Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پول نیوز»
2024-04-26@04:41:11 GMT

ارزش پوند به پایین ترین سطح خود رسید

تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۱۰۰۵۳۵

ارزش پوند به پایین ترین سطح خود رسید

پول‌نیوز - به نظر می‌رسد که سایه برگزیت بر سر اقتصاد انگلیس هنوز دفع نشده است و این بار افزایش شانس بوریس جانسون، شهردار لندن و وزیر خارجه سابق انگلیس برای تصاحب کرسی نخست وزیری این کشور باعث رسیدن ارزش پوند به پایین‌ترین سطح خود در طول سال جاری میلادی شد. جانسون گفته است که در صورت نخست وزیر شدن در ماه اکتبر انگلیس را چه با توافق و چه بدون توافق از اتحادیه اروپا خارج خواهد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!




ماساشی هاشیمیتو، تحلیل‌گر ارشد بانک میتسوبیشی گفت: در حالی که بیشتر ارزهای مهم جهانی امروز دارای نوسانات بسیار محدودی بودند به نظر می‌رسد روند معاملات پوند نشان‌دهنده افزایش حس نااطمینانی به چگونگی برگزیت خواهد بود.

شانس پیروزی بوریس جانسون برای در اختیار گرفتن منصب نخست وزیری پس از آن افزایش یافته است که وزیر بهداشت انگلیس که یکی از کاندیداهای جایگزینی ترزا می، نخست وزیر مستعفی انگلیس بود اعلام کرد از بوریس جانسون حمایت خواهد کرد.

در معاملات سه‌شنبه بازارهای ارزی، هر پوند به ۱.۲۵۳۲ دلار عقب نشست که در طول پنج ماه و نیم اخیر بی سابقه بوده است. در روزهای پیش رو ممکن است ارزش پوند بیش از پیش کاهش یابد به ویژه اگر بانک مرکزی انگلیس تصمیم جدیدی در خصوص نرخ بهره در نشست آخر این هفته خود بگیرد.

در برابر سایر ارزهای جهان، هر پوند با ۰.۲۹ درصد کاهش به ۱۳۵.۶۵ ین ژاپن رسید. در برابر دیگر ارزهای مهم اروپایی یعنی فرانک سوئیس و یورو، پوند با عقب نشینی مشابه ۰.۱۸ درصدی به ترتیب به ازای ۱.۲۴۹۸ فرانک و ۱.۱۱۵۲ یورو مبادله شد. عقب نشینی پوند در برابر دلار کانادا و یوان چین نیز هر چند خفیف‌تر از ارزهای اروپایی اما به میزان قابل توجه ۰.۱۳ درصد بود تا هر پوند به ازای ۱.۶۷۸۹ دلار کانادا و ۸.۶۷۶۵ یوان مبادله شود.

پوند تنها در برابر دلار استرالیا پیشروی کرد به گونه‌ای که با ۰.۲ درصد افزایش به ازای ۱.۸۳۲۵ دلار استرالیا مبادله شد.

منبع: پول نیوز

کلیدواژه: ارزش پوند بازار ارز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.poolnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پول نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۰۰۵۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استقرار هزاران نظامی و یک جنگنده یوروفایتر تایفون انگلیسی در لهستان

نخست‌وزیر انگلیس در جریان کنفرانس مطبوعاتی مشترک با دونالد تاسک همتای لهستانی خود اعلام کرد: لندن به زودی ۱۶ هزار تن از نظامیان انگلیسی را همراه با یک جنگنده یوروفایتر تایفون به لهستان اعزام و مستقر خواهد کرد.

سوناک با بیان اینکه این جنگنده برای گشت‌زنی در حریم هوایی لهستان در این کشور مستقر خواهد شد، گفت: ورشو و لندن برای همیشه متحد خواهند بود و ما همکاری خود را در همه حوزه‌ها تقویت خواهیم کرد.

نخست‌وزیر انگلیس در ادامه با اشاره به اینکه ورشو و لندن در حال بررسی امکان همکاری در زمینه تولید تسلیحات هستند، تاکید کرد: لهستان نقشی حیاتی در تضمین امنیت اروپا به عهده دارد.

نخست‌وزیر لهستان نیز در این کنفرانس مطبوعاتی مشترک با سوناک، گفت: لهستان و انگلیس قصد دارند به ایجاد یک سیاست امنیتی هماهنگ کمک کنند که تمام اروپا و بریتانیا را پوشش دهد.

 انگلیس و لهستان پیش‌تر در راستای آنچه تقویت امنیت اروپا در پی جنگ اوکراین نامیدند معامله‌ای را به ارزش ۱.۹ میلیارد پوند برای تجارت موشک امضا کرده بودند.

طرف انگلیسی متعهد شده است تا موشک‌های پیشرفته از نوع زمین به هوا CAMM ساخت شرکت MBDA را که هم در ارتش و هم در نیروی دریای انگلیس مورد استفاده قرار می‌گیرد را در اختیار طرف لهستانی قرار دهد.

این موشک‌ها بر اساس گزارش دفتر نخست وزیر انگلیس می‌تواند با اهداف هوایی و موشکی پیشرفته تا فاصله ۲۵ کیلومتری و به یک جسم به اندازه توپ تنیس که فراتر از سرعت صوت حرکت می‌کند، برخورد کند.

دولت انگلیس این قرارداد را یکی از بزرگترین معاملات دوجانبه دفاعی اروپا، در چاچوب ناتو توصیف کرده است که اوج همکاری نزدیک میان بریتانیا و لهستان را نشان می‌دهد.

منبع: ایرنا

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • انگلیس ۱۶۰۰۰ سرباز و جنگنده در لهستان مستقر می‌کند
  • استقرار هزاران نظامی و یک جنگنده یوروفایتر تایفون انگلیسی در لهستان
  • افزایش نظامی گری دولت انگلیس
  • انگلیس هزینه‌های دفاعی را به ۲.۵ درصد افزایش می‌دهد
  • نخست وزیر انگلیس: پیروزی پوتین امنیت تمام اروپا را تهدید خواهد کرد
  • سوناک: پیروزی پوتین امنیت تمام اروپا را تهدید خواهد کرد
  • سوناک: پیروزی پوتین به قیمت امنیت تمام اروپا تمام می شود
  • قیمت دلار افزایشی شد / نرخ روز ارزهای مبادله‌ای
  • وعده انگلیس برای ارائه بزرگترین بسته کمکی به اوکراین
  • بیت‌کوین در آستانه رکوردی جدید / قیمت روز ارزهای دیجیتال