Web Analytics Made Easy - Statcounter

رویداد۲۴ رسول پاپایی با بیان اینکه یکی از مسائل مرتبط در حیطه مدیریتی آموزش و پرورش، موضوع آموزش و پرورش مناطق مرزی است، اظهار کرد: ۱۷ استان ما دارای مرز مشترک با کشورهای همسایه‌اند. دانش‌آموزان ما در این مناطق زودتر از سایرین در معرض پیامدهای مرزنشینی از منظر فرهنگی و اجتماعی قرار می‌گیرند و لازم است از این حیث به این مهم توجه کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل امور شوراها و مناطق آزاد تجاری وزارت آموزش و پرورش با اشاره به آغاز به کار شورای سیاستگذاری مناطق مرزی گفت: بر اساس اهداف و سیاست‌های مدنظر، تعدادی از دستگاه‌های مرتبط با امور مناطق مرزی به عضویت شورا در آمده‌اند و برای آنکه امور آموزش و پرورشی قانونمند و با نظم و انسجام بیشتری پیش رود، آئین نامه آموزشی مناطق مرزی را تدوین کردیم.

پاپایی با بیان اینکه جلسات بررسی آئین‌نامه در شورای عالی آموزش و پرورش برگزار شده است، ابراز امیدواری کرد که در یکی دو جلسه آتی آئین نامه آموزش و پرورش مناطق مرزی توسط شورای عالی آموزش و پرورش نهایی و به استان‌ها ابلاغ شود.

وی گفت: بر اساس این آئین نامه، یک شورای راهبردی ویژه این مناطق تشکیل خواهد شد که در آن با مشارکت و حضور سایر دستگاه‌های فرهنگی و اجتماعی راهکارها و تصمیمات اجرایی ویژه کیفیت بخشی و ارتقای آموزش وپرورش مناطق مرزی اتخاذ و اجرایی خواهد شد.

پاپایی به تفاوت استان مرزی و شهرهای مرزی اشاره کرد و گفت: البته باید در نظر داشته باشیم که لزوماً همه مناطق استان‌های مرزی تحت پوشش تصمیمات شورا نخواهند بود و این شورا بیشتر شهرها و مناطق استان‌های مرزی را رصد خواهد کرد.

مدیرکل امور شوراها و مناطق آزاد تجاری وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: در یک استان ممکن است تنها شهر مرزی شامل تصمیمات باشند. مراقبت می‌کنیم کیفیت و دسترسی آموزشی در شهرهای مرزی نسبت به سایر شهرهای کشور عقب نباشد. باید مدارس در این مناطق ارتقا یافته و به سطح کیفی‌تری نزدیک شوند.

منبع: ایسنا برچسب ها: رویداد24 ، دانش آموزان مرزنشین ، شورای عالی آموزش و پرورش ، مناطق مرزی ، شورای سیاستگذاری مناطق مرزی ، آئین نامه آموزشی مناطق مرزی ، مشکلات دانش آموزان مناطق مرزی ، محرومیت دانش آموزان مناطق مرزی سرگرمی

منبع: رویداد24

کلیدواژه: رویداد24 دانش آموزان مرزنشین شورای عالی آموزش و پرورش مناطق مرزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rouydad24.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رویداد24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۰۲۲۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مراسم تجلیل از ۴۰۰ معلم در عالی‌شهر برگزار شد

مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر ظهر دوشنبه در همایش تجلیل از معلمان شهر عالیشهر بوشهر اظهار داشت: سخنان مقام معظم رهبری به نگرش بعضی‌ها که دستگاه تعلیم و تربیت را مصرفی می‌دانند، خط بطلان قرمز کشید و فرمودند که دستگاه تعلیم و تربیت تولیدی است که کار آن تولید نیروی انسانی برای جامعه است.

علی موحدی با تأکید بر اینکه نظام تعلیم و تربیت پای کار نظام است اضافه کرد: نظام تعلیم و تربیت پای کار نظام اسلامی ایران است و همه نیز باید پای کار معلم باشند.

وی از حمایت‌های همه جانبه استاندار از آموزش و پرورش استان قدردانی کرد و ادامه داد: نامگذاری امسال استان به نام آموزش و پرورش توسط استاندار در راستای پای کار آوردن همه ظرفیت‌ها برای تحقق این امر است و در این زمینه برای توسعه زیرساخت‌ها در بخش‌های مختلف این مجموعه ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان به آموزش و پرورش استان بوشهر تخصیص یافته است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر با برشمردن کارهای بزرگ آموزش و پرورش دولت مردمی آیت‌الله رئیسی، تصریح کرد: دولت مردمی حضرت آیت‌الله رئیسی کارهای بزرگی انجام داده که از جمله آنها شرکت افزون بر ۱۵ هزار و ۵۰۰ نفر در رتبه‌بندی است.

وی نوسازی ناوگان خودرویی، ایجاد خوابگاه دانش‌آموزی و توسعه زیرساخت فضاهای ورزشی و توزیع اقلام تجهیزات آموزشی مدارس را از دیگر طرح‌ها دانست و افزود: امسال تحول مهم و شگرف در عرصه مختلف آموزش و پرورش از جمله استخدام معلمان در مقاطع مختلف تحصیلی ایجاد می‌شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر مأموریت آموزش و پرورش را تکریم معلم دانست و گفت: مأموریت آموزش و پرورش تکریم و تعظیم معلم و پاسداشت آن است.

موحدی با بیان اینکه کسب رتبه‌های آموزش و پرورش استان همه مرهون زحمات معلمان است خاطرنشان کرد: رتبه‌های دو رقمی و سه رقمی کنکور و مدال‌های المپیاد، رتبه ششم در بین ۳۲ استان و هر پیشرفت و دستاوردی که در نظام تعلیم و تربیت صورت می‌پذیرد همه مدیون و مرهون معلمان است.

معلم زیرساخت توسعه و پیشرفت جامعه است

در این مراسم شهردار عالی‌شهر ضمن تبریک هفته معلم و تجلیل از خدمات این قشر زحمتکش گفت: معلم به‌عنوان زیرساخت توسعه و پیشرفت هر جامعه‌ای محسوب می‌شود و از منزلت و جایگاه مهمی برخوردار است.

حسین محمدی رسیدن به کمال و پیشرفت هر فرد را از آموزش و پرورش دانست و بیان کرد: حل مشکلات آموزش و پرورش یک اصل مهم و تأثیرگذار در پیشرفت جامعه است و در این راستا از هیچ کوششی در رفع مشکلات آموزش و پرورش فروگذاری نمی‌شود.

مقام معلم از چنان جایگاه رفیع برخوردار است

رئیس شورای اسلامی شهر عالی‌شهر هم با تبریک هفته معلم اضافه کرد: مقام معلم از چنان جایگاه رفیع برخوردار است که هر آزاده و اندیشمند، خود را مدیون تلاش‌های معلم می‌داند.

عبدل حیدرزاده بیان کرد: توسعه زیرساخت‌های آموزشی، ورزشی، رفاهی و عمرانی در عالیشهر مورد توجه ویژه قرار دارد.

کد خبر 6098282

دیگر خبرها

  • باید عدالت آموزشی در استان زنجان برقرار شود
  • مراسم تجلیل از ۴۰۰ معلم در عالی‌شهر برگزار شد
  • عصر امروز، آغاز نخستین کنفرانس بین‌المللی علوم و فنون هسته‌ای در اصفهان
  • اجرای شیوه‌نامه نظام استاد شاگردی در دانشگاه آزاد اسلامی
  • سند تحول آموزش و پرورش، نیازمند تحول
  • ماده واحده «اصلاح ماده ۴ آیین‌نامه شورای تخصصی حوزوی» ابلاغ شد
  • ماده واحده «اصلاح ماده 4 آیین‌نامه شورای تخصصی حوزوی»
  • امضای ۹ تفاهم نامه با حلقه‌های میانی و گروه‌های مردمی با هدف مردمی سازی سلامت
  • مشکلات معلمان خرید خدمت آموزشی مناطق محروم
  • کسب رتبه ۱۴ دانشگاه مازندران در بخش آموزش در میان دانشگاه‌های کشور