Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-05-06@14:10:17 GMT

لندن تهران را تهدید کرد

تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۰۹۴۰۹۷

لندن تهران را تهدید کرد

خبرگزاری فارس: انگلیس اعلام کرد، در صورتی که ایران تعهداتش به توافق هسته‌ای (برجام) را نقض کند، لندن تمامی گزینه‌ها را مدنظر خواهد داشت.

بنابر گزارش خبرگزاری رویترز، یکی از سخنگویان «ترزا می» نخست‌وزیر مستعفی انگلیس امروز (دوشنبه) به خبرنگاران گفت: «ما درباره قصد ایران مبنی بر کاهش پایبندی به برجام به وضوح ابراز نگرانی کرده‌ایم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در صورتی که ایران اجرای تعهداتش را متوقف کند، ما همه گزینه‌هایی که در اختیار داریم را در نظر خواهیم گرفت.»

سخنگوی دولت آلمان هم امروز از جمهوری اسلامی ایران خواست تا به تمام تعهداتش ذیل توافق هسته‌ای عمل کند.

«بهروز کمالوندی» سخنگوی سازمان انرژی اتمی امروز در نشستی خبری در محل تاسیسات آب سنگین اراک (خنداب) گفته بود که با شتاب گرفتن روند تولید اورانیوم غنی‌شده ۳.۶۷ درصد، ذخایر اورانیوم غنی‌شده کشور نهایتا تا ششم تیر از سقف ۳۰۰ کیلو عبور خواهد کرد.

این اقدامات پس از آن انجام شد که شورای عالی امنیت ملی جمهوری اسلامی ایران در تاریخ ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۸ با صدور بیانیه‌ای از توقف برخی اقدامات تهران ذیل برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) خبر داده و و به کشورهای باقیمانده در توافق هسته‌ای ۶۰ روز فرصت داد تا تعهدات خود به ویژه در حوزه های بانکی و نفتی را اجرا کنند.

کرملین: تمام شواهد بیانگر پایبندی ایران به برجام است

ایرنا نوشت: سخنگوی رئیس جمهوری روسیه اعلام کرد که روسیه اظهارات مقام‌های آژانس بین المللی انرژی اتمی را ملاک قضاوت خود در خصوص ایران قرار می‌دهد که گفته اند ایران به تمام تعهدات هسته‌ای خود در قالب توافق هسته ای موسوم به برجام پایبند است.

دمیتری پسکوف روز دوشنبه در جمع خبرنگاران در واکنش به پرسش‌های متعدد آنان این مطلب را بیان کرد و افزود: همان طور که ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه گفته است ایران بیشترین بازرسی‌های آژانس بین المللی انرژی اتمی را داشته است و با شفافیت کامل عمل می‌کند و آژانس بین المللی انرژی اتمی نیز این واقعیت را بارها تأیید کرده است.

سخنگوی رئیس جمهوری روسیه اظهار داشت: بازرسی اخیر آژانس بین المللی انرژی اتمی و گزارش آن حاکی از این واقعیت است که ایران به طور کامل به تعهدات برعهده گرفته پایبند است.

 

دیدار پوتین و ترامپ در گروه ۲۰ مفصل نخواهد بود

پسکوف در پاسخ به پرسش دیگری در خصوص دیدار احتمالی پوتین و دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا در نشست گروه ۲۰ کشور صنعتی جهان موسوم به جی ۲۰ نیز گفت: هنوز هیچ چیز مشخص نیست اما احتمال می‌دهیم سران روسیه وآمریکا در این اجلاس با هم دیدار کنند.

وی با بیان اینکه روسیه تاکنون هیچ درخواستی از طرف مقابل در خصوص برگزاری دیدار دوجانبه دریافت نکرده است، اظهار داشت: احتمالاً سران دو کشور در این اجلاس با هم دیدار می‌کنند اما انتظار نمی‌رود در این دیدار تمام مسائل مورد توجه بررسی شود و دیداری مفصل باشد.

 اظهار بی اطلاعی در خصوص دیدار پوتین با ترزا می

سخنگوی رئیس جمهوری روسیه در خصوص احتمال دیدار پوتین با ترزا می نخست وزیر انگلیس که در آستانه کنار رفتن از قدرت قرار دارد نیز گفت: چیزی در این باره نمی دانم هر چند که ما معتقدیم روابط دو کشور براساس اطلاعات و اسناد نادرست به وضعیت کنونی کشیده شده است.

گفتنی است روابط روسیه و انگلیس نزدیک به دو سال است که به پایین‌ترین سطح خود رسیده است چرا که انگلیس روسیه را متهم به دست داشتن در ترور بیولوژیک سرگئی اسکریپال جاسوس روس و دخترش در یک مکان عمومی در انگلیس می‌کند.

انگلیس در همین رابطه موفق شد حمایت ۳۰ کشور جهان را از خود بدست آورد و نزدیک به ۱۵۰ دیپلمات روس را از حدود ۳۰ کشور جهان اخراج کند.

آمریکا نیز در حمایت از انگلیس یکی از سه کنسولگری باقیمانده روسیه در این کشور را تعطیل کرد تا تعداد کنسولگری‌های روسیه از چهار به دو تنها در طول سه سال کاهش یابد.

روسیه همواره اتهامات انگلیس مبنی بر دست داشتن در ترور ناموفق سرگئی اسکریپال را رد کرده است و خواستار همکاری با انگلیس در تحقیقات ادعایی در این باره شده است.

اولین واکنش آلمان به دور جدید کاهش تعهدات برجامی ایران

فارس نوشت: وزارت خارجه آلمان امروز (دوشنبه) از جمهوری اسلامی ایران خواست تا به تمام تعهداتش ذیل توافق هسته‌ای عمل کند.

به نوشته خبرگزاری «رویترز» سخنگوی وزارت خارجه آلمان با صدور بیانیه‌ای در واکنش به اظهارات سخنگوی سازمان انرژی اتمی ایران درباره کاهش یا توقف اجرای تعهدات برجامی، گفت: «ما از ایران می‌خواهیم که تعهداتش ذیل برجام را به‌صورت کامل اجرا کند».

جزئیات بیشتری از این خبر هنوز منتشر نشده است.

«بهروز کمالوندی» سخنگوی سازمان انرژی اتمی امروز در نشستی خبری در محل تاسیسات آب سنگین اراک (خنداب) گفته بود که با شتاب گرفتن روند تولید اورانیوم غنی‌شده 3.67 درصد، ذخایر اورانیوم غنی‌شده کشور نهایتا تا ششم تیر از سقف 300 کیلو عبور خواهد کرد.

این اقدامات پس از آن انجام شد که شورای عالی امنیت ملی جمهوری اسلامی ایران در تاریخ ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۸ با صدور بیانیه‌ای از توقف برخی اقدامات تهران ذیل برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) خبر داده و و به کشورهای باقیمانده در توافق هسته‌ای ۶۰ روز فرصت داد تا تعهدات خود به ویژه در حوزه های بانکی و نفتی را اجرا کنند.

اخبار داغ ۱۰ گل فوق العاده هوشمندانه مسی فیلم: ۱۶ تصادف وحشتناک رالی/ حتی BMW هم طاقت نیاورد! ناگفته‌هایی از دیپلمات‌ها و دیپلماسی در روز تشییع امام خمینی بی‌خبری اطرافیان احمدی‌نژاد از خودکشی عبدالرضا داوری مکزیک، "سند سری" ترامپ را منتشر کرد قیمت انواع ظرفشویی در بازار/ جدول قیمت‌ها

منبع: فردا

کلیدواژه: انگلیس ایران برجام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۹۴۰۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عبور محموله تجاری ریلی افغانستان به مقصد ترکیه از ایستگاه تهران

به گزارش خبرگزاری مهر، با وجود عدم اخذ مجوزات لازم و عدم هماهنگی با راه آهن جمهوری اسلامی، ۱۰ واگن محموله صادراتی کشور افغانستان به ترکیه که لکوموتیو آن توسط مجموعه موسوم به کنسرسیوم جدا شد و در مرز شمتیغ رها شده بود، روز پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت، توسط راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران و با همراهی مرزبانی کشور به سمت مرز رازی در غرب کشور حمل شد.

همچنین راه آهن جمهوری اسلامی ایران، آمادگی خود را جهت حمل قطار دوم محموله تجاری پس از انجام تشریفات گمرکی و مرزبانی توسط صاحبان بار و شرکت فورواردر اعلام می‌کند.

در پی اطلاع رسانی‌های گذشته تاکید می‌شود که متأسفانه مجموعه موسوم به کنسرسیوم توسعه ریلی افغانستان، بدون طی روال قانونی اعم از اخذ مجوزات مرزبانی و گمرک و همچنین عدم اخذ مجوز از راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران به‌عنوان متولی حمل‌ونقل ریلی کشور، اقدام به ارسال تعدادی واگن با محموله تجاری به مرز شمتیغ و سپس رها کردن این ۱۰ واگن در شمتیغ کرد و کوشید با فشارهای رسانه‌ای و توسل به برخی ادعاهای بعضاً کذب، نسبت به عبور این بار از مسیر ریلی جمهوری اسلامی ایران اقدام کند.

در این راستا راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران به‌رغم ناپختگی و بی صداقتی صورت گرفته از سوی کنسرسیوم، با لحاظ کردن مصالح ملی و با حسن نیت، حمل بخش اول محموله تجاری را روز پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت آغاز کرد و این محموله روز گذشته (شنبه ۱۵ اردیبهشت) از تهران نیز عبور نموده و اکنون در مسیر مرز رازی واقع در شمال غرب کشور است. همچنین راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران آمادگی خود جهت حمل محموله تجاری بعدی را پس از کسب مجوزات لازم از سوی مراجع ذیربط از جمله مرزبانی و گمرک اعلام می‎‌کند.

راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران، تأکید می‌کند برقراری خط دائمی تبادلات تجاری ریلی با کشور افغانستان به ایران مستلزم انجام اصلاحات لازم بر روی خطوط ریلی افغانستان جهت رسیدن به استانداردهای مورد نیاز و همچنین انجام روال اداری و تشریفات قانونی لازم شامل اخذ مجوزهای مربوطه از مرزبانی، گمرک و راه‌آهن توسط فورواردرها خواهد بود.

راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران در راستای سیاست دولت سیزدهم مبنی بر توسعه ارتباط با همسایگان، ضمن تأکید مجدد بر تمایل خود برای گسترش هرچه بیشتر حمل ریلی محموله‌های تجاری کشور افغانستان به صورت صادرات، واردات یا ترانزیت آمادگی خود جهت کمک به بهسازی و بازسازی خطوط مربوطه و تسریع در برقراری مبادلات تجاری ریلی میان دو کشور ایران و افغانستان را اعلام می‌دارد.

کد خبر 6097908

دیگر خبرها

  • امیر حیدری: هیچ‌کس قادر به تهدید جمهوری اسلامی و منافع ملی کشور نیست
  • اربیل: در روزهای سخت اولین تماس ما با جمهوری اسلامی ایران است
  • محموله تجاری ریلی افغانستان به مقصد ترکیه از ایستگاه راه‌آهن تهران عبور کرد
  • عبور محموله تجاری ریلی افغانستان به مقصد ترکیه از ایستگاه تهران
  • تلاش جمعی ایران، عربستان، ترکیه، اندونزی و مصر برای پایان جنگ در غزه
  • واکنش معاون دومای روسیه به چراغ سبز لندن به شلیک موشک‌های انگلیسی
  • واکنش کاردار ایران در لندن به اظهارات وزیر دفاع انگلیس
  • گسترش همکاری‌ها با کشور همسایه کمکی به دیپلماسی فرهنگی است
  • دیدار دیپلمات‌های ایران و روسیه در وین در آستانه سفر گروسی به تهران
  • دیدار نمایندگان ایران و روسیه در آستانه سفر گروسی به تهران