Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرعامل اتحادیه اتوبوسرانی‌های شهری کشور گفت: افراد متقاضی باید برای دریافت مینی‌بوس‌های تولید داخل از طریق شهرداری‌ها ثبت‌نام و اقدام کنند و تنها شرط واگذاری، استفاده از مینی‌بوس‌ها در حمل ونقل شهری است.

به گزارش ایسنا، محسن مسلم‌خانی در جمع خبرنگاران در حاشیه مراسم تحویل هزار دستگاه مینی بوس ساخت داخل به ناوگان حمل ونقل عمومی گفت: مبلغ تسهیلاتی که برای این موضوع اختصاص یافته است، ۲۰۰۰ میلیارد ریال است که برای هر مینی‌بوس از ۱۵۰ تا ۲۰۰ میلیون تومان تسهیلات با نرخ ۱۸ درصد پرداخت می‌شود و ۹ درصد آن توسط دولت تامین می‌شود و متقاضی نیز ۹ درصد دیگر را پرداخت می کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او ادامه داد: شهرداری یا سازمان‌های حمل و نقل شهری و افراد می‌توانند متقاضی این مینی‌بوس‌ها باشند؛ به‌نحوی که با تشکیل پرونده تسهیلات از آن تسهیلات برخوردار شوند.

مدیرعامل اتحادیه اتوبوسرانی‌های شهری کشور اضافه کرد: قراردادی با سه شرکت داخلی ایران خودرو، سبلان خودرو و بهمن منعقد شده است و مینی‌بوس‌ها آماده تولید هستند و به محض این‌که متقاضی درخواست کند، ظرف سه ماه تسهیلات به حساب شرکت خودروسازی ریخته خواهد شد و ظرف پنج ماه متقاضی می‌تواند خودروی خود را تحویل بگیرد.

او تصریح کرد: متقاضی باید از طریق شهرداری اقدام کند و ثبت‌نام‌های لازم را انجام دهد. دریافت مینی‌بوس‌ها شرایط خاصی ندارد و تنها شرط آن این است که در حمل و نقل شهری استفاده شود.

یونسیان، مدیر عامل ایران خودرو دیزل نیز در سخنانی، اظهار کرد: تفاهمنامه‌ای بین ما و اتحادیه اتوبوسرانی‌های شهری سال گذشته منعقد شد و امروز افتخار داریم که آمادگی خود را برای تحویل این مینی‌بوس ها اعلام کنیم.

او ادامه داد: مجموعه ای با ۴۳۰۰ نفر در خود ایران‌خودرو و ۲۰۰۰ نفر  در شرکت‌های تابعه هستیم و ظرفیت تولید ۵۰۰۰ دستگاه اتوبوس، ۶۵۰۰ دستگاه مینی‌بوس و ون، ۲۵ هزار دستگاه کامیون و کامیونت را در سال داریم.

مدیرعامل ایران خودرو دیزل اضافه کرد که بنا بر سیاست‌هایی که در ایران خودرو حاکم است، احدی را از مجموعه، طی زمان‌هایی که دچار افت تولید شدیم خارج نکردیم. امسال سال رونق تولید از طرف مقام معظم رهبری نامگذاری شده است و انتظارمان این است که مشتریان عمده ما مانند سازمان شهرداری‌ها مساعدت‌های لازم را انجام دهند تا ما بتوانیم مسائل ما را حل کنیم و از ظرفیت‌هایی که داریم استفاده کنیم.

او گفت: خریدار محصولات مسافری ما اشخاص نیستند و عمدتاً سازمان ها هستند. اگر بتوانیم با این سازمان‌ها به اشتراک نظری از نظر مشخصات فنی محصولات برسیم، می‌تواند کمکی برای ما در راستای استفاده از ظرفیت‌هایمان باشد.

یونسیان در ادامه گفت: موضوع دیگر بحث نقدینگی است اگر به یک نقدینگی قابل اتکایی برسیم که در فاز اول بتوانیم خرید هایمان را انجام دهیم هیچ محدودیتی در بهره‌برداری از این ظرفیت‌ها نیست. ما به عنوان شرکت اتوبوس‌ساز مطرح هستیم و اینکه مطرح می‌شود اتوبوس دست‌ دوم آورده شود برای امثال ما نشانگر این است که نتوانستیم به درستی توانایی‌های خود را عرضه کنیم.

مدیر عامل ایران خودرو دیزل اذعان کرد: تعداد زیادی از اتوبوس‌هایی که در سطح شهرها تردد می‌کنند، عمر مفید خود را طی کردند و به سن فرسودگی رسیده‌اند و عملاً با هزینه‌های بسیار زیادی به سرویس‌دهی ادامه می‌دهند و اگر در نگاه اقتصادی این هزینه ها ظرف مدت محدودی صرف تامین خودروهای نو شود مطمئنا توجیه اقتصادی خواهد داشت.

او در پایان گفت: درخواست می‌کنم که به خاطر رونق تولید اشتغال و جماعتی که در این مجموعه کار می‌کنند نگاهتان در ابتدا به پتانسیل‌های داخلی باشد و در  مرحله دوم نیز به خاطر رفع نیاز شهروندانی که در داخل کشور نیاز به وسیله حمل و نقل عمومی دارند نگاه خاصی به این موضوع شود.

کد خبر 444473

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: شهرداری خودرو ایرانی حمل و نقل شهری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۰۰۷۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۹۵ درصد قطعات نیروگاهی کشور ساخت داخل است/ آمادگی برای فصل گرما

علی اکبر محرابیان عصر پنجشنبه در حاشیه افتتاح خط تولید «شینه» یا سیم پیچ های ژنراتورهای نیروگاهی و بازدید از شرکت تعمیرات قطعات نیروگاهی ایران در شهرستان فردیس استان البرز افزود: قطعات واحدهای نیروگاهی قدیمی کشور ساخت خارج است که اکنون توسط شرکت های دانش بنیان ایرانی این قطعات تولید می شود.

وی گفت: امروز با تکیه بر علم و دانش متخصصان صنعت برق کشور و ظرفیت های علمی شرکت های دانش بنیان داخلی بسیاری از قطعات و تجهیزات این صنعت ساخت ایران است.

محرابیان اظهار کرد: امروز ۲ شرکت برق حرارتی و تعمیرات نیروگاهی در کشور پیشتاز هستند و بیشترین قرارداد ها را با شرکت های دانش بنیان داخلی دارند.

وزیر نیرو ادامه داد: قطعاتی که برای اولین بار در کشور با همکاری شرکت های دانش بنیان ساخته شده از کیفیت بالایی برخوردار هستند و هرروز با بهره گیری از ظرفیت دانش بنیان ها شرایط نیروگاههای برق آبی و حرارتی کشور بهتر می شود.

اجرای ۱۸۰ پروژه و اقدام برای عبور از فصل گرما

وزیر نیرو با اشاره به اجرای پروژه های متعدد طی سال گذشته و اوایل امسال گفت: در حال فراهم کردن شرایط برای عبور از پیک فصل گرما هستیم.

محرابیان اظهار کرد: با توجه به ورود به فصل گرما با تلاش کارکنان وزارت نیرو از سال گذشته ۱۸۰ پروژه و اقدام را در دستور کار قرار دادیم که در بخش های مختلف مانند توسعه نیروگاهها، شبکه ها و اقدامات نرم افزاری مانند مدیریت مصرف در دستور کار قرار گرفته است.

وی ادامه داد: یکی از مهمترین اقدامات ما آماده سازی کل نیروگاههای کشور برای تولید حداکثری برق در شرایط اوج مصرف تابستان است؛ به همین منظور برخی از نیروگاههای ما تعمیرات اساسی ، بازبینی و تعدادی هم به استانداردسازی شرایط نیاز دارند که برای تولید حداکثری آماده شوند.

وی ادامه داد: یکی دیگر از اقدامات توسعه شبکه پست ها و خطوط انتقال برق کشور بوده که رفع حبس تولید، اصلاح ولتاژ و استاندارد کردن برق از جمله اقدامات به شمار می رود.

محرابیان گفت: از ۱۸۰ پروژه و اقدام در دستور کار، حدود ۷۵ پروژه در زمینه تقویت شبکه های برق از جمله در استان های البرز، تهران ، مازندران، خوزستان سیستان و بلوچستان است و در این قالب چندین پست ۴۰۰ کیلوولت، ۲۳۰ کیلو ولت ، خطوط انتقال فشار قوی و فوق توزیع را در دست اجرا داریم.

آماده سازی نیروگاهها توسط شرکت تعمیر نیروگاهی ایران

وزیر نیرو با اشاره به اقدامات شرکت تعمیرات نیروگاهی ایران در فردیس اظهار کرد: این مجموعه نیز نقش اساسی در تعمیر و تامین تجهیزات نیروگاهی کشور دارد.

محرابیان اظهار کرد: شرکت تعمیرات نیروگاهی ایران مستقر در فردیس البرز افزون بر تولید و تعمیر قطعات نیروگاههای کشور ، اکنون نیز یک پروژه مهم نیز در زمینه تعمیر ژنراتور نیروگاه رودبار لرستان را در دست اقدام دارد که به زودی آماده می شود.

وی بیان کرد: از آنجا که ما تا پیش از این تجربه کافی برای تعمیر چنین بخش های نیروگاهی را نداشتیم اما با اعتماد و تکیه بر دانش متخصصان داخلی توانستیم تعمیر این ژنراتور را به دست بگیریم و آن را به خوبی پیش ببریم.

محرابیان گفت : در زمان حاضر کار تعمیر سالانه بیشتر نیروگاههای کشور پایان یافته و قرار است تا پانزدهم اردیبهشت ماه جاری تعمیر تمام نیروگاهها کامل شود؛در بخش انرژی های تجدید پذیر و خورشیدی نیز اقدامات خوبی در کشور انجام شده و یا در اجرا است و در تلاش هستیم تا دراین بخش به خودکفایی کامل برسیم.

ساخت نیروگاه در خارج از کشور

وزیر نیرو اظهار کرد: یکی از بخش هایی که بیشترین صادرات خدمات و مهندسی داریم بخش نیروگاهی کشور است که تاکنون نیروگاههای زیادی در خارج کشور اجرا شده ضمن آنکه طی سالهای اخیر نیروگاه های بسیاری از کشورها را تعمیرو بازسازی کرده ایم.

محرابیان بیان کرد:  برای ارتقای صنعت برق کشور  نیاز به چندین آیین نامه  و اقدامات اجرایی داشتیم که همه آنها اجرا شده و تنها تصویب آیین نامه ماده ۱۰ باقی مانده است که انتقال یارانه سوخت از شروع زنجیره به انتهای زنجیره مصرف است ؛ این آیین نامه در نوبت تصویب دولت قرار دارد.

شرکت تعمیرات نیروگاهی ایران مستقر در فردیس در زمینه ساخت و تولید قطعات نیروگاهی از جمله ۱۷ نوع تجهیز نیروگاهی با بیش از هفت هزار قطعه نیروگاهی فعالیت دارد.خط تولید شینه ها یا سیم پیچی ژنراتورهای نیروگاهی با ساخت ماهانه ۳۰۰ دستگاه شینه با حضور وزیر نیرو افتتاح شد.

باشگاه خبرنگاران جوان البرز کرج

دیگر خبرها

  • ۲۵ درصد زعفران تولیدی در داخل مصرف می‌شود
  • بلاتکلیفی ۶۰۰ متقاضی اهل خوسف برای واگذاری زمین
  • پژو سقوط کرد؛ سرگردانی ایران‌خودرو برای تولید محصول محبوب
  • برنامه امسال وزارت صمت برای جهش بزرگ تولید خودرو/ تیراژ تولید روزانه ۵۰۰۰ دستگاه خودرو رسید
  • مرغ؛ از «تولید و تامین بازار داخل» تا «ارزآوری و صادرات»
  • سقوط مینی بوس به دره در باغملک / شمار کشته و مصدومین اعلام شد
  • ۱۰ کشته و مصدوم درپی سقوط مینی‌بوس به دره در باغملک
  • ‌بازار دائمی صادرات ۱۵ میلیون قطعه‌ای مرغ
  • حمایت استاندارد ایلام از رشد تولید در استان
  • ۹۵ درصد قطعات نیروگاهی کشور ساخت داخل است/ آمادگی برای فصل گرما