Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «صدای ایران»
2024-04-27@00:14:44 GMT

با انار جوان بمانید

تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۰۹۵۷۷۸

با انار جوان بمانید

از آنجایی که پیری یکی از عوامل اصلی بروز بیماری ها است، هدف قرار دادن این فرایند می تواند به درمان بیماری ها و بهبود کیفیت زندگی افراد کمک کند؛ از همین رو محققان مؤسسه «پلی‌تکنیک فدرال لوزان» گام جدیدی را به سمت این هدف برداشتند و در آزمایشات بالینی انسانی نشان دادند که نوعی ترکیب در برخی میوه ها از روند پیری جلوگیری می کند و هیچ عوارض جانبی ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



به گزارش صدای ایران از بهداشت نیوز، براساس گزارش «نیواطلس»، محققان در این مطالعه بر روی ترکیبی به نام «urolithin A» تمرکز کردند. به نظر می رسد که این ترکیب با بهبود عملکرد میتوکندری (بخشی از سلول که انرژی تولید می کند) از پیری جلوگیری می کند.

گفتنی است؛ این ترکیب به طور طبیعی در هیچ غذایی یافت نمی شود اما بیومولکول های موجود در میوه هایی مانند انار و تمشک در روده انسان به urolithin A تبدیل می شوند.

محققان پس از تهیه این ترکیب، آن را در دوزهای مختلف خوراکی به گروهی متشکل از ۶۰ سالمند دادند. همچنین این تیم ایمنی و اثر این ترکیب را در یک دوره ۲۸ روزه آزمایش کرد و دریافت که مصرف urolithin A هیچ عوارض جانبی ندارد.

طبق این گزارش، دانشمندان دریافتند که مصرف دوز ۵۰۰ تا هزار میلی گرم از این ترکیب، در بیان ژن میتوکندری در سلول های عضلات اسکلتی موثر بوده و فعالیت بیوژنز میتوکندری را تحریک می کند.

امید است که این ترکیب بتواند از کاهش حجم ماهیچه های اسکلتی که به طور طبیعی با افزایش سن اتفاق می افتد، جلوگیری کند.

منبع: صدای ایران

کلیدواژه: انار قیمت بیماری جوانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت sedayiran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صدای ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۹۵۷۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز طرح نظارت بر مراکز عمده توزیع لاستیک در مازندران

به گزارش خبرنگار مهر، یداله ملکی صبح چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگاران از نظارت بر مراکز عمده توزیع لاستیک خودرو خبر داد و با تاکید بر نظارت مستمر بازار لاستیک خودرو، گفت: در راستای صیانت از حقوق مصرف کنندگان و جلوگیری از سودجویی منفعت طلبان و با توجه به تداوم التهاب بازار تایر سواری در سطح عرضه، تعزیرات حکومتی با متخلفان برخورد قانونی می‌کند.

مدیر کل تعزیرات حکومتی مازندران افزود: بازرسی از مراکز توزیع عمده لاستیک و خرده فروشان با استفاده از همه ظرفیت‌ها بمنظور برخورد ایجاد ثبات در بازار با حضور رئیس شعبه تعزیرات حکومتی و بازرسان صمت و اصناف برای جلوگیری از افزایش بی رویه قیمت لاستیک خودرو اجرا می‌شود.

ملکی گفت: کنترل و نظارت بر وضعیت بازار کالا و پایش وضعیت تأمین و توزیع لاستیک خودرو، جلوگیری از تخلفات احتمالی و رسیدگی به موقع به شکایات و گزارش‌های مردمی را از جمله اهداف طرح نظارتی عنوان کرد.

کد خبر 6087279

دیگر خبرها

  • ایرالکو با میانگین سنی 26 مقابل پرسپولیس
  • ناراحتی ستاره سابق از بارسا: از رئال یاد بگیرید!
  • تجلیل از مادر ۲۷‌ ساله اناری با پنج فرزند
  • پیری جمعیت نشاط اقتصادی و اجتماعی را کاهش می‌دهد
  • جوان اول پیکان رکورد جهانی ثبت کرد!(عکس)
  • نتایج جالب از پژوهشی درباره حس پیری/ زنان درباره سن پیری مردان چطور فکر می‌کنند؟
  • حل معضل پیری جمعیت و افزایش نسل نیازمند تلاش همگانی است
  • از چند سالگی پیر محسوب می‌شویم؟
  • ۱۷۹ مورد ساخت و ساز غیر مجاز در استان بوشهر شناسایی شد
  • آغاز طرح نظارت بر مراکز عمده توزیع لاستیک در مازندران