Web Analytics Made Easy - Statcounter

نیروی دریایی آمریکا اعلام کرده که دومین ناوشکن مجهز به موشک‌های هدایت شونده خود به نام «یواساس میسن» (DDG ۸۷) را به دریای عمان اعزام کرده تا بعد از ماجرای حمله پنجشنبه گذشته به دو فروند نفتکش‌، برای کمک‌رسانی در آنجا حضور داشته باشد.

به نوشته وبگاه «جینز دیفنس» ناوی دوم «براون» در این زمینه اظهار داشت: «ما مایل به درگیری جدیدی در منطقه نیستیم و تنها از منافع خود دفاع می‌کنیم، جنگ با ایران نه به نفع منافع راهبردی ما و نه به نفع منافع جهانی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

بر اساس این گزارش، منابع خبری صبح پنجشنبه گذشته از وقوع دو انفجار مهیب در دریای عمان خبر دادند. در جریان این حادثه نفتکش «فرانت آلتر» با پرچم جزایر مارشال متعلق به نروژ که از قطر «اتانول» بارگیری کرده و نفتکش «کوکوکا کوریجس» با پرچم پاناما از «الجبیل» عربستان به مقصد سنگاپور، محموله «متانول» بارگیری کرده بود، با حمله مواجه شدند.

بعد از این ماجرا مقام‌های ارشد آمریکا و برخی شرکای این کشور تلاش بسیاری کرده‌اند که ایران را به دست داشتن در انفجار این دو نفتکش متهم کنند و البته بسیاری از تحلیلگران و مقام‌های خارجی گفته اند که آمریکا هیچ سند و مدرکی دال بر دخالت ایران در این ماجرا ندارد.

یک روزنامه انگلیسی نیز امروز گزارش داد که وزرای خارجه اتحادیه اروپا از ادعاهای آمریکا در خصوص دست داشتن ایران در حمله به دو کشتی در دریای عمان قانع نشده و خواستار تحقیقات مستقل هستند.(جزئیات بیشتر)

به نوشته جینز دیفنس، ناوی براون افزود: «ایالات متحده و شرکای ما در منطقه همه اقدام‌های لازم را برای دفاع از خود و منافع خود انجام خواهند داد. [حملات اخیر] تهدیدی واضح علیه آزادی بین‌المللی دریا نوردی و تجارت آزاد است. ایالات متحده و جامعه بین‌الملل آماده دفاع از منافع خود، از جمله آزادی دریانوردی هستند. این یک تهدید علیه حمل و نقل دریایی و تجارت بین المللی است. آمریکا و شرکای منطقه‌ای ما در پاسخ به حملات در حال کمک به هم هستند.»

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: عمان جنگ ایران قطر عربستان اتحادیه اروپا کشتی تجارت آزاد ایالات متحده جامعه حمل و نقل تجارت تجارت جنگ حمل و نقل عمان کشتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۹۷۵۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امضای تفاهم‌نامه همکاری والیبال ایران و عمان

رئیس فدراسیون والیبال ایران در سفرش به عمان ضمن امضای تفاهم‌نامه همکاری با فدراسیون والیبال عمان، در جلسات مختلف به دیدار و گفت‌وگو با مسئولان ورزش این کشور و رئیس فدراسیون عمان پرداخت. - اخبار ورزشی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم و به نقل از سایت فدراسیون والیبال؛ سید میلاد تقوی، رئیس فدراسیون والیبال روز چهارشنبه 12 اردیبهشت ماه با دعوت همتای عمانی خود راهی این کشور شد.

تقوی در این سفر در جلسات متعددی با رئیس فدراسیون والیبال عمان در خصوص تبادل مربی، برگزاری کمپ مشترک در بخش‌های و رده‌های سنی مختلف رشته‌های والیبال ساحلی و سالنی به بحث و گفت‌وگو پرداخت و با امضای یک تفاهم‌نامه مشترک، همکاری و تعامل ایران را با عمان آغاز کرد.

دیدار تیم والیبال دانش‌آموزی با رهبر انقلاب

همچنین تقوی در این دیدار مذاکراتی در خصوص افزایش تعامل و همکاری با فدراسیون حوزه خلیج فارس و کشورهای عربی داشت و مذاکراتی با دیگر رؤسای فدراسیون‌ها انجام داد.

رئیس فدراسیون والیبال کشورمان در دیدار با سفیر ایران در عمان در خصوص لزوم حمایت فدراسیون‌های ورزشی در سفرهای بین‌المللی توسط وزارت امور خارجه و سفارت خانه‌های جمهوری اسلامی ایران در کشورهای مختلف صحبت‌هایی انجام داد و با حضور در کمیته ملی المپیک عمان با دبیر کل این کمیته به گفت‌وگو نشست.

بازدید و بررسی بیشتر امکانات والیبال عمان و همچنین بررسی زمینه‌های مشترک دو فدراسیون برای ارتقای سطح والیبال دو کشور از دیگر برنامه‌های امروز تقوی در عمان است.

رئیس فدراسیون والیبال ایران امشب (جمعه 14 اردیبهشت) به تهران باز خواهد گشت.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • امضای تفاهم‌نامه همکاری والیبال ایران و عمان
  • رئیس فدراسیون والیبال ایران در سفرش به عمان
  • انفجار مهیب نفتکش حامل بنزین در آمریکا (فیلم)
  • فیلم/انفجار مهیب نفتکش حامل بنزین در آمریکا
  • آمریکا مدعی سرنگونی سه پهپاد یمنی شد
  • نوید روزهای خوش برای کویرنشینان/دریای عمان؛ ناجی خراسان جنوبی
  • رایزنی سفیر ایران با معاون نخست وزیر عمان در امور دفاعی
  • شکست ائتلاف غربی در تغییر معادلات با انصارالله
  • تمایل گردشگران عمانی به حضور در مازندران
  • محصولات مازندران بازار خوبی در عمان دارد