Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان جنوبی گفت: در تابستان امسال ۸۴ هزار کودک و نوجوان استان زیر چتر حمایتی برنامه‌های فراغتی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان قرار می گیرند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، «طاهره حمیدی» عصر (۲۷ خرداد) در کارگروه فرهنگی اجتماعی و فرهنگی خراسان جنوبی که با محوریت اوقات فراغت برگزار شد، اظهار داشت: در تابستان امسال ۸۴ هزار کودک و نوجوان خراسان جنوبی زیر چتر حمایتی برنامه‌های فراغتی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان قرار می گیرند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان جنوبی از عدم همگرایی و هم افزایی دستگاه‌های اجرایی گلایه کرد و افزود: در تمامی جلسات در پرهیز از موازی کاری سخن گفته می شود اما در عمل، این مهم محقق نمی شود.

 

«محمد فرشید جعفری» معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش خراسان جنوبی هم مهمترین آسیب برنامه‌ های فراغتی را عدم تخصیص اعتبارات لازم برای ارائه خدمات ماندگار و پراکندگی دستگاه‌ها در عرصه فعالیت‌های میدانی ذکر کرد و گفت: دستگاه‌های فعال در حوزه برگزاری برنامه‌های اوقات فراغت با هم‌افزایی و وحدت رویه می توانند آثار ماندگاری را به مخاطبان ارائه دهند.

 

وی ادامه داد: به رغم اینکه ۱۴ سال از استان شدن خراسان جنوبی می گذرد اما تاکنون اداره کل آموزش و پرورش استان موفق به دریافت اعتبار از فصل فرهنگ و هنر استان نشده است که امیدواریم امسال این مهم در راستای خدمات دهی به شرکت کنندگان در طرح های فراغتی محقق شود.

 

«محمدرضا مهران پور» معاون توسعه امور ورزشی اداره کل ورزش و جوانان خراسان جنوبی هم از پیش بینی برگزاری ۷۰۰ عنوان مسابقه ورزشی در ۱۱ شهرستان به همت ۴۱۸ هیات ورزشی خبر داد و گفت: پیش بینی می شود در سال جاری در بحث اوقات فراغت در زمینه مسائل مالی با مشکلی روبرو نباشیم و به دیگر دستگاه‌های فعال در این حوزه نیز کمک شود.

 

وی به برگزاری کلاس استعدادیابی هم اشاره کرد و افزود: به زودی این طرح در ۳۹ رشته ورزشی ویژه آقایان و ۲۷ رشته ورزشی برای بانوان در سطح استان با همکاری ‌آموزش وپرورش آغاز می شود.

 

«محمد قادر قادری» معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه بیرجند هم با تاکید بر اینکه جلسه باید با طرح چند سوال محوری از سوی معاون استاندار اداره می شد تا کیفیت لازم و مد نظر حاصل می شد،‌ ادامه داد: در بحث اوقات فراغت با دستگاه های مختلفی مواجه هستیم که هر یک مخاطبان خاص خود را دارند بنابراین نمی توان نسخه واحد برای آنها پیچید.

 

وی با طرح این سوال که هر سال با افزایش برنامه‌ها روبرو هستیم اما خروجی لازم را مشاهده نمی‌کنیم، تصریح کرد: یکی از مصائب حوزه فرهنگی این است که سلیقه درآن تاثیر دارد بنابراین جای خالی کیفیت در طرح های فراغتی مشاهده می شود و شیوه رسیدن به هدف نیز در دستگاه های مختلف، متفاوت است.

 

«حسین عباس‌زاده» معاون صنایع دستی میراث فرهنگی خراسان جنوبی هم در این جلسه محوریت برنامه‌های آموزشی این اداره کل در تابستان جاری را آموزش حوله‌بافی، بافته‌های داری و گوهرسنگ ذکر کرد و گفت: کلاس‌های اوقات فراغت هر منطقه بر اساس نیاز و اقتصادی هر منطقه استان باید تعریف و برگزار شود.

 

«علی ناصری» فرماندار بیرجند هم با تاکید براینکه باید نیازسنجی برای برگزاری کلاس‌های فراغتی قبل از فرارسیدن فصل تابستان انجام شود و جمع بندی آن در جلساتی در اردیبهشت ماه به دستگاه‌های اجرایی اعلام شود، اظهار داشت: تلاش می شود در شهرستان بیرجند برنامه‌ های فراغتی با «جشنواره‌محور» برگزار شوند چرا که استقبال بیشتری از این برنامه‌ها می شود.

 

وی بر مطالعه توسط مدیران دستگاه‌های اجرایی تاکید کرد و یادآور شد: در شورای اداری شهرستان بیرجند مدیران موظف به مطالعه و معرفی کتاب هستند چرا که مطالعه باعث می شود بسیاری از حوزه های کاری خود را بهتر بشناسیم.

 

 

 

پایان پیام/70

منبع: شبستان

کلیدواژه: خطبه نماز جمعه شیراز کانون های فرهنگی هنری مساجد دهه کرامت اردبیل خطبه های نماز جمعه نماز جمعه مجلس کانون های مساجد شبستان بیرجند خراسان جنوبي بیرجند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۹۹۱۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حدود ۱۸ هزار سالمند نیازمند خراسان‌جنوبی زیر چتر حمایتی مراکز نیکوکاری

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان جنوبی، معاون حمایت و سلامت کمیته امداد امام خمینی (ره) استان گفت: کمیته امداد در راستای تحقق احکام برنامه ششم و به منظور بهره‌گیری حداکثری از ظرفیت‌های موجود در بدنه مردمی، کوتاه کردن فرایند‌ها، تسهیل در ارائه خدمات، ارتقای کیفیت خدمات مددکاری و کیفیت زندگی، پرونده مددجویان سالمند استان را به ۶۹ مرکز نیکوکاری واگذار کرد.

حسینی هدف از این اقدام را بهره‌گیری از ظرفیت‌های مردمی خیریه‌ها وسازمان‌های مردم نهاد عنوان کرد و افزود: ارائه آموزش‌های چهره به چهره و مؤثر در سبک زندگی، ارائه خدمات مطلوبتر به سالمندان، توانمندسازی خانواده‌های مستعد و افزایش رضایتمندی عمومی از برنامه‌های حوزه حمایت است.

دیگر خبرها

  • اعلام جزییات حضور کانون پرورش فکری در نمایشگاه کتاب تهران
  • برنامه‌های کانون در سی‌وپنجمین نمایشگاه کتاب تهران اعلام شد
  • نوزدهمین جشنواره ملی هنرهای نمایشی کانون پرورش فکری در رشت آغازشد
  • ترویج و آموزش مالکیت معنوی به کودکان و نوجوانان
  • تکمیل ساختمان کانون پرورش فکری خمام نیازمند حمایت مسوولان است
  • راه‌یابی دو عضو کانون پرورش فکری به مسابقات لکوکاپ جهانی مسقط
  • اصفهان مهد نیروهای فرهنگی و فکری است/دانش آموزان و نوجوانان مخاطبان اصلی برنامه‌های فرهنگی
  • نقشی از شخصیت‌های قصه‌های ایرانی بر روی پوستر نمایشگاه کتاب
  • حدود ۱۸ هزار سالمند نیازمند خراسان‌جنوبی زیر چتر حمایتی مراکز نیکوکاری
  • فراخوان جشنواره راویان غدیر در استان قزوین