Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، حجت الاسلام حسن روحانی رئیس‌جمهور در مراسم افتتاح ترمینال «سلام» فرودگاه امام با درود به روح امام و شهدا گفت: روز بسیار مبارک و خوشحال‌کننده‌ای برای همه مردم عزیز ایران است برای اینکه در شرایط حساسی که می‌خواهند بگویند توسعه ایران متوقف شده و مردم نسبت به آینده کشور ناامید شده‌اند، علیرغم فشارهای دشمنان ما هر روز شاهد رشد و حرکت اقتصادی و اجتماعی در کشور عزیزمان خواهیم بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: امروز جنگ امید و اراده‌ها است آنها می‌خواهند به هدفشان امیدوار باشند به توطئه و نقشه شوم خود و می‌خواهند مردم را از توسعه ایران ناامید کند.

روحانی گفت: ما هم می‌خواهیم آنها را نسبت به اهداف شوم‌شان ناامید کنیم. در این راستا می‌بینیم که اقدامات آنها برای فشار به مردم ایران افزایش یافته و مقاومت جمهوری اسلامی در مقابل آنها هم افزایش یافته است. پیروز این نبرد ملت ایران خواهد بود، طرف مقابل ما ملت نیست و ما با هیچ ملتی نمی‌جنگیم. طرف ما یک عده‌ای سیاستمدار کم تجربه هستند این طرف داستان مردم هستند و آنها دشمنی‌شان علیه فرد فرد ملت ما است و فشار آنها بیشتر بر اقشار ضعیف‌تر است اما بی‌تردید در این مبارزه موفق نخواهند بود.

وی ادامه داد: دلیل این سخنم هم افتتاح‌ها در سراسر کشور و این ترمینال با شکوه سلام در فرودگاه امام است که با تلاش متخصصان و کارگران و مدیران کشور ساخته شده است.

 رئیس‌جمهور با عنوان اینکه زمانی بود که اگر کشوری ادعا می‌کرد یک ترمینال را ساخته ما تعجب می‌کردیم اما امروز ما شاهد هستیم فرزندان این سرزمین با تکیه به امید به آینده و عشق به وطنشان می‌توانند پروژه‌هایی را هم طراز با دیگر کشورها افتتاح کنند، افزود: افتتاح پروژه ترمینال با دیگر پروژهای اقتصادی متفاوت است. افتتاح ترمینال یعنی گسترش صنعت هوایی یعنی همکاری بین مدیران و بین نیروی انتظامی یعنی بهرمند شدن از صنعت هوا نوردی. یعنی بخش‌های مختلف دست به دست هم می‌دهند تا یک هواپیما امن و سالم مسافران را به مقصد برساند.

وی افزود: ما امروز نیازمند یک تحرک و یک پرش به سمت توسعه هستیم. علیرغم تحریم و فشارها امروز هواپیماهای ما به طور منظم پرواز می‌کنند. اگر کشوری از نظر قطعات تعمیر و اورهال مشکلی نداشته باشد، اداره صنعت هوانوردی آسان است اما امروز با وجود تحریم‌ها باید از همه بخش‌های صنعت هوایی کشور استفاده کنیم.

 روحانی گفت: کار ساده و آسان نیست اما با وجود کمبودها در سطح قابل قبولی در دنیا در حال کار هستیم. یکی از تلاش‌های دولت، رونق صنعت هوایی بوده است. بعد از توافق هسته‌ای، توافقی را ایجاد کردیم و بعد از چند ده سال توانستیم چندین هواپیمای نو به کشور بیاوریم. این خواست مردم بود که هواپیمای نو سوار شوند و این مسیر امکان داشت برای رفاه و راحتی و اقتصاد کشور ادامه پیدا کند.

رئیس‌جمهور تاکید کرد: امروز آمریکا بر خلاف همه مقررات بین‌المللی در برابر ما ایستاده باید از آنهایی که صنعت هواپیمایی ما را سر پا نگه داشته‌اند، تشکر کنیم. سازمان هواپیمایی سیستم‌های راداری و ارتباطی نیروی انتظامی سپاه پاسداران، خلبانان و وزارت راه و شهرسازی همه دست به دست هم دادند تا ما این حرکت را ادامه دهیم.

وی افزود: افتتاح ترمینال در مسیر مبارزه با بدخواهانی است که پیشرفت ما را نمی‌خواهند و عمل ما در مقابل آنها رونق اقتصادی است همانطور که سال، سال رونق اقتصادی نام‌گذاری شده است. گردشگری یکی از اهداف دولت برای اقتصاد کشور بوده اگر گردشگری می‌خواهد صورت بگیرد و اگر مردم می‌خواهند از کشور خودشان بازدید یا از دیگر کشورها به ایران سفر کنند، بهترین وسیله صنعت هوایی ماست.

روحانی گفت: امروز استان ما برای داشتن دانشگاه فعال نیاز به فرودگاه دارد. در مرکز بهداشتی مجهز هم با صنعت هوایی گردش کار راحت‌تر است. مسأله هوانوردی برای ما مهم است. اینکه ایران بتواند مقصد مسافری نهایی یا ترانزیت باشد، جزو حقوق مردم ما است.

وی ادامه داد: اینکه صدها شغل ایجاد شود، حق مردم است و در این راستا قدم بسیار خوبی برداشته شده است. در مسیر دریایی بندرهای ما اقدامات خوبی انجام داده‌اند و ظرفیت خوبی به دست آوردیم و می‌تواند کشور ما را به سایر کشورها وصل کند. بخشی از قدرت ملی قدرت اقتصادی است و بخشی از قدرت اقتصادی قدرت ترانزیتی است تا بتوانیم کالاهای خارجی را از جاده‌ها، فرودگاه‌ها و بنادر خود عبور دهیم.

روحانی افزود: وقتی همسایگان شما از بندر چابهار و ری می‌توانند متصل شوند این اتصال از بین برنده نیست. ترمینال فرودگاه به معنی تعامل سازنده با دنیا است. امروز مسیر هوایی ایران یکی از امن‌ترین کریدورهای جهان است. اینکه شرق اروپا و قفقاز و افغانستان از مسیر ترانزیت ما استفاده کنند، به معنی قدرت ما است. یکی از نعمت‌های خدا به ما همین است که ما ٢٠٠٠ کیلومتر ساحل داریم. فضای کشور ما برای عبور اعم از فیبر نوری و جاده و هوایی می‌تواند جایگاه خوبی در منطقه داشته باشد.

رئیس‌جمهور گفت: این ترمینال با دست و تجهیزات ایرانی تهیه شده و این به معنی خودکفایی کشور ما است و من خوشحالم شرکت‌های ما که در کشورهای خارجی فعالیت می‌کنند از شرکت‌های خارجی بهتر عمل می‌کنند. اگر جاده ساختیم، پالایشگاه ساختیم و سد ساختیم نه تنها قابل رقابت با دنیا است، بلکه مسئولان آن کشورها می‌گویند بهتر هستند و این نشانه قدرت ما است.

وی ادامه داد: ما طوری باید به عالم متصل شویم که پیوند ما جداناپذیر باشد. الان دشمنان ما بخشی از ارتباط اقتصادی ما را با دنیا قطع کرده‌اند و قدرت ما باید به گونه‌ای باشد که این ارتباط جدایی‌ناپذیر باشد.

ادامه دارد...

منبع: ایلنا

کلیدواژه: افتتاح ترمینال سلام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۰۱۹۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هویت بخشی، رسالت امروز معلمان است

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی در خطبه های عباذی سیاسی نماز جمعه این هفته که با حضور پرشور زائران و مجاوران در حرم مطهر رضوی برگزار شد، با بیان اینکه تولید هویت برای مردم، بزرگترین رسالت انبیای الهی بود، گفت: همه انسان‌هایی که در دوران حیات بابرکت رسول اکرم (ص) در قبایل، عشایر و دسته‌های مختلف که گرفتار امیال نفسانی بودند، بر هم شمشیر می‌کشیدند و قتل و غارت را در روابط خود حاکم می‌کردند، به دست پیامبر اسلام (ص) هویت یافتند، تبدیل به «امت» شدند و جامعه‌سازی کردند. بر همین اساس هم بود که رهبر معظم انقلاب در دیدار اخیر با معلمان تأکید کردند که پرورش هویت دانش‌آموزان در کنار علم‌آموزی بر معلمان ضرورت دارد.

آیت الله سید احمد علم الهدی افزود: معلم مکلف است پیش از آموزش، به دانش‌آموز هویت ملی و دینی ببخشد، زیرا از اساس، هویت دینی محور هویت ملی است. مسئله حجاب نیز یکی از همین هویت‌های دینی و ملی است. اصلاً حجاب متعلق به فرهنگ ایران است. حتی آن زمان که هنوز اسلام وارد ایران نشده بود، حجاب فرهنگ ایرانیان بود.

عضو مجلس خبرگان رهبری با تأکید بر اینکه آموزش و پرورش مکلف است فرهنگ ملی و دینی را به دانش‌آموز تعلیم دهد، اظهار کرد: اگر این فرهنگ به درستی منتقل شد، آن زمان است که نسل آینده‌ساز دیگر خودباختگی هویتی نخواهد داشت و غربگرا و غرب‌زده نخواهد بود.

وی در بخش دیگری از سخنانش گفت: آن‌چه امروز در دانشگاه‌های آمریکا درحال وقوع است، اینکه استاد دانشگاه را روی زمین می‌کشند و دانشجو را به شدیدترین شکل ممکن سرکوب می‌کنند، همه اینها تابلوی لیبرال دموکراسی و تمدن غربی است که امروزه در ایالات متحده آمریکا به چشم می‌آید. حقیقت اینها همین است، واقعیت اینها همین است. دانش آموز اگر هویت پیدا کند، به اینها وابسته نمی‌شود.

خطیب جمعه مشهد افزود: پس از هویت‌بخشی، خداوند عالم تزکیه را مقدم بر تعلیم دانسته است. به همین دلیل، ما نیز تأکید داریم که باید پرورش مقدم بر آموزش باشد. البته در مقوله پرورش نمیتوان فقط به دبیران پرورشی اکتفا کرد، زیرا اصل تربیت از همان معلمی آغاز می‌شود که درحال تعلیم است. 

 آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی با اشاره به فرارسیدن سالروز شهادت امام صادق (ع) اظهار کرد: مسئله مظلومیت، قصه تکراری در سیره همه اولیای الهی است و شاید یکی از ابعادی که وجود اقدس امیرالمومنان (ع) را اول مظلومان عالم می‌دانند، به این خاطر است که خود مظلوم بود و همه مظلومان عالم نیز از نسل او بودند.

وی افزود: شما ببینید یک شخصیت عالم و فرزانه‌ای را با لباس عبادت از خانه بیرون بکشند، دستهایش را در حدود سن ۶۵ سالگی ببندند و بی‌حیایی سوار بر اسب او را به دنبال بکشد. این مظلومیت برای کدام رهبر و قوم تکرار شده است؟ در همین حد که حتی یهود جسور  نیز با اینکه قاتل پیامبران بودند، اما دست به چنین هتک حرمت‌هایی نمی‌زدند. به همین هم اکتفا نکردند و در نهایت با سم وجود اقدسش را مسموم کردند و به شهادت رساندند.

نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی با دعوت از زائران و مجاوران بارگاه منور رضوی برای حضور در اجتماع بزرگ صادقیون ادامه داد: همچون سال‌های قبل، فردا نیز به مناسبت فرارسیدن سالروز شهادت رئیس مذهب جعفری، زائران و مجاوران امام هشتم (ع) از میدان شهدا به سمت حرم مطهر رضوی راهپیمایی می‌کنند. اجتماع عظیم صادقیون از آن سنت‌های حسنه و نیکی است که همه می‌توانند به نیت عرض تسلیت و ابراز ارادت به محضر امام رضا (ع) در آن شرکت کنند.

آیت‌الله علم‌الهدی همچنین گفت: از برگزارکنندگان اجتماع عظیمی که روز چهارشنبه در حمایت از طرح نور برگزار شد تا مردم، شور و ارادت خود را نسبت به فرمانده  شجاع نیروی انتظامی و مجریان طرح نور نشان بدهند، تشکر می‌کنم. 

 

دیگر خبرها

  • علم‌الهدی: وقتی نیرو‌های نخبه نظام به دنبال اجرای شرع و قانون بیفتند، باید حمایت مردم نیز پشتیبان آنها باشد/ حجاب متعلق به فرهنگ ایران است؛ در شاهنامه، فردوسی از قول منیژه نقل می‌کند «منیژه منم، دخت افراسیاب، برهنه ندیده تنم آفتاب»
  • آشکار شدن ماهیت واقعی دولتمردان آمریکا در برخورد خشن با جنبش اعتراضی دانشجویان
  • امام جمعه کرج: این واداده‌ها چرا در برابر کتک زدن دانشجویان آمریکا سکوت کردند؟
  • قالیباف: از تمام تصمیماتی که گرفته‌ام دفاع می‌کنم/ از اینکه مشکلات کشور همچنان باقی مانده، ناراحت می‌شویم
  • هویت بخشی، رسالت امروز معلمان است
  • مرادصحرایی: از ثمره آموزش‌وپرورش امروز کشور مقتدر است
  • جهاددانشگاهی؛ حلقه میانی پیوند صنعت و دانشگاه
  • نجات اقتصاد کشور در سایه نوآوری رقم می‌خورد
  • اوسمار: تا آخرین لحظه می‌جنگیم تا به هدف خود برسیم
  • اوسمار: تا پایان برای قهرمانی می‌جنگیم/ ۵ فینال دیگر پیش‌رو داریم