Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بسیج نیوز»
2024-05-06@22:56:02 GMT

سطح زیر کشت "کلزا" در گیلان افزایش یافت

تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۱۰۱۲۶۶

سطح زیر کشت 'کلزا' در گیلان افزایش یافت

به گزارش سرویس بسیج مهندسین کشاورزی خبرگزاری بسیج از رشت، مرتضی مرادی در نشست خبری بسیج کشاورزی سپاه قدس گیلان در دفتر خبرگزاری بسیج در رشت با تبریک فرا رسیدن سالروز تاسیس سازمان بسیج مهندسی کشاورزی اظهار داشت: در راستای فرمایشات رهبر انقلاب و جهت حمایت از محصولات کشاورزی گیلان همواره همکاری‌های خوبی با مؤسسه ملی تحقیقات برنج کشور و سایر نهاد‌ها داشتیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



مسئول سازمان بسیج مهندسین کشاورزی سپاه قدس گیلان به مأموریت طرح بسیج "همگام با کشاورز" اشاره کرد و ابراز داشت: اجرای طرح "همگام با کشاورز" در راستای حمایت و کمک به تولیدات تمامی محصولات کشاورزی در گیلان راه‌اندازی شد.

مرادی با تأکید به اهمیت خودکفایی برنج در استان گیلان تصریح کرد: با در نظر گرفتن چگونگی افزایش کیفیت محصول برنج در گیلان بیش از ۵۰۰ مربی بسیج مهندسین طرح "همگام با کشاورز" در بیش از هزار روستای استان گیلان، اقدام و فعالیت می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: در سایر محصولات کشاورزی و در راستای تولید دانه‌های روغنی نیز در یکی از مناطق نظیر منطقه رستم‌آباد استان گیلان به شکل جدی ورود شد و در این راستا ۱۰۰ هکتار تولید کلزا را به ۸۵۰ هکتار در گیلان افزایش دادیم.

مرادی با بیان اینکه ۵۰۰ مربی در راستای ارتقاء محصولات کشاورزی و کیفیت آن‌ها در روستا‌های مختلف استان گیلان به مشاوره کشاورزی می‌پردازند افزود: ۳۰۰ نفر از این مربیان مختص برنج و ۱۰۰ نفر هم مختص سایر محصولات نظیر کلزا، چای و زیتون هستند.

رئیس اردو‌های جهادی بسیج مهندسین کشاورزی سپاه قدس گیلان نیز در این جلسه با اشاره به نقش مهم رسانه در تبیین و توسعه طرح‌های کشاورزی اظهار داشت: در راستای برنامه از فردا اردو ۳ روزه جهادی، ۱۲۰ گروه برای حضور در روستا‌های محروم گیلان جهت امر مشاوره کشاورزی آغاز می شود.

حمیدرضا قره‌شیخ‌لو با بیان اینکه از امروز تیم‌های دامپزشکی نیز در روستا‌های محروم استان گیلان در زمینه تولیدات دام اعزام می‌شوند ابراز داشت: در این راستا موضوع اهمیت غذایی دارای اهمیت بسیار زیادی است.     تصاویر از محمدرضا کشازرع


منبع: بسیج نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت basijnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بسیج نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۰۱۲۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یک هزار تن کلزا با نرخ تضمینی خریداری شد

سید حبیب علوی گفت: خرید کلزا در فارس توسط شرکت تعاونی کشاورزی دانه‌های روغنی استان فارس با مشارکت اتحادیه و شرکت‌های تعاون روستائی در شهرستان‌های استان درحال انجام است.

او طی بازدید از مراکز خرید کلزا در اظهار داشت: بیش از یک هزار تن کلزا تا کنون در شهرستان‌های شهرستان‌های مهر، لار، زرین دشت و جویم خریداری شده ودر حال بارگیری به کارخانجات روغن کشی است. 

علوی با بیان اینکه خرید در این شهرستان‌ها همچنان ادامه دارد، گفت: طبق قرارداد با شرکت صنایع غذایی کورش مقرر شده است حداکثر یکماه پس‌از بارگیری بهای خرید به کشاورزان پرداخت شود.

او ادامه داد: نرخ خرید تضمینی کلزا در سال جاری ۳۵ هزار تومان با افت ۲ درصد ناخالصی و ۱۰ درصد رطوبت اعلام شده است.

مدیر عامل شرکت تعاونی کشاورزی دانه‌های روغنی استان فارس خاطر نشان کرد: با توجه تغییر در شیوه خرید کلزا در سال جاری، شبکه تعاونی‌های روستایی نسبت به تحویل کلزا از کشاورزان گرامی و ذخیره سازی در انبار‌ها اقدام کرده است.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

دیگر خبرها

  • آمادگی و تجهیز ۳۲ مرکز خرید گندم در مازندران
  • برداشت ۳۲۰ تن گیاهان دارویی از مزارع نهاوند برای نخستین‌بار
  • تجهیز ۳۲ مرکز خرید گندم در مازندران
  • اجرای هفت پروژه باغات مدرن در آذربایجان شرقی
  • پیش‌بینی تولید پنج میلیون و ۲۸۰ هزار تن محصولات کشاورزی در استان
  • تولید ۵ میلیون و ۲۸۰ هزار تن محصولات کشاورزی در آذربایجان شرقی
  • توسعه ۳۰۰ هزار هکتار اراضی؛ افزایش سه میلیون تنی محصولات کشاورزی
  • راهکار‌ افزایش تولید سه میلیون تن محصولات کشاورزی بررسی شد
  • واحد‌های بزرگ پرورش مرغ گوشتی در قم احداث می‌شود
  • یک هزار تن کلزا با نرخ تضمینی خریداری شد