Web Analytics Made Easy - Statcounter

تعداد زیادی از شرکت های آمریکایی اعلام کردند جایگزین های کمی غیر از چین برای تولید لباس ، وسایل الکترونیکی و سایر کالاهای مصرفی دارند. ۲۸ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۹:۴۷ اقتصادی صنعت و تجارت نظرات - اخبار اقتصادی -

 به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از رویترز، تعداد زیادی از شرکت های آمریکایی اعلام کردند جایگزین های کمی غیر از چین برای تولید لباس ، وسایل الکترونیکی و سایر کالاهای مصرفی دارند، ولی دولت ترامپ آماده می شود بر تجارت باقیمانده چین و آمریکا عوارض جدید وضع کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این نظرات طی اولین هفته پس از اعلام طرح ترامپ برای وضع عوارض بر 300 میلیارد دلار واردات چینی تا 25 درصد ارائه شد.

برخی شاهدان به گروهی از مقامات اداره نمایندگان تجاری آمریکا ، وزارت اقتصاد ، وزارت امورخارجه و سایرآژانس‌های فدرال گفتند  واردات از سایر کشورها هزینه ها را بالا میبرد ، در بسیاری موارد بیش از عوارض 25 درصدی.

 ترامپ و اعضای ارشد کابینه او گفتند این عوارض اگر اعمال شود، تولید کارخانه ای در خارج از چین را تسریع می‌کند.

ولی چندین شاهد در اظهارات شفاهی و کتبی تاکید کردند انتقال فعالیت‌ها به ویتنام و سایر کشورها به خاطر کمبود مهارت و زیرساخت ها در این مناطق تا سال ها امکان پذیر نیست. چین تولید جهانی در صنایع از کفش گرفته تا الکترونیک و جرثقیل را در دست دارد.

 ریک هلفنبین، رئیس مجمع لباس و کفش آمریکا گفت:« این 25% ضربه سختی به ما می‌زند. اگر می توانستیم محصولات بیشتری از چین بگیریم، خوب بود ولی نمی توانیم».

 مارک فلنری،  رئیس شرکت بین‌المللی ریگالو، سازنده دروازه های کودک، صندلی های کودک و زمین های بازی قابل‌حمل گفت:« هزینه انتقال تولید به ویتنام با استفاده از فولاد ساخت چین 50 درصد بیش از هزینه‌های فعلی واردات از چین است، در حالی که قیمت این محصولات از مکزیک بیشتر از این هم می‌شود».

 محصولات ایمنی کودک مثل صندلی های خودرو از عوارض 200 میلیارد دلاری قبلی ترامپ معاف شدند ولی در راستای فشار به چین در مذاکرات تجاری، ترامپ آن ها را به لیست عوارض بازگرداند.

این لیست که تا دوم جولای برای وضع عوارض آماده می شود، تمام محصولات مصرفی  را در بر می گیرد و به شدت به فروش کریسمس ضربه خواهد زد مخصوصاً در محصولاتی مانند گوشی های همراه ، کامپیوتر ، اسباب بازی و وسایل الکترونیکی.

 مارک اشنیدر، مدیرعامل شرکت تولیدی کفش و لباس لوکس گفت عوارض 25 درصدی سود را از بین می برد و به اشتغال آسیب می رساند.

وی گفت:« ما می‌خواهیم کیفیت محصولاتمان را پایین بیاوریم و قیمت را افزایش دهیم و فقط می توانیم به سایر کشورها را رجوع کنیم».

هیچ نشستی برای از سرگیری مذاکرات بین چین و آمریکا برنامه ریزی نشده است. ترامپ می گوید قصد دارد طی اجلاس جی20 که در 28 و 29 ژوئن در ژاپن برگزار می‌شود، با زی جینپینگ دیدار کند ولی هیچ کدام از این دو کشور این نشست را تایید نکرده اند.

جنگ تجاری ترامپ به رشد اشتغال آمریکا آسیب زدجنگ تجاری آمریکا و چین تولیدات کارخانه ای در جهان را کاهش داد

 انتهای پیام/46

R7586/P/S7,78,85/CT12 واژه های کاربردی مرتبط دونالد ترامپ

منبع: تسنیم

کلیدواژه: دونالد ترامپ دونالد ترامپ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۰۰۶۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خودزنی آمریکا با تحریم روسیه / مصائب بوئینگ بدون قطعه ساخت مسکو!

به گزارش قدس آنلاین، روزنامه وال‌استریت‌ژورنال نوشته است که شرکت هواپیماسازی بوئینگ به دلیل فقدان یکی از قطعات اصلی هواپیمای پهن‌پیکر «۷۸۷ دریم‌لاینر» که با همکاری مشترک یک شرکت آمریکا و یک شرکت روسی ساخته می‌شود، قادر به تولید این مدل هواپیما نیست و به دردسر افتاده است.

وال‌استریت‌ژورنال نوشت: مبدل حرارتی که در سیسم کنترل محیطی هواپیما استفاده شده و دمای قطعات الکترونیکی آن را تنظیم می‌کند، پیش‌تر با همکاری مشترک شرکت آمریکایی «کالینز اروسپیس» و شرکت «اچ‌اس-نائوکا» مستقر در مسکو ساخته می‌شود.

با این حال، این همکاری مشترک مارس ۲۰۲۲ و اندکی پس از آغاز جنگ روسیه و اوکراین، به عنوان بخشی از تحریم‌های آمریکا علیه روسیه، متوقف و خط تولید قطعات تنظیم دما به کارخانه جدید «کالینز اروسپیس» واقع در آمریکا و انگلیس منتقل شد. آنها در ابتدا موفق به تامین تقاضای بوئینگ بودند اما حالا با کمبود این قطعه روبه‌رو شده‌اند زیرا بوئینگ تصمیم به افزایش تولید «دریم‌لاینر» گرفته است.

دِیو کالهون، مدیر اجرایی ارشد بوئینگ در ماه آوریل گفته بود: «وقتی حمله اتفاق افتاد، خط تولید منتقل شده اما ظرفیت تولید با تقاضای ما همخوانی ندارد.

بوئینگ هفته گذشته به سرمایه‌گذاران اعلام کرد که به دلیل فقدان مبدل حرارتی و همچنین صندلی کابین، قادر به تولید کافی دریم‌لاینز نیست. تولید ماهانه بوئینگ ۷۳۷ مکس نیز به دلیل مشکلات این شرکت در رفع نواقص فنی(جدا شدن دریچه روی بال یک فروند هواپیمای خطوط هوایی آلاسکا در ماه ژانویه) تک‌رقمی شده است. این مدل سابقه طولانی در حادثه‌آفرینی دارد به طوری‌که حوادث رخ‌داده برای این مدل ناشی از نقص فنی، در سال ۲۰۱۸ و ۲۰۱۹ به مرگ بیش از ۳۴۰ نفر منجر شد.

منبع: خبرگزاری مهر

دیگر خبرها

  • ترامپ سر به سر ایران خواهد گذاشت؟ /هشدار رسانه اصلاح طلب به دولت رئیسی درباره ۲ خطر در کمین ایران
  • ترامپ بهترین دوست اسرائیل!
  • خودزنی آمریکا با تحریم روسیه / مصائب بوئینگ بدون قطعه ساخت مسکو!
  • ممنوعیت‌های بیشتر در انتظار تیک‌تاک
  • اگر واکسن آسترازنکا زده‌اید، بخوانید
  • پژوهشگر فلسطینی: اعتراضات دانشجویی، نتانیاهو، بایدن و حتی ترامپ را سردرگم کرده است
  • مقام سابق نفت آمریکا به اقدام به تبانی با اوپک متهم شد
  • بریکس می‌تواند جایگزینی برای دلار آمریکا ارائه کند
  • مدیر نفتی آمریکایی برای تبانی با اوپک تنبیه شد
  • حمایت مالی مخفیانه هواوی از تحقیقات آمریکایی