Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-29@20:48:56 GMT

بانوان میبد سهم زیادی در توسعه زیلوبافی دارند

تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۰۹۹۳۳۲

بانوان میبد سهم زیادی در توسعه زیلوبافی دارند

غدا هیجاوی دوشنبه شب در مراسم اختتامیه اولین نمایشگاه منطقه‌ای صنایع دستی و جشنواره طرح و نقش زیلو در میبد افزود: امروز، برای من مملو از حوادث و اتفاق‌های خوب مانند افتتاحیه ۲ کارگاه زیلوبافی در میبد بود که موجب خوشحالی است بعد از ثبت این شهر به عنوان شهر جهانی زیلو این اتفاق مهم رخ داده است.

وی ادامه داد: فعالیت‌ها و کارهای زیادی بعد از گذشت چند ماه از انتخاب میبد به عنوان شهر جهانی زیلو انجام شد، نسل جدید نیز علاقه مند به یادگیری و مطالعه در مورد زیلوست که این رویداد خوبی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس منطقه آسیا و اقیانوسیه شورای جهانی صنایع دستی در ادامه آموزش زیلو به بچه‌ها را از دوران کودکی مهم دانست و افزود: اینکه شما با علاقه کار می‌کنید، می‌توانید خالق هنرهای خوبی باشید و طرح‌ها و کارهای جدیدی را ارائه دهید.

وی همچنین دیدار با هنرمندان زیلو را به عنوان یک خاطره خوب برای خود یاد کرد و با اظهار خوشحالی از حضور مادران به همراه فرزندانشان رفتار میبدی‌ها را نشانه علا قه مندی آنها به هنر زیلوبافی دانست.

نماینده مردم تفت و میبد در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: ما یزدی‌ها با نگاه به زیلو احساس هویت می‌کنیم، هویتی که از سال‌ها پیش به وجود آمده است، چون ما زیلوهایی داریم که قدمت بافت آنها به ۸۰۰ سال پیش می‌رسد.

کمال دهقانی فیروز آبادی، تاکید کرد: ریشه صنعت زیلوبافی را باید در تاریخ جست و جو کرد، چون نسل به نسل از پدر به پسر هنر زیلوبافی انتقال یافت و به ما رسید، باید به دنبال آن باشیم که این هنر در دنیای مدرن کنار گذاشته نشود و جالب هم هست که در جهان به این هنر هم توجه دارند.

وی در ادامه با تشکر از دست اندرکاران حوزه زیلو از کسانی که به شکل علمی در توسعه این هنر همت و تلاش دارند، گفت: بار اصلی به دوش هنرمندان هست، وظیفه داریم متواضعانه به آنها کمک کنم.

همچنین فرماندار میبد در این مراسم از ارائه پنج میلیارد ریال تسهیلات با سود چهار درصد برای احیای هنر زیلوبافی در این شهرستان خبر داد و انجام فعالیت‌ها در حوزه زیلو را ستود.

شهردار میبد نیز گفت: نهاد شهرداری‌ها وظیفه دارد جریان سازی فرهنگی در حمایت از فعالیت‌های اجتماعی را با فراهم کردن فضا و بهسازی بافت شهری و معرفی هنرهای دستی و …کمک کند.

علیرضا نقوی در ادامه فعالیت در حوزه زیلو را ستود و اظهار امیدواری کرد که با حمایت مسئولین چراغ زیلو هر روز نورانی‌تر و رو به فراموشی نرود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری میبد نیز با برشمردن فعالیت‌های انجام شده برای برگزاری نمایشگاه از دست اندرکاران آن، جشنواره طرح و نقش زیلو و نیز کسانی که در این حوزه فعالیت و تلاش دارند تشکر کرد.

علیرضا ابوالحسنی با اشاره به برگزاری کارگروه‌های زیلو بعد از انتخاب میبد به عنوان شهر جهانی زیلو تاکید کرد: فعالیت‌های مرتبط به توسعه این هنر با تصویب مصوبه‌ها و پیگیری و اجرای آن دنبال می‌شودد.

مسئول خوشه زیلو میبد با اشاره به روند انجام فعالیت‌ها در این ارتباط یادآور شد: زیلو بافان باید با هم همکاری داشته باشند و کسب و کار زیلو را گسترش دهند.

در این مراسم لوح تجلیل و یادبود به هنرمندان و فعالان حوزه زیلو اهدا شد.

مرکز شهرستان ۱۰۴ هزار نفری میبد در ۵۰ کیلومتری شمال غرب شهر یزد مرکز این استان قرار دارد.

۹۹۳۴ / ‏‬ ۲۰۴۷/‏

منبع: ایرنا

کلیدواژه: نمایشگاه صنایع دستی میبد زیلو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۹۹۳۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شادابی و طراوت در حوزه ورزش کارگری استان مرکزی ایجاد شود

به گزارش خبرنگار مهر، بهنام نظری بعد از ظهر دوشنبه در دیدار با اعضای هیات رییسه ورزش کارگری استان مرکزی اظهار کرد: ورزش کارگری استان باید در ۳ عرصه ورزش قهرمانی، ورزش آماتور و ورزش همگانی فعال باشد.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار مرکزی تصریح کرد: شادابی و طراوت در حوزه کارگری باید در این ۳ عرصه لحاظ شود و این مهم نیازمند برنامه ریزی مدون است.

نظری بیان کرد: ورزش بانوان نیز در حوزه کارگری باید همانند ورزش کارگری آقایان مورد توجه قرار گیرد و در جنگ ترکیبی امروز سلامت بانوان و مادران خانواده باید تامین شود که یکی از موارد گرایش به ورزش است.

ورزش کارگری از سال ۹۱ در استان مرکزی تاسیس شده است

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی نیز گفت: بیش از ۶۰ درصد شاغلان استان مرکزی در بخش کارگری فعال هستند از این رو جزو استان های کارگری محسوب می شود.

جمشید امیدی افزود: ورزش کارگری از سال ۹۱ تاسیس شده و پا به پای ورزش استان کار را به پیش می فرد و عملکرد مناسبی نیز داشته و خدمات خوبی ارائه می کند.

۴۵ انجمن فعال ورزشی در استان وجود دارد

رییس هیات ورزش کارگری استان مرکزی نیز گفت: از سال ۹۱ با افتتاح هیات ورزش های کارگری، هیات های استانی نیز تشکیل شدند اما در بحث بودجه ای مشکلاتی وجود داشت.

مجید اسدی افزود: با تعامل و همکاری مدیران تعاون کار و رفاه اجتماعی، ورزش کارگری را پا به پای ورزش جوانان پیش ببریم.

وی عنوان کرد: ۴۵ انجمن فعال ورزشی متشکل از ۳۰ انجمن آقایان و ۱۵ انجمن بانوان فعال وجود دارد.

وی تاکید کرد: در سال در حوزه کارگری، مسابقات شهرستانی و استانی و کشوری نیز برگزار می شود که مسابقات والیبال واحد تولیدی شرکت واگن پارس حائز مقام جهانی شد.

کد خبر 6092416

دیگر خبرها

  • شادابی و طراوت در حوزه ورزش کارگری استان مرکزی ایجاد شود
  • پرداخت ۱۲۰ درصدی تسهیلات مشاغل خانگی شهر همدان
  • توسعه گردشگری ایران و عمان باعث تقویت روابط اجتماعی می‌شود
  • باران‌چشمه: حضور بانوان به عنوان تماشاگر در زورخانه ها مشکلی ندارد
  • بومی سازی کاتالیست‌هایی که در تولید بنزین استفاده می‌شود
  • تعداد زنان کارگر به روایت وزیر کار
  • بیش از ۳ میلیون از جامعه کارگری را زنان تشکیل می دهند
  • توسعه فعالیت‌‌های فرهنگی حوزه عفاف و حجاب در مرکزی
  • تلاش برای بهسازی و توسعه باغ‌های بانوان در شورای ششم اصفهان
  • تلاش برای بهسازی و توسعه باغ‌های بانوان اصفهان در شورای ششم