Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-04-26@22:28:22 GMT

دستور ویژه روحانی برای جبران نیازمندی‌های مرزبانی

تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۰۹۵۴۳۵

دستور ویژه روحانی برای جبران نیازمندی‌های مرزبانی

سردار قاسم رضایی در مراسم تکریم و معارفه جانشین فرماندهی مرزبانی ناجا گفت: علیرغم نقشه‌های شوم دشمنان بحمدالله نیروی انتظامی با عملکرد مطلوب خود در شهرها، جاده‌ها و مرز‌ها فتنه‌های آنان را خنثی کرده است که باید به این موضوع افتخار کنیم. نیروی انتظامی سازمانی بزرگ با دو مأموریت پلیسی، نظامی و دفاعی در مرز‌ها است که نقش مهمی را در تأمین امنیت ملی، فراملی و دیپلماسی ایفا می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرمانده مرزبانی ناجا با اشاره به پیشرفت مرزبانی طی دهه‌های گذشته گفت: تمامی پیشرفت‌ها نشأت گرفته از اعتماد همه دستگاه دولتی در راستای پشتیبانی از مرزبانی است. اقدامات صورت گرفته توسط نیروی انتظامی باعث اعتماد بیشتر دولت، مجلس و ستاد کل شده و به واسطه آن، حجت الاسلام حسن روحانی - رئیس جمهوری - نیز دستور‌های ویژه‌ای برای جبران نیازمندی‌های مرزبانی صادر کرده است.

رضایی با اشاره به کاهش آسیب‌پذیری و آمادگی عملیاتی مرزبانان اظهارکرد: روابط دیپلماسی یکی از ابراز‌های مهم مرزبانی است که علاوه بر تأمین امنیت مرزها، منجر به روابط حسنه بین ایران و کشور‌های همسایه می‌شود.

وی ارتقای معیشت مرزبانان را در ارتقای توان رزمی مرزبانان مؤثر دانست و تاکید کرد: تأمین منازل سازمانی مرزبانان در مرز‌ها به وضعیت معیشتی آن‌ها کمک می‌کند و این موضوع یک استثنا برای انجام هر چه بهتر وظایف دفاع از کشور تلقی می‌شود.

فرمانده مرزبانی ناجا با اشاره به اهمیت برگزاری دوره‌های عالی و همتاپروری گفت: مرزبانی برای جهش نیازمند برگزاری این قبیل دوره هاست. فرماندهان و مدیران با گذراندن دوره‌های طرح‌ریزی، برآورد‌های اطلاعاتی و عملیاتی بر مرز‌ها اشراف پیدا می‌کنند.

بر اساس اعلام سایت پلیس، وی با اشاره به کشفیات مواد مخدر در مرز‌ها اظهارکرد: آمار‌ها نشان می‌دهد که نسبت به سال گذشته، ۱۵ درصد افزایش کشفیات مواد مخدر در مرز‌ها را داشته ایم و این امر نشان دهنده مأموریت حساس و مهم مرزبانی در نیروی انتظامی است.

رضایی با اشاره به اهمیت برنامه‌ریزی‌های هدفمند گفت: در سال رونق تولید، مقابله و مبارزه جدی با قاچاق کالا که مخل رونق تولید است در دستور کار مرزبانی قرار گرفته و در این خصوص هدف گذاری‌های لازم هم انجام شده است.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: حسن روحانی رییس جمهور مرزبانی ناجا سردار قاسم رضایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۹۵۴۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

علت انتقال ۶ نیروی مرزبانی به خاک افغانستان چه بود؟

۶ نفر از کارکنان گروهان احتیاط مرزی خراسان جنوبی به نقطه صفر مرزی رفته بودند که در مواجهه با نیروهای طالبان و برای جلوگیری از بروز تنش و انجام درخواست نیروهای طالبان برای رفع سوءتفاهم پیش آمده، به مذاکره پرداختند که پس از ساعتی موضوع حل شد. - اخبار اجتماعی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، مرزبانی فراجا در اطلاعیه‌ای درباره انتقال 6 مرزبان ایرانی توسط نیروهای طالبان به داخل خاک افغانستان، از خاتمه سوءتفاهم پیش‌آمده و انتقال این مرزبانان به کشور خبر داد.

در این اطلاعیه آمده است: بعدازظهر امروز تعداد 6 نفر از کارکنان گروهان احتیاط مرزی استان خراسان جنوبی که برای رصد و پایش نوار مرز در نقطه صفر مرزی حضور یافتند، با نیروهای طالبان مواجه می شوند و به دلیل جلوگیری از بروز هرگونه تنش مرزی و انجام درخواست نیروهای طالبان مبنی بر رفع سوتفاهم پیش آمده، به مذاکره پرداخته که پس از چندساعت با ورود مرزبان درجه 2 و انجام ملاقات مرزی با همتای کشور مقابل موضوع خاتمه یافت و کارکنان مرزبانی با کمال احترام و در صحت و سلامت کامل به کشور بازگردانده شدند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • کشف بیش از ۲۰ هزار لیتر سوخت قاچاق در مرز دوغارون
  • اجتماع حمایتی مردم و بانوان کرمانشاه از اجرای «طرح نور» برگزار شد
  • مردم قدردان فراجا و «طرح نور»/ سهل انگاری‌ها جبران شود
  • بیش از ۲۰ هزار لیتر سوخت قاچاق در مرزهای خراسان رضوی کشف شد
  • بازگشت مرزبانان ایرانی از افغانستان
  • دستور رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی به دادستانها و فرمانده نیروی انتظامی
  • ماجرای بازداشت مرزبانان ایرانی توسط طالبان چه بود؟
  • علت انتقال ۶ نیروی مرزبانی به خاک افغانستان چه بود؟
  • توقیف ۳ شناور با ۱۱ میلیارد تومان قاچاق در بوشهر
  • توقیف محموله تلفن همراه آیفون قاچاق در بانه