Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-26@02:58:30 GMT

هجوم تمساح‌های سرگردان به شهر پیشین

تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۱۰۲۰۱۵

هجوم تمساح‌های سرگردان به شهر پیشین

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان سرباز از مشاهده چند سر تمساح در آبنمای لکسر شهر پیشین خبرداد.

به گزارش ایسنا-  بهزاد دهواری گفت: در پی افزایش آب سد پیشین، پر آب شدن سرشاخه‌های ورودی آب به خصوص سرشاخه ورودی آب شهر پیشین و مشاهده شدن چند سر تمساح در حد فاصل آب نمای لکسر در مرکز شهر در راستای حفاظت از این گونه جانوری و پیشگیری از خطرات احتمالی برای شهروندان جلسه‌ای با قید فوریت با حضور مسئولین بخش در محل بخشداری بخش پیشین تشکیل شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دهواری افزود: تمساح پوزه کوتاه یک گونه جانوری تا حدودی خجالتی بوده و کمتر به مناطق مسکونی نزدیک می شود از اینرو در جلسه مذکور علل نزدیکی این گونه به مناطق مسکونی و حضور در آبنمای مرکز شهر مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

وی گفت: باتوجه به بررسی‌های میدانی انجام شده مشخص شد که در اطراف منطقه مورد بحث مراکز عرضه نگهداری و فروش مرغ زنده وجود دارد که ضایعات این مراکز به حاشیه رودخانه ریخته می شود و همچنین در این منطقه حیواناتی از قبیل سگ‌های ولگرد، خدنگ و روباه که مورد تغذیه تمساح قرار می‌گیرند وجود دارند که این موضوع سبب شده که تمساح ها جهت تغذیه به این قسمت از رودخانه بیایند .

دهواری بیان کرد: در این جلسه مقرر شد که نصب تابلوهای شنا ممنوع و زیستگاه تمساح در طول مسیر رودخانه و نقاط حساس، پاکسازی حاشیه رودخانه از ضایعات مرغداریها، صدور اخطاریه‌های زیست محیطی برای مرغ فروشیها متلخف و آلاینده محیط زیست در حاشیه رودخانه،  زنده گیری و انتقال تمساح‌های سرگردان این منطقه به حوضچه سد پیشین با همکاری شهرداری، اطلاع رسانی مردمی از طریق فضای مجازی و تریبون نماز جمعه در خصوص زیستگاههای تمساح مردابی و عدم نزدیک شدن شهروندان به این گونه انجام شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: تمساح

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۰۲۰۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هواشناسی فارس هشدار نارنجی داد/بارش‌های رگباری شدت می‌گیرد

مسعود حقیقت مدیرکل هواشناسی فارس با هشدار سطح نارنجی، اظهار کرد: از بعد از ظهر امروز سه شنبه ۴ اردیبهشت ماه، بارش‌های رگباری و بهاری در استان شدت می‌گیرد و موجب بارش رگباری باران، رعد و برق، گاهی وزش باد و در برخی مناطق تگرگ می‌شود.

او تاکید کرد: بارش رگباری در مدت زمان کم می‌تواند با مقدار زیاد باشد. 

مدیرکل هواشناسی فارس اضافه کرد: این سامانه در روز سه شنبه ۴ اردیبهشت ماه برای مناطقی از استان به ویژه نواحی شرقی و نیمه شمالی و در شهرستان‌های آباده، بیضا، اقلید، بوانات، خرم بید (صفاشهر)، سرچهان، بختگان، استهبان، نی ریز و داراب پیش بینی شده است.

او تصریح کرد: این سامانه در روز چهارشنبه ۵ اردیبهشت ماه همه نقاط استان و شیراز را فرا می‌گیرد. 

حقیقت افزود: با توجه به اینکه اثر مخاطره این سامانه احتمال آبگرفتگی معابر، جاری شدن روان آب و سیلاب، احتمال طغیان رودخانه ها، لغزندگی جاده ها، صاعقه و سقوط اشیاء بدون مهار از ارتفاعات است، توصیه می‌شود: در تردد از حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها، سفر‌های برون شهری، جابجایی عشایر، فعالیت‌های کوهنوردی و کار در ارتفاع احتیاط شود.

او بیان کرد: همچنین از چرای دام در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها اجتناب، کانال‌ها و آب رو‌ها لایروبی شود.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

دیگر خبرها

  • ایمن سازی زیست محیطی حاشیه رودخانه کرج
  • حاشیه رودخانه جاجرود پاک‌سازی شد/ حال رودخانه خوب نیست
  • حاشیه رودخانه جاجرود پاک‌سازی شد
  • خروش رودخانه فصلی در حاشیه جاده آران و بیدگل بر اثر بارش باران + فیلم
  • در حاشیه جلسه هیات دولت
  • آغاز موج‌های شدید بارشی در ۶ استان/ به این استان‌ها سفر نکنید
  • هلال احمر استان یزد در حالت آماده باش/در صورت وقوع حادثه با شماره ۱۱۲ تماس بگیرید
  • هواشناسی فارس هشدار نارنجی داد/بارش‌های رگباری شدت می‌گیرد
  • هلال احمر استان یزد در حالت آماده باش
  • زنگ خطر سیلاب در ۲۳ شهر مازندران