Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش وانانیوز، 

مسعود سلطانی‌فر وزیر ورزش و جوانان به تازگی درباره روند خصوصی‌سازی استقلال و پرسپولیس گفته جلسات مربوط به این موضوع از مدتی پیش مستمراً ادامه دارد و ما خود را موظف می‌دانیم به هر شکل ممکن امسال قانون را اجرا کنیم و استقلال و پرسپولیس به بخش خصوصی واگذار شود. بر اساس قانون، شروع عملیات تعیین قیمت و وارد شدن به فرابورس از شهریور ماه است و پس از آن، پروسه در اختیار سازمان خصوصی‌سازی خواهد بود و نه وزارت ورزش.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معتقدیم اجرای مصوبه قانونی مجلس به شکل کنونی در فرایند خصوصی‌سازی مقداری سخت است؛ بنابراین ما تقاضا داشیم برای سرعت‌دهی به کار، دوستان مرتبط در مجلس اصلاحیه‌ای ارائه کنند تا بتوانیم سریع‌تر فرایند خصوصی‌سازی این دو باشگاه را انجام دهیم. ضمن این که نمایندگان مجلس در قالب طرح، اصلاحیه این قانون را پیگیری خواهند کرد تا فرایند خصوصی‌سازی استقلال و پرسپولیس تسهیل و تسریع شود.

اصرار وزیر ورزش بر واگذاری سرخابی‌ها تا پایان امسال در حالی طی یکی دو روز گذشته رسانه‌ای شده است که در پاسخ به این مطلب پوری حسینی رئیس پرحاشیه سازمان خصوصی‌سازی که متولی واگذاری این دو باشگاه است در گفتگو با رسانه‌ها گفته است: عرضه سهام استقلال و پرسپولیس از طریق فرابورس و پذیرش آن نیازمند مقدمه‌هایی است که به نظر می‌رسد این واگذاری به پایان امسال وصال نمی‌دهد.

برای واگذار نشدن سهام این دو باشگاه می‌توان ده‌ها دلیل منطقی را ارائه کرد، اما اگر قرار بر واگذاری حتمی سهام این دو باشگاه است باید گفت که این موضوع نیازمند اراده و همت قوی از سوی مجریان امر به خصوص سازمان خصوصی‌سازی است. بر این اساس از اراده سایر مجریان برای نهایی شدن این امر اطلاعی ندارم اما سازمان خصوصی‌سازی از اراده لازم در این زمینه برخوردار است.

همچنین این باشگاه‌ها باید شرایط پذیرش در فرابورس را کسب کنند که اکنون این موضوع غیرممکن به نظر می‌رسد مگر آنکه دستور اجرای این اقدام داده شود؛ در غیر این صورت اکنون این موضوع طبق مقررات حاکم در فرابورس شدنی نیست.

این گزارش می‌افزاید: چند صدایی و اختلاف نظر در زمینه واگذاری این دو باشگاه در حالی این روزها بیش از پیش از درون دولت تدبیر و امید بروز می‌کند، که بهتر بود مقامات دولتی در وهله نخست تکلیف خود را با شرایط و نحوه واگذاری استقلال و پرسپولیس مشخص کرده، و پس از آن اقدام به اعلام خبر واگذاری این دو باشگاه و مشوش کردن ذهن هواداران می‌کردند!

 

 

منبع: وانا

کلیدواژه: سازمان خصوصی سازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت vananews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «وانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۹۴۷۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش وزیر ورزش به اتفاقات دیدار پرسپولیس - سپاهان

وزیر ورزش و جوانان طی دستوری به رییس فدراسیون فوتبال، از او خواست ضمن بررسی اتفاقات رخ داده در برخی از ورزشگاه‌های کشور، گزارش آسیب‌شناسی از رخ‌دادهای اخیر را ارائه کند.

به گزارش مشرق، در نامه کیومرث هاشمی خطاب به رییس فدراسیون فوتبال آمده است: «همان‌طور که مطلع هستید موضوع امکان حضور بانوان محترم علاقه‌مند فوتبال در ورزشگاه‌های کشور در شرایطی مورد موافقت مراجع تصمیم‌گیرنده قرار گرفت که فدراسیون فوتبال به عنوان متولی فوتبال کشور و هم‌چنین باشگاه‌های حرفه‌ای فوتبال در جهت بهبود زیرساخت‌ها، ساماندهی هر چه بهتر هواداران زن و مرد و هم‌چنین ارتقای جو اخلاقی و فرهنگی حاکم بر استادیوم‌های فوتبال تلاش کنند که متأسفانه نه تنها شاهد بهبود شرایط فرهنگی حاکم بر ورزشگاه‌های فوتبال نیستیم، بلکه شاهد بروز و ظهور صحنه‌ها و اتفاقاتی هستیم که هرگز در شأن هواداران ایرانی نبوده و متأسفانه رفتار برخی هوادارنماها زمینه ایجاد خدشه بر منزلت و کرامت زن ایرانی را نیز فراهم کرده است که رصد و کنترل این افراد معدود وظیفه باشگاه‌هاست.

معتقدم بروز این نوع حوادث، ناشی از فقدان برنامه جامع فرهنگی برای بهبود جو حاکم بر ورزشگاه‌های فوتبال و هم‌چنین ناشی از کم‌توجهی برخی باشگاه‌های فرهنگی ورزشی فوتبال کشور است که متأسفانه لفظ «فرهنگی» را به عاریه یدک کشیده و فاقد اهتمام لازم برای ساماندهی هواداران خود هستند. بر همین اساس باید تأکید کنم مشاهده این نوع اتفاقات که دل مردم علاقمند به ورزش‌ کشور را نیز به درد آورده، به هیچ عنوان برای مجموعه ورزش کشور قابل قبول نبوده و همان‌طور که بارها تأکید کرده‌ام؛ «ورزش بدون ارزش برای نظام جمهوری اسلامی ایران فاقد اعتبار است».

در همین راستا شایسته است با استفاده از ظرفیت قانونی در فدراسیون فوتبال، محرومیت خاطیان و هم‌چنین ارسال گزارش آسیب‌شناسی با محوریت بررسی علل وقوع حوادث این‌چنینی ظرف یک هفته، تدابیر لازم جهت ساماندهی دائمی هواداران با رویکرد قبول مسئولیت از سوی باشگاه‌ها پیش‌بینی شده و مراتب برنامه‌ریزی‌های عملیاتی در اسرع وقت به این وزارتخانه منعکس شود.

بدیهی است معاونت قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش و جوانان، تحقق این مأموریت مهم را تا اخذ نتایج ملموس با جدیت هر چه تمام‌تر پیگیری خواهد کرد.»

دیگر خبرها

  • سهام ترجیحی ۶۴ هزار نفر از کارگران به نامشان شد
  • سهام ترجیحی ۶۴ هزار نفر از کارگران به نامشان شد+ فیلم
  • دولتی یا خصوصی بودن ناشران ملاک واگذاری غرفه در نمایشگاه کتاب نیست + فیلم
  • عجیب اما واقعی؛ وزارت ورزش همچنان مالک استقلال و پرسپولیس!
  • داوران جنجالی برای سرخابی در هفته ۲۶ لیگ برتر فوتبال؛ چراغ سبز به بلوا
  • داوران جنجالی برای سرخابی در هفته ۲۶ لیگ
  • وزارت ورزش همچنان مالک استقلال و پرسپولیس!
  • واکنش وزیر ورزش به اتفاقات دیدار پرسپولیس - سپاهان
  • هزینه ارزی حج تمتع ۱۴۰۳ چند دلار است؟
  • رقابت گلرهای سرخابی به اوج خود رسید