Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-05-07@18:03:07 GMT

روز آرام دلار

تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۱۰۰۸۹۳

روز آرام دلار

خبرگزاري آريا - با در پيش بودن نشست هفتگي بانک مرکزي آمريکا، دلار روز آرامي را سپري کرد.
به گزارش خبرگزاري آريا، نشست‌هاي مهم بانک‌هاي مرکزي کشورهاي غربي در آخر اين هفته باعث شده است معاملات ارزي روندي آرام به خود بگيرد و معامله‌گران منتظر روشن شدن نتايج نشست رؤساي بانک‌هاي مرکزي اروپا در پرتغال، نشست بانک مرکزي انگليس در خصوص نرخ بهره و نشست فرداي بانک مرکزي آمريکا باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


چارلز توماس، مدير سبد دارايي مؤسسه "منو لايف است منيجمنت" گفت: جاي تعجب ندارد که نبض امروز معاملات به آرامي مي‌زد و همگي رويکرد صبر و انتظار را در پيش گرفته‌اند.
طبق نظرسنجي مؤسسه "سي ام اي گروپ" تنها 20.8درصد از معامله گران انتظار دارند که فدرال رزرو اين هفته نرخ بهره را کاهش دهد اما هنوز انتظار زيادي براي کاهش نرخ بهره تا پايان ماه ژوئيه وجود دارد و حدود 80درصد شرکت کنندگان معتقدند تابستان بايد منتظر کاهش نرخ بهره آمريکا بود.
در معاملات روز سه‌شنبه بازارهاي ارزي، شاخص دلار که نرخ برابري آن در مقابل سبدي از ارزهاي جهاني را اندازه مي‌گيرد تقريباً بدون تغيير نسبت به روز گذشته و در سطح 97.573واحد ايستاد. يورو با 0.07درصد افزايش به 1.122دلار رسيد اما دلار در برابر ين 0.06درصد پيشروي کرد و خود را به 108.62ين رساند.
از سوي ديگر افزايش انتظارات براي تکيه زدن بوريس جانسون بر جايگاه نخست وزير انگليس که يکي از طرفداران برگزيت حتي بدون توافق با اتحاديه اروپا محسوب مي‌شود، باعث شد تا پوند به سطوح جديدي عقب نشيني کند و به ازاي 1.2523دلار مبادله شود.
به گزارش ايسنا به نقل از رويترز، در برابر ساير ارزهاي مهم، هر دلار آمريکا به ازاي 69.8151روپيه هند، 1.4629دلار استراليا، 1.3405دلار کانادا، 1.3708دلار سنگاپور، 6.9264يوان چين و 4.1826رينگت مالزي مبادله شد. فرانک سوئيس کماکان در سطح بالاي 1دلاري قرار دارد و امروز به ازاي 1.0021دلار مبادله شد.
-->

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۰۰۸۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طلا باز هم اوج گرفت/ قیمت جدید طلا ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، قیمت طلا در روز دوشنبه به دنبال انتشار اطلاعات اقتصادی آمریکا و افزایش خوشبینی نسبت به آسان شدن سیاست‌های پولی فدرال رزرو آمریکا افزایش یافته است.

براساس گزارش رویترز، قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۴۵ درصد افزایش به ۲۳۱۲ دلار و ۱۹ سنت رسید. قیمت معاملات آتی طلا در بازار کامکس نیویورک هم با یک افزایش ۰.۵۱ درصدی به ۲۳۲۰ دلار و ۳۰ سنت رسیده است.

قیمت طلا در اولین ساعات تجارت در روز دوشنبه ۰.۴ درصد کاهش یافت. سرمایه‌گذاران در حال بررسی اطلاعات اشتغال آمریکا هستند که حاکی از آرام شدن رشد اقتصاد این کشور است.

آستان گولسبی، رئیس فدرال رزرو شیکاگو در روز جمعه گفت سیاست‌های پولی بانک مرکزی در سال جاری میلادی آسان‌تر خواهد شد. نرخ بالای بهره به ضرر فلزات گرانبها از جمله طلاست، چون هزینه نگهداری آن به عنوان یک سرمایه غیرسودده را افزایش داده و تمایل برای خرید آن را پایین می‌آورد.

از طرف دیگر، آرام شدن تنش‌ها در خاورمیانه و امید به جلوگیری از یک جنگ تمام عیار تمایل به خرید طلا به عنوان یک پشتوانه ایمن پایین آورده است.

تسنیم در گزارشی نوشت: قیمت طلا از ابتدای سال جاری میلادی علی رغم تورم بالا و بی‌ثباتی نسبت به زمان کاهش نرخ بهره بانک مرکزی آمریکا، ۱۲ درصد افزایش یافته است. قیمت طلا در ماه آوریل به یک رکورد جدید رسید که از دلایل اصلی آن می‌توان خرید بالای بانک‌های مرکزی، تقاضای بالا از سوی بازارهای آسیا و درگیری‌های ژئوپلیتیکی در اوکراین و خاورمیانه دانست.

در میان سایر فلزات گران، قیمت نقره با ۱.۷۶ درصد افزایش به ۲۷ دلار و ۱۶ سنت رسید. پلاتین هم با یک کاهش ۰.۷ درصدی ۹۵۵ دلار و ۸۰ سنت معامله می‌شود.

۲۲۳۲۲۵

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1903330

دیگر خبرها

  • بانک مرکزی: تورم کاهشی می‌شود | کاهش رشد پایه پولی به ۲۸.۱ درصد
  • قیمت طلا افزایش یافت
  • طلا باز هم اوج گرفت/ قیمت جدید طلا ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۲/۱۷
  • پیش‌بینی مهم اقتصاددانان از آینده بازار طلا
  • دلار باز هم نزولی شد
  • پیش‌بینی مهم از آینده بازار طلا
  • منتظر طلای ۳۰۰۰ دلاری باشیم؟
  • پیش‌بینی مهم اقتصاددانان از آینده بازار طلا/ قیمت طلا ممکن است از این عدد فراتر رود
  • جهان منتظر طلای ۳۰۰۰ دلاری باشد؟