Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازقم؛ مرتضی عزتی مدیر عامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهرداری قم با بیان اینکه آموزش‌های ترافیکی شهروندی توسط برچسب‌های پشت تاکسی و تابلو‌های داخل تاکسی در حال انجام است، گفت: در مراحل بعدی موضوعات مختلف شهروندی همچون آداب سفر، رعایت قوانین عبور و مرور، استفاده از حمل و نقل عمومی و .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

.. آموزش داده می‌شود تا مسافران و تاکسیرانان سطح شهر، در طول سفر خود از این آموزش‌ها بهره‌مند شوند و تاثیر بسزایی در ارتقای فرهنگ شهروندی دارد.

وی با توجه به سیاست‌های مدیریت شهری، بیان کرد: موضوع آموزش در کلان شهر‌ها اهمیت بالایی دارد و شهرداری هم به رویکرد انسانی و آموزشی تاکید دارد و نگاه اصلی در شهرداری تبدیل شهرداری به نهاد اجتماعی، فرهنگی است و ما نیز در این خصوص طبق مصوبات شورای اسلامی شهر عمل می‌کنیم.

مدیر عامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهرداری قم با اشاره به آموزش حقوق و وظایف متقابل رانندگان ناوگان تاکسیرانی و مسافران درون شهری در تابلو‌های تبلیغاتی داخل تاکسی و پیام‌های ترافیکی، تصریح کرد: در یک هزار و ۲۰۰ تابلو تبلیغاتی تاکسی شهری در قالب آیین نامه ۱۲ ماده‌ای به این موضوع پرداخته می‌شود.

عزتی با بیان اینکه در قم ۶ هزار تاکسی مشغول به فعالیت هستند،افزود: فرهنگ ترافیک ملت‌ها نشان دهنده فرهنگ آن جامعه است و تاکسیرانان می‌توانند در بهبود فرهنگ شهروندی تاثیرگذار باشند.

مدیر عامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهرداری قم با اشاره به اینکه تاکسی یک نقش نمادین و ویترینی در کلان شهر‌ها دارد، گفت: زائرین و توریست‌ها اولین بار تاکسی را انتخاب می‌کنند، به همین دلیل تاکسی‌ها در قضاوت‌های افراد در مورد فرهنگ کشور‌ها اهمیت ویژه‌ای دارند.

عزتی در پایان افزود: طرح تبلیغ فرهنگ شهروندی روی سایبان شیشه راننده که با مشارکت بخش خصوصی در حال اجراست نیز جزء برنامه‌های فرهنگی این سازمان است.

انتهای پیام/ح

آموزش  فرهنگ شهروندی در تاکسی‌های شهر مقدس قم

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: تاکسیرانی حقوق شهروندی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۹۳۸۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تولید روزانه ۷۰۰ تن زباله در محدوده شهر همدان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان همدان؛ مدیر سازمان مدیریت پسماند شهرداری همدان گفت: روزانه ۷۰۰ تن زباله در محدوده شهر همدان تولید و به مرکز پسماند و بازیافت همدان ارسال می‌شود.

مهدی آزاد افزود: در این مرکز با راه اندازی حوضچه‌های بازیافت بخش زیادی از پساب‌های زباله‌ها در حوضچه‌هایی جمع و به تدریج خشک می‌شوند.

او همچنین گفت: حوضچه سوم امروز وارد مدار تصفیه فاضلاب و با لایه ریزی مناسب مانع نفوذ پساب زباله به زمین شده است.

به گفته مدیر سازمان مدیریت پسماند شهرداری همدان، برای این حوضچه ۶ میلیارد تومان هزینه شده است و قرار است از طریق سرمایه گذار بخش خصوصی بخش زیادی از زباله از مبدا جدا و بازیافت شود.

دیگر خبرها

  • سهم ۱۲ درصدی نایلون‌ها در پسماندهای شهر قم
  • ابلاغ یک مصوبه مهم در حوزه ایمنی پایتخت | تهران امن‌تر می‌شود؟
  • رفع تهدیدهای خطرناک زیست‌محیطی؛ اولویت شهرداری کرمان در مدیریت پسماند
  • راه‌اندازی بزرگ‌ترین نخاله‌گاه تبریز
  • شهروندان تخلفات رانندگان تاکسی را گزارش دهند
  • کاهش آسیب‌های اجتماعی با راه‌اندازی مراکز آموزش شهروندی
  • مرکز آموزش شهروندی در شهرک منظریه شهرکرد راه‌اندازی می‌شود
  • تولید روزانه ۷۰۰ تن زباله در محدوده شهر همدان
  • درخواست از شورای شهر برای نامگذاری بوستان‌ها و پایانه‌های تاکسی به نام شهدای تاکسیران
  • کتابخانه محل مناسبی برای آموزش حقوق شهروندی به کودکان و نوجوانان است