Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، رئیس اداره حراست اداره کل آموزش و پرورش البرز در این نشست اظهارداشت: طرح تخصصی آموزش مبارزه با قاچاق کالا در مدارس این استان با رویکرد اقتصاد مقاومتی و حمایت از کالای داخلی اجرایی شده است.

علی تفضلی هدف از اجرای این طرح آموزشی را آگاهی بخشی، تبیین و فرهنگ سازی در بین دانش آموزان و والدین، ارتقاء فرهنگ عمومی برای گرایش به استفاده از کالای تولید داخلی و جلوگیری از مصرف کالای قاچاق در مدارس ذکر کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی از مبارزه با قاچاق کالا و ارز به عنوان یکی از دغدغه‌های جدی مقام معظم رهبری یاد کرد و بیان داشت: این موضوع مهم امروزه به یکی از اولویت‌های اصلی نظام برای تحقق اقتصاد مقاومتی تبدیل شده است.

تفضلی یادآورشد: دراین برنامه آموزشی دانش آموزان دخترو پسر گروه سنی دوره اول و دوم متوسطه و همچنین والدین آنان تحت پوشش قرارمی گیرند.

وی خاطرنشان کرد: در قالب این طرح کارشناس فعال در حوزه مبازه با قاچاق کالا، مسئولیت انتقال نکات آموزشی و هشداری را برای دانش آموزان تحت پوشش این طرح تخصصی در مدارس بر عهده دارند.

وی با بیان اینکه آموزش و پرورش به عنوان یکی از بزرگترین و تأثیرگذارترین نهادهای جمهوری اسلامی ایران می باشد، ادامه داد: البرز با داشتن حدود ۵۰۰ هزار دانش آموز و بیش از ۲۴ هزار نفر فرهنگی دارای ظرفیتی مناسب است که می تواند نقش موثری در مبارزه با قاچاق کالا و ارز و کاهش تقاضای کالای قاچاق در میان مردم داشته باشد.

وی تاکید کرد: فصل تابستان بهترین فرصت برای انتقال پیام های آموزشی و تربیتی به دانش آموزان است لذا با اعزام کارشناسان از سوی دستگاه های عضو کارگروه مبارزه با قاچاق کالا و ارز به ویژه معاونت غذا و دارو می توان زمینه مناسب را برای آگاهی بخشی دانش آموزان در پایگاه های تابستانی و اردوها فراهم آورد.

مسئول کارگروه فرهنگی دبیرخانه کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارزاستانداری البرز نیز در این نشست گفت: البرز در بخش مبارزه با قاچاق کالا و ارز عملکرد خوبی داشته است.

ابوالفضل شامانی اظهارداشت: آموزش و پرورش یکی از دستگاه های مهم برای انتقال پیام های آموزشی در این حوزه است زیرا جامعه هدف آن از گستردگی ویژه ای برخوردار است.

وی تصریح کرد: آموزش ها به دانش آموزان باید جذاب باشد تا در ذهن آنها نقش ببندد و روحیه پرسشگری را درآنها تقویت کند.

وی از گفتمان پرسش و پاسخ در زمان غنی سازی اوقات فراغت دانش آموزان در تعطیلات تابستانی به عنوان یکی از برنامه های مهم این کارگروه در راستای نهادینه کردن فرهنگ مبارزه با قاچاق کالا و ارز در البرز یاد کرد.

ی تصریح کرد: آموزش ها به دانش آموزان باید جذاب باشد تا در ذهن آنها نقش ببندد و روحیه پرسشگری را درآنها تقویت کند.

وی از گفتمان پرسش و پاسخ در زمان غنی سازی اوقات فراغت دانش آموزان در تعطیلات تابستانی به عنوان یکی از برنامه های مهم این کارگروه در راستای نهادینه کردن فرهنگ مبارزه با قاچاق کالا و ارز در البرز یاد کرد.

کار شناس مسئول اداره فرهنگی هنری اداره کل آموزش و پرورش البرز هم در این نشست افزود: برای غنی سازی اوقات فراغت دانش آموزان در پایگاه های تابستانی ۹۸ برنامه های متنوعی برنامه ریزی شده است.

مهدی بشری بیان داشت: برای فرهنگ سازی درراستای گسترش دامنه آگاهی جامعه هدف در آموزش و پرورش می توان از زبان هنر و قلم بهره گرفت.

وی اجرای جشنواره های فرهنگی هنری با عنوان پیامدهای منفی قاچاق و ارز در حسب گروه سنی دانش آموزان و نمایش های خیابانی و تئاتر صحنه ای، کمک گرفتن از رسانه ها از جمله صدا و سیما و برگزاری کارگاه های آموزشی و پرسش و پاسخ با رویکرد آموزشی و تربیتی را از جمله راهکارهای نهادینه سازی فرهنگ مبارزه با قاچاق کالا و ارز در البرز برشمرد.

وی حضور کارشناسان مجرب در اردوهای دانش آموزی با موضوع قاچاق کالا و ارز، بازدید از مراکز تولید را از دبگر راهای نهادینه سازی فرهنگ مبارزه با قاچاق کالا و ارز در خانواده بزرگ آموزش و پرورش عنوان کرد.

در این نشست اعضای کارگروه به بیان دیدگاه ها و برنامه های حوزه کاری خود در زمینه مبارزه با قاچاق کالا و ارز پرداختند.

۲۸۱۹/ ۶۱۵۵

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۹۵۱۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۰۰۰ هنرستان جدید در کشور ساخته می‌شود

وزیر آموزش و پرورش از ساخت یک هزار هنرستان جدید در کشور خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی آموزش و پرورش، رضا مراد صحرایی در حاشیه جلسه امروز هیئت دولت در جمع خبرنگاران اظهار کرد: پس از ۱۲ سال از تصویب سند تحول بنیادین، نخستین آئین نامه برای اجرای این سند یعنی بخش مهارت آموزی دانش آموزان تصویب شد، این آئین نامه در ۱۰ ماده به تصویب هیئت دولت رسید و بر این اساس تا پنج سال آینده، یک هزار هنرستان جدید در کشور ساخته می‌شود و تعداد دانش آموزان در رشته‌های مهارتی در هنرستان به نیمی از دانش آموزان کل کشور می‌رسد؛ این عدد الان ۳۹ درصد است.

وی افزود: موضوع تغییر تقویم آموزشی که مصوبه دولت است در قالب یک طرح تصویب شده و در حال بررسی است و هنوز قطعی نشده است؛ ۸۰۰ هنرستان نیز از طریق تغییر فضای آموزشی موجود ایجاد می‌شود.

وزیر آموزش و پرورش گفت: بر اساس این آئین نامه، ۲۵۰۰ هنرستان به واحدهای تولیدی و کارآفرین تبدیل خواهد شد، معادل دو درصد اعتبارات حساب‌های ملی و استانی پیشرفت و عدالت به عنوان مشوق در اختیار شرکت‌های و صنایعی قرار می‌گیرد که هنرستان تأسیس می‌کنند.

صحرایی ادامه داد: تأسیس هنرستان وابسته به دستگاه‌ها و غیردولتی و تیزهوشان در این آئین نامه دیده شده است و وزارت صمت مکلف به ایجاد هنرستان در جوار شهرک‌های صنعتی شده است و وزارت تعاون، نفت صمت، کشاورزی، فرهنگ، گردشگری، راه، بهداشت، کشور و ورزش حداقل پنج هنرستان وابسته مبتنی بر طرفیت‌های خود برای تقویت مهارت آموزی ایجاد کنند.

وی خاطرنشان کرد: ۲۰ درصد ظرفیت آموزشی مراکز فنی و حرفه‌ای به آموزش مهارت به سایر دانش آموزان غیر فنی و حرفه‌ای اختصاص می‌یابد، وزارت آموزش و پرورش مکلف شده به دانش آموزان به دوره دوم غیر فنی و حرفه‌ای، ۳۰۰ ساعت آموزش مهارتی بدهد، تغییر کاربری هنرستان‌ها و تصاحب زمین‌های ممنوع است، اگر هنرستانی قابل استفاده نباشد، با اجازه وزارت آموزش و پرورش امکان تغییر بهره برداری از آنها ممکن است؛ آئین نامه توسعه سواد خواندن کشور و برنامه ملی اوقات فراغت به زودی به دولت خواهد آمد.

کد خبر 747528

دیگر خبرها

  • لزوم نهادینه کردن علم محیط زیست در کنار سایر علوم برای دانش‌آموزان
  • چرا اردستان معاونت آموزشی و پرورشی ندارد؟
  • پیش بینی ۵۲ میلیارد اعتبار در حوزه عمرانی آموزش و پرورش رزن
  • هوشمندسازی مدارس گناباد به ۲۰۰ کلاس درس ارتقا یافت
  • طرح مراقبت‌های روانی اجتماعی دانش‌آموزان در سمنان اجرا شد
  • تاکید بر برنامه ریزی مدون در حوزه های فرهنگی و اعتقادی دانش آموزان فیروزکوه
  • از متن تا حاشیه تغییر کتب درسی
  • آغاز ثبت‌نام اینترنتی کتب درسی دانش‌آموزان
  • تمامی مدارس بهشهر تک نوبته هستند
  • ۱۰۰۰ هنرستان جدید در کشور ساخته می‌شود