Web Analytics Made Easy - Statcounter

دبیر شورای عالی امنیت ملی تأکید کرد ایران ضامن حفظ امنیت در خلیج فارس و تنگه هرمز است و آمریکا به‌عنوان عامل اصلی بحران و ناامنی در منطقه باید به حضور نظامی خود در منطقه پایان دهد.  به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، علی شمخانی دبیر شورای عالی امنیت ملی کشورمان روز دوشنبه اعلام کرد ایران ضامن حفظ امنیت در خلیج فارس و تنگه هرمز است و همواره تأکید دارد که آمریکا به‌عنوان عامل بحران و ناامنی در خلیج فارس باید منطقه را ترک کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



دبیر شورای عالی امنیت ملی کشورمان خاطرنشان ساخت: «بار‌ها تاکید کرده ایم که ضامن حفظ امنیت درخلیج فارس و تنگه هرمز هستیم همواره بر موضع اصولی خود درخصوص ضرورت پایان دادن به حضور نظامیان آمریکایی در مناطق مختلف، که عامل بحران و ناامنی است، تاکید کرده ایم.»

وی افزود: «آمریکا به عنوان عامل اصلی ناامنی حق ندارد درمورد امنیت مردم و کشور‌های منطقه اظهار نظر کند. آمریکایی‌ها هرگز به دنبال ایجاد امنیت و ثبات در منطقه نبوده اند.»

شمخانی همچنین گفت: اخیراً دستگاه اطلاعاتی ما یک شبکه پیچیده سایبری را کشف و به کمک سایر کشور‌ها قضیه را بازتر و شفاف‌تر کرد. با اطلاعات حاصل از کشف این شبکه سایبری، در برخی از کشور‌ها درزگیری‌های وسیعی رخ داد. خود آمریکایی‌ها از آن به‌عنوان «شکست مفتضحانه سایبری» یاد می‌کنند. مستندات خیلی خوبی در این رابطه به دست آمده که قابل اشاعه و اتکا و ارائه است.

وی در ادامه افزود: من فکر می‌کنم با توجه به پختگی این موضوع، از همین امروز هم می‌توان آن را ارائه کرد. من این را به دستگاه‌های امنیتی و وزارت اطلاعات خواهم گفت و از آن‌ها خواهم خواست که موضوع را در اختیار رسانه‌ها قرار دهند تا روشن شود که اولاً قابلیت‌های آن‌ها [آمریکایی‌ها]بیشتر از ادعا و ماجراجویی نبوده و آن‌ها شکست‌ناپذیر نیستند. دوم اینکه سربازان گمنام امام زمان (عج) در ایران قابلیت‌هایی دارند که نه‌تن‌ها می‌توانند رفع‌کننده تهدیدات در داخل کشور باشند بلکه حتی سعی می‌کنند با همکاری سایر کشورها، مقابله جدی‌تری با شبکه‌سازی داشته باشند.

دبیر شورای عالی امنیت ملی کشورمان به دعوت رسمی پاتروشف همتای روس خود فردا، سه شنبه ۲۸ خردادماه برای حضور و سخنرانی در دهمین اجلاس بین المللی نمایندگان عالی امور امنیتی کشور‌های جهان به روسیه سفر می‌کند.

گفتگو و رایزنی‌های دوجانبه به منظور ارائه و بررسی ابتکارات مشترک سیاسی، نظامی و امنیتی با برخی کشور‌های حاضردر نشست به منظور اشتراک مساعی برای مقابله و مدیریت تهدیدات امنیتی از دیگر برنامه‌های کاری دبیر شورای عالی امنیت ملی کشورمان در جریان این سفر است.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: علی شمخانی شورای عالی امنیت ملی دستگیری جاسوس وزارت اطلاعات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۹۵۰۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امضای یادداشت تفاهم امنیتی بین ایران و روسیه

یادداشت تفاهم امنیتی بین «علی اکبر احمدیان» دبیر شورای عالی امنیت ملی جمهوری اسلامی ایران و «نیکلای پاتروشف» دبیر شورای امنیت فدراسیون روسیه به امضا رسید. - اخبار بین الملل -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، عصر امروز چهارشنبه یادداشت تفاهم امنیتی بین «علی اکبر احمدیان» دبیر شورای عالی امنیت ملی جمهوری اسلامی ایران و «نیکلای پاتروشف» دبیر شورای امنیت فدراسیون روسیه به امضا رسید.

بر اساس این یادداشت تفاهم، سطح مناسبات و همکاری‌های 2 کشور در حوزه‌های مختلف راهبردی افزایش خواهد یافت.

احمدیان و دبیر شورای امنیت روسیه دیدار کردندآغاز به کار نشست عالی امنیتی با حضور احمدیان در سنت‌پترزبورگتشریح برنامه کاری احمدیان در روسیه

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • برگزاری دومین همایش بین المللی تاریخ، فرهنگ و تمدن خلیج فارس
  • دیدار احمدیان با همتایان چینی و برزیلی خود در سن پترزبورگ
  • امضای یادداشت تفاهم امنیتی بین ایران و روسیه
  • حضور فعال ایران در اجلاس امنیتی سن‌پترزبورگ
  • ببینید | بازدید دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران از نمایشگاه محصولات نظامی روسیه
  • احمدیان و دبیر شورای امنیت روسیه دیدار کردند
  • هشدار دبیر شورای عالی امنیت ملی به کشورهایی که با رژیم صهیونیستی همکاری سایبری دارند
  • هشدار دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران به کشورهایی که اجازه استقرار مراکز امنیت سایبری خود را به رژیم صهیونیستی داده‌اند
  • عکسی از دبیر شورای عالی امنیت ایران در نشست امنیتی سن‌پترزبورگ
  • دیدار دبیر شورای عالی امنیت ملی و همتای عراقی وی در سن‌پترزبورگ