Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایسنا و به نقل از الجزیره، اولین موزه فلسطینی واقع در واشنگتن روز شنبه (پانزدهم ژوئن) افتتاح شد. موزه مردم فلسطین(MPP) با شعار «بی‌شمار روایت، یک قلب» شامل دو بخش می‌شود. نمایشگاه موقت این موزه، آثار پنج هنرمند با تم «تفسیر جدیدی از آینده» به نمایش می‌گذارد و در بخش دیگر، نمایشگاه دائمی این موزه تاریخ و فرهنگ مردم فلسطین را چهار بخش متفاوت به نمایش می‌گذارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

موزه مردم فلسطین حدوداً یک سال پس از افتتاح اولین موزه فلسطینی در ایالات متحده (در ایالت «کنتیکت») روز شنبه درهایش را به روی علاقه‌مندان گشود. طرح اولیه ساخت این موزه در سال ۲۰۱۵ مطرح شد.

«بشری ناصر» بنیان‌گذار و مدیر این موزه بیان کرد: «وقتی برای اولین بار در سال ۲۰۱۱ به واشنگتن آمدم، تحت تأثیر یادبودها و موزه‌های این شهر قرار گرفتم. در همان زمان به دنبال مکانی بودم که داستان فلسطینی‌ها را بازگو کند اما چیزی نیافتم.»

«ناصر» با کمک گروه کوچکی نمایشگاه متحرکی را در سال ۲۰۱۵ تأسیس کرد و به همراه آثار هنری هنرمندان فلسطینی به دانشگاه‌ها، کلیساها و دیگر مراکز فرهنگی سفر کرد. اکنون موزه دائمی «مردم فلسطین» اسناد تاریخی فلسطین را به نمایش می‌گذارد.

یکی از متصدیان این موزه بیان کرد: «قصد داریم تمرکز این موزه بر نمایش آثار روایت مردم فلسطینی و شرایط گذشته و حال این کشور باشد و این کار را نه از دیدگاه سیاسی بلکه از دیدگاه مردم انجام خواهیم داد.»‌

یکی از آثار نمایشی مهم ین نمایشگاه، تابلوهای نقاشی خلق شده با استفاده از ورقه‌های طلاست که توسط «الشربینی» خلق شده‌اند.

این موزه از بیستم ژوئن از پنجشنبه تا شنبه از ساعت ۱۲ ظهر تا ۶ عصر به فعالیت خود ادامه خواهد داد.

کد خبر 444394

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: هنرهای تجسمی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۹۷۱۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برپایی نمایشگاه آثار هنرجویان هنرستان فاطمه الزهرا (س) در لارستان + تصاویر

برپایی نمایشگاه‌های هنر علاوه بر نمایش زیبایی ها، موجب آرامش جسم و روح انسان‌ها می شود. در همین راستا به منظور نشان دادن فرهنگ و هنر، هنرجویان هنرستان فاطمه الزهرا (س) در شهرستان لارستان استان فارس آثار خود را به نمایش گذاشتند.

شهروندخبرنگار ما تصاویری را به نمایش گذاشت که مشاهده می‌کنید.

منبع: مدینه صابری - فارس

بیشتر بخوانید:

برپایی نمایشگاه و بازارچه سنتی صنایع دستی در مدرسه هاجر دهگلان + تصاویر

برای یادگیری اصول تصویربرداری خبری به صفحه «آموزش تصویربرداری برای شهروندخبرنگاران» مراجعه کنید.

 

باشگاه خبرنگاران جوان شهروند خبرنگار شهروند خبرنگار

دیگر خبرها

  • دانشگاه‌های آمریکا باید از سرکوب اعتراضات دانشجویان حامی فلسطین دست بردارند
  • عفو بین‌الملل: دانشگاه‌های آمریکا باید از سرکوب اعتراضات دانشجویان حامی فلسطین دست بردارند
  • برپایی نمایشگاه آثار هنرجویان هنرستان فاطمه الزهرا (س) در لارستان + تصاویر
  • جنبش دانشجویی حمایت از فلسطین از آمریکا به فرانسه رسید
  • از تصاویر تظاهرات دانشگاهی در سراسر ایالات متحده علیه اسرائیل تا حمله اسرائیل به اردوگاه پناهندگان فلسطینی
  • تلویزیون آمریکا: هیچ کس به اندازه آیت الله خامنه‌ای از شعارتان خوشحال نمی‌شود!
  • ویدیو/ گسترش اعتراضات دانشجویی در آمریکا در حمایت از فلسطین
  • نمایش شکست آمریکا در طبس در بیلبورد‌های پایتخت
  • تعبیر وارونه رؤیای آمریکایی/ راهپیمایی‌های گسترده حمایت از فلسطین در دانشگاه‌های ایالات متحده نشانه چیست؟
  • «بمبی که آمریکا در خاورمیانه نمی بیند»: واشنگتن در حال تکرار اشتباه نادیده گرفتن افکار عمومی جهان عرب است/ آمریکا دود برخاسته از آتش زیرخاکستر غزه را ندید/ انقلاب رسانه های اجتماعی در جنگ غزه