Web Analytics Made Easy - Statcounter

سالاری با بیان اینکه تلاش کردیم با جایگزینی مصوبه خانه باغ به جای برج باغ باغات تهران حفظ شود، گفت: در تصمیم گیری ها باید به حفظ باغات و منافع مالکان باغ توجه می کردیم.

 

به گزارش خبرنگار شهری خبرگزاری شبستان، «محمد سالاری» در جلسه هم اندیشی اعضای شورا و فعالان حوزه محیط زیست با عنوان سرنوشت باغ های تهران گفت: دغدغه های جدی و مطالبی که توسط فعالان محیط زیستی مطرح شد، ارزشمند است و این سطح از مطالبه گری و واکنش گری بسیار ارزشمندتر.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

رییس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه مصوبه خانه باغ جایگزین مصوبه برج باغ شد و بسیار پر چالش هم شد، افزود: اگر به محتوای مصوبه ورود پیدا کنیم متوجه می شویم مصوبه 62 باغ که شورا در آن متهم به باغ کشی هم شد در حفظ و صیانت از باغات تهران بسیار موثر بود.

 

وی با بیان اینکه در شورای پنجم تلاش می کنیم که مصوباتی را محقق کنیم که تاثیرگذار باشد، افزود: در دوره ای به باغات شهر تهران اجازه بارگزاری داده نمی شد، بنابراین برای حفظ درختان مصوبه برج باغات در آن دوره تصویب شد که در آن سطح اشغال 30 درصد بود و 70 درصد باقیمانده باید به عنوان فضای سبز حفظ می شد.

 

وی با بیان اینکه وقتی به مصوبه برج باغ ورود می کنیم می بینیم این مصوبه اصلا خیرخواهانه نبوده است، افزود: بر روی کاغذ سطح اشغال 30 درصد اتفاق می افتاد و در عمل حتی تا 45 درصد هم پیش می رفت که این موضوع به باغات آسیب زیادی وارد می کرد.

 

سالاری با تشریح فرآیند تصویب مصوبه برج باغات و لغو آن گفت: در حال بررسی موضوع بودیم و 38 پرونده را که شامل مصوبه برج باغ می شدند، پیگیری می کردیم که متوجه شدیم تعداد باغ ها با این شرایط 473 باغ است، بنابراین برای نجات این تعداد باغ به بارگزاری در 62 باغ مجوز دادیم.

 

وی در ادامه با بیان اینکه شفافیت و درست عمل کردن نیاز به پرداخت هزینه دارد، تصریح کرد: با تصویب مصوبه خانه باغ به جای برج باغ شرایطی فراهم کردیم که هم منافع مالکین باغ و ذی نفعان آن تامین شود و هم باغ های تهران حفظ شود.

 

 

پایان پیام/55

منبع: شبستان

کلیدواژه: اردبیل شیراز خطبه نماز جمعه غنی سازی اوقات فراغت دهه کرامت کانون های مساجد بیرجند اوقات فراغت کانون های فرهنگی هنری مساجد مصوبه برج باغ باغ محمد سالاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۰۰۷۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برداشت گل گاوزبان از باغات اشکورات رودسر

دریافت 15 MB

کد خبر 6091480

دیگر خبرها

  • انجام ۱۱۱۴ مصوبه در شورای شهر علی آباد کتول
  • برداشت گل گاوزبان از باغات اشکورات رودسر
  • خسروپناه: شورای فرهنگ عمومی استان‌ها رویکرد مسئله محور داشته باشند
  • توجه به مناطق محروم و آبادانی شهر به طور عادلانه، رویکرد شورای ششم
  • افتتاح تصفیه‌خانه فاضلاب کارخانه فرآوری کشمش در ملایر
  • ۱۹ کارگر در استان سمنان جان خود را از دست دادند
  • نشست اعضای شورای پژوهشی اداره کل حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی با اساتید دانشگاه ارومیه
  • پایان حفاری خطوط مترو مشهد تا پایان سال ۱۴۰۴
  • تعیین سقف افزایش اجاره‌بها؟ | جزئیات مشوق‌های مالیاتی و غیرمالیاتی برای موجران
  • آبگیری ٩٠ درصد تالاب قره گل بوکان