف: جوانان و نوجوانان اندیشه مطهری را چراغ راه خود قرار دهند
  • خالص سازها به سراغ قالیباف رفتند /حمله همه جانبه برای جلوگیری از ریاست مجدد قالیباف بر مجلس /پایداری ها پشت متکی می ایستند؟
  • جوانان و نوجوانان اندیشه شهید مطهری را چراغ راه خود قرار دهند
  • اصلاح‌طلبان درباره روند بررسی صلاحیت‌ها چه گفتند؟
  • پیام تبریک قالیباف برای قهرمانی ایران در فوتسال آسیا
  • ۵ رقیب قالیباف در کرسی ریاست مجلس /تندروها به صف شدند /وزیر احمدی نژاد هم هست
  • چند واقعیت علمی که زیر پوست ما جریان دارند
  • اعلام آمادگی قالیباف ، متکی ، ذوالنوری ، آقاتهرانی ، رسایی و حاجی‌بابایی برای ریاست مجلس
  • فیلم/ روایت روح‌الامینی از رقبای قالیباف برای ریاست مجلس
  • ۵ رقیب قالیباف برای ریاست مجلس مشخص شدند / این ۵ نفر می‌خواهند قالیباف را ناک اوت کنند