Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «عصر ایران»
2024-04-29@19:32:48 GMT

30 کشته در حمله انتحاری در نیجریه

تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۰۹۶۹۴۳

30 کشته در حمله انتحاری در نیجریه

در پی وقوع سه حمله انتحاری در شمال شرق نیجریه، دستکم سی نفر کشته و بیش از پنجاه نفر دیگر زخمی شدند.

به گزارش ایرنا، در این رشته از حملات که روز دوشنبه روی داد، سه عامل انتحاری مواد منفجره همراه خود را نزدیک جمع هواداران فوتبال در کاندوگا در حدود چهل کیلومتری مایدوگوری، مرکز ایالت برونو فعال کردند که براساس گزارش منابع بیمارستانی، دستکم سی نفر جان خود را از دست داده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

"عثمان کاچالا" رئیس اداره فوریت‌های پزشکی نیجریه در این باره گفت: در این حملات، پنجاه نفر دیگر زخمی شده اند که وضعیت جسمانی تعدادی از آنها بسیار وخیم می‌باشد و امکان دارد تا ساعات آینده بر شمار کشته‌ها افزوده شود.

این مقام نیجریایی خاطرنشان کرد که نبود زیرساخت‌های مناسب درمانی برای چنین موقعیت‌هایی و زمان لازم برای دریافت مجوز از ارتش برای اعزام نیرو از مایدوگوری، موجب افزایش تلفات شد.

علاوه بر انفجارهای امروز، روز گذشته (یکشنبه) نیز در حمله عناصر مسلح به شمال غرب این کشور دستکم ۳۴ نفر کشته شدند.

«محمد شیهو» سخنگوی پلیس استان «زامفارا» نیجریه گفت: افراد مسلح به تعدادی از روستاهای این استان حمله کردند و به سوی مردم آتش گشودند.

مردم به دلیل نبود نیروهای امنیتی و پلیس در پی حمله مهاجمان، خانه و کاشانه خود را ترک کردند.

هنوز هیچ گروهی مسؤولیت این حمله را برعهده نگرفته و نیروهای امنیتی نیز در این زمینه اظهار نظر نکرده اند.

گروه‌های تروریستی از جمله بوکوحرام در شمال شرق نیجریه حضور دارند و بیشتر در این مناطق به فعالیت‌های تروریستی انجام می‌دهند.

سازمان ملل متحد پیش تر اعلام کرده بود که در پی افزایش دور جدید خشونت‌های بوکوحرام در شمال شرق نیجریه بیش از ۳۰ هزار نفر آواره شده اند.

درگیری‌های ۹ ساله بوکوحرام و ارتش نیجریه تاکنون بیش از ۲۷ هزار کشته برجای گذاشته و ۱.۸ میلیون نفر را بی خانمان کرده و باعث بروز بحران انسانی در این کشور شده است.

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: نیجریه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۹۶۹۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمله حزب‌الله لبنان به مقر فرماندهی ارتش صهیونیستی در شمال سرزمین‌های اشغالی

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، حزب‌الله با انتشار بیانیه‌های کوتاهی اعلام کرد: در این حمله ترکیبی، مقر فرماندهی نظامی اشغالگران در گردان ۵۱ تیپ گولانی در شهرک صهیونیست نشین المناره را با راکت‌های هدایت‌شونده و پهپادهای انتحاری هدف قرار دادیم.

شامگاه جمعه نیز حزب‌الله لبنان در یک کمین ترکیبی، کاروان نظامی اسرائیلی در نزدیکی پایگاه رویسات العلم در شمال فلسطین اشغالی را هدف حمله قرار داد.

رادیو ارتش رژیم صهیونیستی در این باره اعلام کرد ۱۰ موشک از لبنان به سمت شهرک‌های شمال اسراییل شلیک شده است.

منابع رژیم صهیونیستی اعلام کردند جولان اشغالی و الجلیل علیا در شمال فلسطین اشغالی برای سومین بار مورد حمله موشکی گسترده قرار گرفته است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • حملات باندهای مسلح و داعش در نیجریه/ ۲۵ نفر کشته شدند
  • چرا حسن باقری نمی‌خواست فرمانده عراقی کشته شود؟
  • تولید میدان گازی بزرگ عراق پس از حمله پهپادی متوقف شد
  • حمله جدید حزب الله به پایگاه نظامی در عرب العرامشه
  • شکسته شدن سد در کنیا دستکم ۴۲ قربانی گرفت
  • ۸۰۵ نظامی اوکراینی در یک روز کشته شدند
  • حمله جدید حزب الله به مواضع نظامیان صهیونیست
  • دختر شاعر فلسطینی مانند پدرش کشته شد
  • حمله حزب‌الله لبنان به مقر فرماندهی ارتش صهیونیستی در شمال سرزمین‌های اشغالی
  • (ویدئو) نوزاد فلسطینی متولد شده از مادر جان‌باخته درگذشت