Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه اجتماعی برنا؛ فرزانه صادق‌مالواجرد دبیر شورای‌عالی شهرسازی و معماری ایران در نامه‌ای به حناچی شهردار تهران، محسنی‌بندپی استاندار و رییس شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان و همچنین هاشمی رییس شورای اسلامی شهر تهران، مصوبه شورا را در خصوص ضوابط و مقررات اجرایی طرح ساماندهی باغات کن، ابلاغ کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این ابلاغیه آمده است: شورای‌عالی شهرسازی و معماری ایران در جلسه ۱۶ اردیبهشت ۹۸ بر اساس تکلیف مصرح در بند هفت مصوبه پنجم شهریور ۹۷ خود، ضوابط و مقررات اجرایی طرح ساماندهی باغات کن را مطابق متن موردتایید کمیته فنی شماره یک (متن پیوست) مورد تصویب قرار داد و مقرر کرد:

۱. در ضوابط پیشنهادی بر استقرار حداقلی فعالیت در باغات کن تاکید شده است که انتفاع و بهره‌برداری مالکین را در چارچوب حقوق مالکانه آنها تضمین می کند. ولی عدول از این ضوابط و تبدیل آن به رویه ناصواب احداث تراکم مازاد و اخذ جریمه از طریق کمیسیون ماده ۱۰۰ موجب تخریب و نابودی قطعی تمام باغات خواهد بود. لذا ضمن تاکید بر برخورد قاطع کمیسیون ماده ۱۰۰ (با صدور آرای قلع بنا) با تخلفات و عدول از طرح مذکور، هرگونه افزایش تراکم و سطح اشغال احداث بنا نسبت به ضوابط این طرح، مشمول فرآیند بررسی مغایرت‌های اساسی خواهد بود.

۲. به منظور تحقق حداکثری اهداف طرح ویژه صیانت، حفاظت و ساماندهی باغات کن و ضوابط مترتب بر آن شهرداری تهران مکلف است ضمن تهیه نقشه ممیزی باغات، پیشنهادهای لازم به منظور تعیین سازمان اجرایی متولی طرح و فرآیند ویژه صدور پروانه و نظارت بر حسن اجرای این ضوابط را تدوین و پس از تایید دبیرخانه شورایعالی ملاک عمل قرار داده و تا آن زمان از صدور هرگونه پروانه در باغات خودداری نماید.

۳. دبیرخانه شورای‌عالی شهرسازی و معماری، حریم و بستر رودخانه و مسیل کن، دره زرنو و وسک را مجددا از وزارت نیرو استعلام نموده در طرح لحاظ نماید. ضمنا با توجه به اینکه بر اساس آخرین اعلام نظر وزارت نیرو (آب منطقه ای) پردیس، تفرج و خدمات (در حوزه شهر سنگ) در حریم رودخانه کن قرار دارد، لذا لازم است این پهنه و ضوابط مترتب بر آن حذف و تحت پهنه حرایم طبیعی در طرح تثبیت شود.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: ایران حقوق شورای اسلامی شهر تهران شهرداری تهران معماری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۰۱۵۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بسته تشویقی ویژه بافت‌های فرسوده شهر اصفهان اعلام شد

معاون شهرسازی و معماری شهردار اصفهان گفت: تمام شهروندان که پلاک‌های آن‌ها در محدوده بافته‌های فرسوده مصوب قرارگرفته است، می‌توانند با مراجعه به شهرداری منطقه سکونت، از بسته تشویقی ویژه بافت‌های فرسوده شهر اصفهان در صدور پروانه بهره‌مند شوند.

سیدمرتضی حسام‌نژاد در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: یکی از دلایل نوسازی و باز آفرینی نکردن بافت‌های فرسوده شهری نداشتن صرفه اقتصادی در نوسازی بناهای ناپایدار است به همین دلیل بسته تشویقی ویژه بافت‌های فرسوده شهر اصفهان با همت معاونت شهرسازی و معماری شهرداری اصفهان مصوب شده است.

وی افزود: در این بسته تشویقی امکان ارائه ظرفیت‌های ساخت‌وساز مازاد بر تراکم مجاز مصوب فراهم‌شده است که می‌توان به‌صورت کلی به مواردی همچون امکان اعطای یک یا دو طبقه تشویقی نسبت به تراکم مجاز طرح مصوب، امکان تسهیل در ضوابط معماری از جمله نحوه استقرار بنا و امکان بهره‌مندی از در اضافه اشاره کرد.

معاون شهرسازی و معماری شهردار اصفهان تصریح کرد: تمام شهروندان که پلاک‌های آن‌ها در محدوده بافته‌های فرسوده مصوب قرارگرفته است، می‌توانند با مراجعه به شهرداری هر منطقه از این ظرفیت تشویقی در صدور پروانه بهره‌مند شوند، معاونت شهرسازی و معماری به‌دلیل تسریع در اعطای ظرفیت‌های کالبدی تشویقی به پروانه‌های درخواست شده در بافت فرسوده اقدام به راه‌اندازی کمیته رفع موانع صدور پروانه در محدوده بافت فرسوده مصوب کرده است.

حسام‌نژاد اضافه کرد: رویکرد بسته تشویقی مصوب، ارائه ظرفیت‌های مازاد به تمام پلاک‌های واقع در بافت فرسوده بوده است، اما ظرفیت‌های بیشتری نیز برای اشخاصی که اقدام به تجمیع پلاک‌های ریزدانه کنند، در مصوبه لحاظ شده است که از جمله آن می‌توان به افزایش سطح اشغال مجاز تا ۷۰ درصد به‌شرط تجمیع بالای ۲۰۰ متر مربع اشاره کرد، همچنین امکان افزایش طبقات مجاز تا دو طبقه به‌شرط تحقق تجمیع پلاک بالای ۴۰۰ مترمربع فراهم‌شده است.

وی ادامه داد: برای پلاک‌های ریزدانه‌ای که امکان تجمیع یا رسیدن به حدنصاب استفاده از ظرفیت‌های طبقات مازاد یعنی ۱۳۰ متر مربع وجود ندارد، در قالب گروه چهارم امکان افزایش سطح اشغال احداث در اضافه و احداث واحدهای کمتر از حد مجاز فراهم‌شده است.

معاون شهرسازی و معماری شهردار اصفهان گفت: شهروندان باید به‌منظور بهره‌مندی از حداکثر ظرفیت‌های تشویقی مصوب نسبت به تجمیع اقدام کنند، همچنین ادارات شهرسازی، معماری مناطق، مدیریت بازآفرینی معاونت شهرسازی و معماری شهرداری اصفهان این آمادگی را در مورد ارائه مشاوره به شهروندان با هدف بازآفرینی شهری اعلام می‌کند.

کد خبر 751034

دیگر خبرها

  • بسته تشویقی ویژه بافت‌های فرسوده شهر اصفهان اعلام شد
  • تشریح فرایند صدور پروانه ساختمان ۱۱ طبقه بلوار بوعلی قم
  • وظیفه دستگاه اجرایی برای تامین امنیت غذایی مردم
  • رئیس جمهور ۳ مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی را ابلاغ کرد
  • رئیسی ۳ مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی را ابلاغ کرد
  • ابراهیم رئیسی یک ماده قانونی را برای اجرا ابلاغ کرد+ جزئیات
  • ماده واحده «اصلاح ماده ۴ آیین‌نامه شورای تخصصی حوزوی» ابلاغ شد
  • رئیس جمهور ماده واحده شورای عالی انقلاب فرهنگی را برای اجرا ابلاغ کرد
  • اجلاسیه گروه کشوری معماری و شهرسازی برگزار می شود
  • ابلاغ ماده واحده «تأیید انتخاب دبیر شورای فرهنگ عمومی»