Web Analytics Made Easy - Statcounter

این نشانگر قدرت رسانه‌ها در تغییرات فرهنگی و بخصوص تأثیر بر هویت افراد و جوامع می‌باشد.

پیشرفت فناوری اطلاعات و ارتباطات، ظهور شبکه‌های اجتماعی و به تبع آن امکان تعامل کاربران با سرعت بالا، سبب تأثیرگذاری دوچندان بر فرهنگ و هویت شده است. در چنین شرایطی آیا می‌توان از شبکه‌های اجتماعی به عنوان ابزاری برای تقویت هویت ملی جوانان به عنوان طیفی که بیش از دیگران با فناوری‌های نوین مأنوس می‌شوند استفاده نمود؟

برای پاسخ به این سوال تلاش شد برای استفاده از ظرفیت‌های شبکه‌های اجتماعی در تقویت هویت ملی جوانان طی مدلی ارائه گردد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

برای این منظور و با استفاده از روش نظریه برخاسته از داده‌ها، تعداد ۱۳ مصاحبه با مطلعان این حوزه شامل صاحب‌نظران و اساتید دانشگاهی، سیاست‌گذاران و فعالین در حوزه شبکه اجتماعی و هویت ملی و استفاده‌کنندگان از شبکه‌های اجتماعی داخلی ترتیب داده شد و در نهایت ۲۶ مقوله استخراج گردید.

محور اصلی پژوهش یکپارچه‌سازی هویت ملی مجازی و واقعی و شبکه اجتماعی به عنوان ابزار تقویت هویت ملی معرفی گردید. برای این منظور چهار راهبرد ارائه گردید.

ادامه مطلب به پیوست ضمیمه شده است.

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۹۳۸۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازدید بیش از ۲٠ هزار گردشگر از اماکن تاریخی شهرداری کاشان

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کاشان گفت: طی روزهای سیزدهم و چهاردهم اردیبهشت سال‌جاری، ۲٠ هزار و ۶۲۶ نفر از اماکن تاریخی شهرداری بازدید کرده‌اند.

محمدعلی فرجی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در اصفهان با اشاره به اینکه کاشان دارای جاذبه‌های تاریخی و فرهنگی است که هریک منحصربه‌فرد محسوب می‌شود، اظهار کرد: خانه تاریخی طباطبایی، خانه عباسیان و حمام سلطان امیر احمد از بناهای تاریخی شهرداری کاشان است که در حال حاضر تحت نظارت سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری قرار دارد.

وی با بیان اینکه خانه تاریخی طباطبایی به عنوان عروس خانه‌های ایران با استقبال کم‌نظیر گردشگران در تعطیلات اردیبهشت و همزمان با پیچیدن عطر گل سرخ و موسم گلاب‌گیری روبه‌رو شده است، افزود: بیش از ۱۲ هزار گردشگر داخلی و خارجی از این مکان بازدید کرده‌اند.

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کاشان خاطرنشان کرد: با توجه به فصل بهار و همزمانی تعطیلات اردیبهشت و موسم گلاب‌گیری، شاهد استقبال هموطنان از اقصی نقاط کشور از اماکن گردشگری شهرداری کاشان بودیم، به نحوی که طی این دو روز ۳۹۰۳ نفر گردشگر داخلی و خارجی از حمام سلطان امیر احمد و ۴۵۴۶ نفر گردشگر داخلی و خارجی از خانه عباسیان بازدید داشته‌اند.

فرجی اضافه کرد: هنرمندان نمایشگاه صنایع‌دستی، عرقیات و سوغات کاشان در قالب غرفه‌ها و ایستگاه‌هایی در خانه‌های تاریخی طباطبایی و عباسیان مستقر بودند و راهنمایان گردشگری نیز با ارائه اطلاعات و معرفی هر بنا به انجام وظیفه پرداختند.

وی افزود: طی این مدت سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کاشان به عنوان متولی مدیریت پارکینگ‌های موقت شهرداری خدماتی را به گردشگران ارائه کرد.

کد خبر 750994

دیگر خبرها

  • تقویت ظرفیت‌ها و مدل‌های بهره‌برداری از کارگزاران دانش و فناوری
  • تسهیل ازدواج جوانان با مهریه کم
  • حاج شیخ غلامرضا حسنی نماد هویت و تاریخ مجاهدات در شهر ارومیه است
  • ️شیخ غلامرضا حسنی نماد هویت و تاریخ مجاهدت در شهر ارومیه است
  • رویکرد جدید ارائه خدمات در شهرداری اصفهان/ تقویت خدمات‌دهی در ایام اربعین حسینی
  • بازدید بیش از ۲٠ هزار گردشگر از اماکن تاریخی شهرداری کاشان
  • تمدید فرصت ارسال آثار به جشنواره «آسمون»/ هنوز برای ستاره شدن وقت هست
  • نگاهی به فیلم هویت حاتمی‌کیا، به مناسبت بازپخش از شبکه نمایش
  • تمدید فرصت ارسال آثار به جشنواره «آسمون»
  • فرصت ارسال آثار به جشنواره «آسمون» تمدید شد