Web Analytics Made Easy - Statcounter

سیدمسعود عظیمی عصر دوشنبه در جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید یزد اظهار داشت: جایگاه حل مطلوب مشکلات واحدهای و بهبود فضای کسب و کار بر مبنای تفاهم در تشکلهای خصوصی است.
معاون استاندار یزد با تاکید بر اینکه تعطیلی هیچ واحدی امکان پذیر نیست، افزود: خط قرمز دولت تعطیلی واحدهای تولیدی و صنعتی است و همه مسئولان پای کار هستند از دادستان و قضات گرفته تا سایر دستگاههای دولتی برای این منظور حضور دارند که شرکت یا واحد تولیدی تعطیل نشود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


عظیمی اضافه کرد: تاکید استاندار یزد بر این است که واحدی تعطیل نشود لذا برای وصول مطالبات از طریق کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید اقدام می شود.
وی همچنین با اشاره به مشکلات واحدهای صنعتی استان یزد و لزوم حمایت بانک ها از آنها اظهار داشت: در حال حاضر مواد اولیه باید به اندازه کافی وارد و چرخه سرمایه در گردش بهتری با حمایت سیستم بانکی ایجاد شود.
معاون استاندار یزد با بیان اینکه همه مباحث باید به نتیجه برد - برد منتهی شود، تصریح کرد: هیچ واحد تولیدی نباید تحت تأثیر قرار گیرد و از سوی دیگر وصول مطالبات باید با دریافت هزینه های جاری در فضایی مسالمت آمیز به صورت برنامه ریزی مناسب دنبال شود.
عظیمی در بخش دیگر این جلسه با اشاره به بدهی مکرر و متعدد واحدهای تولیدی در سطح استان به بانک ها و دستگاه های خدمت رسان هم گفت: واحدهای تولیدی نباید به هیچ وجه تحت فشار باشند.
وی با بیان اینکه لزوم وصول به موقع بدهی جاری شرکتهای خدمات رسانی همچون گاز می تواند به تکمیل پروژه های عمرانی کمک کند، ادامه داد: با همین اعتبارات بزودی شهرک فولاد با ۷۰ واحد تولیدی گازرسانی خواهد شد.
این مسئول همچنین با تاکید بر لزوم کمک به بخش خصوصی و به ثمر رسیدن سرمایه گذاری ها اظهار داشت: بالاترین زمین های واگذاری شده برای صنعت در سال ۹۷ بوده به گونه ای که حدود ۲۳۷ قطعه زمین در مساحتی بیش از ۱۲۰ هکتار برای سرمایه گذاری واگذار شده ولی امیدواریم در این فضا، رویش ها در صنعت بیش از ریزش ها باشد.
در این جلسه شاه حسینی مدیرکل امور اقتصادی استانداری یزد هم گفت: بنابر تأکید رئیس جمهوری، واحدهای تولیدی نباید تحت فشار شرکتهای خدمات رسانی همچون گاز، آب، برق و حتی تأمین اجتماعی قرار گیرند.
در ادامه این جلسه و در تشریح وضعیت بدهیی های بخش خانگی و صنعتی به شرکت گاز، مدیرعامل این شرکت گاز در استان گفت: در حال حاضر مشترکان خانگی و صنعتی ۱۸۸ میلیارد تومان بدهی گازی دارند که سهم بخش صنعتی ۱۳۵ میلیارد تومان است.
علی اکبر میدانشاهی افزود: با این وجود در بخش خانگی تنها استان کشور هستیم که بدهی این بخش را به صورت چکی هم وصول کرده ایم تا مردم با قطع گاز مواجه نشوند.
وی ادامه داد: در بخش صنعتی، برخی مشترکان با عدم پرداخت هزینه مصرف خود، روی پول کار می کنند و این امر برایشان سود دارد به همین دلیل برخی صنعتگران خواستار برخورد جدی با متخلفان شده اند.
در این نشست موضوع نحوه وصول بدهی برخی شرکت های صنعتی و تولید به شرکت گاز استان و نیز مصوبات جدید بانکها برای پرداخت تسهیلات جدید به ۵۱ واحد تولیدی صنعتی، معدنی و گردشگری به مبلغ ۱۵۹ میلیارد تومان مورد بررسی و تصویب قرار گرفت.
در حاشیه این جلسه دبیر کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید یزد از پرداخت هزار و ۳۰۴ میلیارد تومان تسهیلات بانکی در سال ۹۷ به ۲ هزار و ۴۲۵ واحد تولیدی خبر داد و گفت: ۳۷۱ میلیارد تومان این تسهیلات به ۲۱۵ واحد از طریق این کارگروه پرداخت شده است.
کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان از ابتدا تاکنون ۷۳ جلسه کارگروه اصلی، ۱۰۵ جلسه کمیته تخصصی و هزار و ۱۴۶ جلسه کارشناسی با سه هزار و ۸۱۶ مصوبه در قالب بررسی سه هزار و ۷۴۹ پرونده داشته است.
از مجموع مصوبه‌ها ۸۳ درصد مربوط به مسائل بانکی، ۶ درصد درصد تأمین اجتماعی، چهار درصد امور مالیاتی و هفت درصد گاز و برق و سایر مصوبه بوده است.
۱۹۶۸/ ۶۱۹۷

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بخش خصوصی استان یزد تسهیل و رفع موانع تولید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۹۷۵۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جلوگیری از بیکار شدن ۷۸۰۰ کارگر استان مرکزی در سال گذشته

ایسنا/مرکزی رئیس کل دادگستری استان مرکزی گفت: در ۱۱ ماهه سال گذشته، ۹ واحد تولیدی و صنعتی تعطیل و نیمه تعطیل به چرخه تولید بازگشته‌اند و از بیکاری ۷۸۰۰ نفر جلوگیری و برای ۶۵۰۰ نفر اشتغال جدید ایجاد شده و فرایند تولید و اشتغال در استان حفظ شده است.

حجت الاسلام جزائی در گفت و گو با ایسنا، درخصوص اقدامات دبیرخانه اقتصاد مقاومتی دادگستری استان در سال گذشته، اظهار کرد: استان مرکزی با برخورداری از سه هزار و ۱۰۰ واحد تولیدی، صنعتی و صنایع بزرگ و مادرتخصصی مرتبط با صنایع نفت و گاز، صنایع خودروسازی و قطعات خودرو، تولید آلومینیوم، نیروگاه حرارتی، پالایشگاه، پتروشیمی، صنایع شیمیایی صنایع تبدیلی و... از قطب‌های صنعتی کشور است.

وی افزود: بر این اساس، ستاد اقتصاد مقاومتی دادگستری استان تلاش می کند در حد توان و اقتضائات قانونی و با هماهنگی و همراهی دستگاه‌های اجرایی مرتبط، مشکلات واحدهای تولیدی و صنعتی را بویژه در حوزه حقوقی و قضائی مرتفع کند.

جزائی گفت: در این راستا، در ۱۱ ماهه سال ۱۴۰۲ دستور ترخیص و تعیین تکلیف بیش از ۹۰ درصد کالاهای مورد نیاز بخش تولید که در گمرکات استان به دلایل مختلف رسوب شده بود، صادر و موضوع با پیگیری و مصوبات ستاد استانی اقتصاد مقاومتی دادگستری استان و مساعدت مسئولین استانی تعیین تکلیف شد.

به گفته وی، در سال گذشته مشکلات بیش از ۱۵۰ واحد تولیدی صنعتی استان در حوزه های مختلف و به ویژه مباحث حقوقی و قضایی، پیگیری و با وجود مشکلات اقتصادی، از تعطیلی و ایجاد مشکل برای ۷۲ واحد تولیدی و صنعتی در استان مرکزی ممانعت به عمل آمده است.

 انتهای پیام

دیگر خبرها

  • کشتارگاه طیور فسا با ۱۰۰ کارگر به چرخه تولید بازگشت
  • نگاه نوآورانه واحدهای تولیدی برای ورود به عرصه رقابت خارجی
  • جلوگیری از بیکار شدن ۷۸۰۰ کارگر استان مرکزی در سال گذشته
  • استقرار ۱۴۵ خانه بهداشت کارگری در واحدهای تولیدی استان زنجان‌
  • احیا ۱۶ واحد تولیدی و صنعتی در استان اردبیل
  • ۱۶ واحد تولیدی و صنعتی در استان اردبیل احیا شد
  • بهره برداری از ۱۰۰ واحد صنعتی و تولیدی در گلستان تا پایان سال
  • احیای ۱۶ واحد تولیدی و صنعتی در استان اردبیل
  • احیای واحدهای راکد دشتستان در دستور کار است
  • بهره برداری از یکصد واحد صنعتی و تولیدی در گلستان تا پایان سال