Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بلاغ مازندران»
2024-04-30@16:41:43 GMT

اردن: نشست بحرین تنها یک کارگاه اقتصادی است

تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۰۹۹۹۶۲

وزیر امور خارجه اردن خواستار عدم اغراق درباره نشست بحرین درباره فلسطین شد و گفت که این نشست تنها یک کارگاه اقتصادی است.به گزارش بلاغ،«ایمن الصفدی» وزیر امور خارجه اردن روز دوشنبه درباره طرح پیشنهادی دولت آمریکا برای ایجاد سازش میان طرف‌های فلسطینی و رژیم صهیونیستی، موسوم به «معامله قرن» اظهار نظر کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  

الصفدی درباره «معامله قرن» که «جارد کوشنر»، داماد و مشاور «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا پیشبرد آن را به عهده دارد گفت: «اگر طرح کوشنر مسیری به صلح باشد ما از آن حمایت خواهیم کرد اما اگر به این خواسته نرسد ما نیز حمایت نخواهیم کرد.»

وی در ادامه درباره نشست منامه که قرار است در ارتباط با معامله قرن برگزار شود هم اظهارنظر کرد و گفت: «اجازه دهید درباره اهمیت کارگاه اقتصادی بحرین اغراق نکنیم. این تنها یک کارگاه است.»

«جرد کوشنر» مشاور رئیس جمهور آمریکا در امور سازش هفته پیش خبر داد که مصر و اردن به همراه مغرب در نشست اقتصادی بحرین درباره فلسطین شرکت خواهند کرد.

هفته آینده قرار است منامه بحرین از یک «کارگاه اقتصادی» برای تدوین طرح‌های سرمایه‌گذاری در مناطق فلسطینی‌نشین کرانه باختری و نوار غزه میزبانی کند. این نشست به درخواست آمریکا و با هدف زمینه‌سازی جهت پرده‌برداری از طرح موسوم به «معامله قرن» برگزار می‌شود.

دولت آمریکا در دو سال گذشته در حال تدوین طرحی برای سازش تشکیلات خودگردان با رژیم صهیونیستی است، اما طرف فلسطینی با اشاره به گرایش ضدفلسطینی دولت «دونالد ترامپ»، مشارکت در این روند را متوقف کرده است. گفته می‌شود عربستان سعودی و امارات متحده عربی فلسطینی‌ها را برای پذیرش معامله قرن تحت فشار قرار داده‌اند. نمایندگان این دو کشور قرار است در نشست بحرین مشارکت داشته باشند.

مقامات دولت آمریکا گفته‌اند که در نشست بحرین ۴ موضوع اصلی مورد بحث قرار خواهد گرفت: زیرساخت‌ها، صنعت، توانمند سازی مردم و اصلاحات حکومتی تا از این طریق این منطقه قابلیت سرمایه‌گذاری پیدا کند.

منبع: بلاغ مازندران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.bloghnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بلاغ مازندران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۹۹۹۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سفر معاون امیرعبداللهیان به ریاض

معاون اقتصادی وزیر امو خارجه کشورمان به منظور شرکت در نشست ویژه مجمع جهانی اقتصاد صبح امروز وارد ریاض شد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری تسنیم، مهدی صفری، معاون دیپلماسی اقتصادی وزیر امور خارجه امروز صبح در فرودگاه ریاض مورد استقبال علیرضا عنایتی، سفیر ایران در عربستان قرار گرفت.

صفری برای شرکت در نشست ویژه مجمع جهانی اقتصاد با شعار «همکاری بین‌المللی، توسعه و انرژی» با حضور سران کشورها و سیاستگذاران  اقتصادی کشورهای مختلف جهان به عربستان سفر کرده است.

هدف از این نشست یافتن راه‌حل‌هایی برای چالش‌های جهانی مرتبط با مسائل بشردوستانه، تغییرات اقلیمی و موضوع‌های اقتصادی عنوان شده است.

آمادگی اتاق بازرگانی مکه برای گسترش روابط اقتصادی با ایرانتعیین سرکنسول عربستان در مشهد و سفر مقام سعودی به تهران

انتهای پیام/

 

دیگر خبرها

  • چرایی بدل شدن اردن به بخشی از سپردفاعی در خدمت صهیونیست‌ها
  • وزیر خارجه آمریکا وارد اردن شد
  • ۷۲۳ فرصت سرمایه گذاری در مازندران شناسایی شد
  • بایدن هم مثل ترامپ عربستان را قربانی می‌کند؟
  • جعل نام خلیج‌فارس کار انگلیسی‌هاست
  • هشدار اسرائیل به نمایندگان دیپلماتیک خود در سراسر جهان/ آغاز سفر منطقه‌ای وزیر خارجه آمریکا از عربستان/ دیدار وزیر امور خارجه بحرین با بشار اسد
  • اسد خطاب به وزیر بحرینی: همبستگی کشورهای عربی به ثبات در منطقه می‌انجامد
  • دیدار وزیر خارجه بحرین با بشار اسد پس از ۱۳ سال
  • وزیر خارجه بحرین با بشار اسد دیدار کرد
  • سفر معاون امیرعبداللهیان به ریاض