Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-05-06@22:16:58 GMT

رقابت ۲۰۰ نفر در مرحله شهرستانی مسابقات قرآن بیرجند

تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۱۰۲۸۳۷

رقابت ۲۰۰ نفر در مرحله شهرستانی مسابقات قرآن بیرجند

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان بیرجند گفت: مرحله شهرستانی چهل و دومین دوره مسابقات قرآن با حضور بیش از ۲۰۰ متسابق ‌برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام «اسماعیل مختاری» در گفتگو با خبرنگار شبستان  با بیان اینکه ترویج و تبلیغ فرهنگ قرآنی از مهم‌ترین اهداف برگزاری مسابقات قرآن است، اظهار داشت: برگزاری رویدادهای بزرگ قرآنی موجب به کارگیری تعالیم قرآنی در زندگی نسل جوان شده و جامعه را در مسیر تعالیم اخلاقی قرار داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان بیرجند با بیان اینکه ترویج قرآن در بین گروه‌های مختلف جامعه به ویژه جوانان و نوجوانان راهبردی مؤثر برای مقابله با معضلات و تهدیدها و آسب‌های اجتماعی است، افزود: انس با قران و ایجاد نهضت حفظ این معجزه بزرگ الهی نقش مؤثری در ترویج سبک زندگی اسلامی در جامعه به ویژه در میان نسل جوان و نوجوان دارد .
 

وی از آغاز برگزاری مرحله شهرستانی چهل و دومین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم در شهرستان بیرجند خبر داد و گفت: این دوره از مسابقات در رشته‌های قرائت(ترتیل و تحقیق)، حفظ 5 جزء، حفظ 10 جزء، حفظ 20جزء، حفظ کل قرآن کریم، حفظ و معارف موضوعی قرآن کریم، حفظ و معارف احادیث قرآن و تفسیر قرآن کریم برگزار می‌شود.

 

حجت الاسلام مختاری با یادآوری اینکه این مسابقات در بخش معارفی نیز در رشته‌های حفظ و معارف موضوعی قرآن کریم، حفظ معارف احادیث، تفسیر قرآن کریم و تفسیر قرآن ویژه اهل سنت برگزار می‌شود، تبیین کرد: در بخش نغمات دینی نیز رشته‌های همسرایی و هم‌‌خوانی قرآن کریم، آثار دو یا چند زبانه و انشاد انفرادی تعریف شده که در بخش بانوان فقط رشته همسرایی برگزار اما در بخش آقایان رقابت‌ها در هر سه رشته برگزار خواهد شد.
 

وی با بیان اینکه در مرحله شهرستانی چهل‌ودومین دوره مسابقات قرآن بیش از 200 متسابق در شهرستان بیرجند و درمیان برای راهیابی به مرحله استانی به رقابت می‌پردازند، افزود: نفرات اول تا سوم مسابقات شهرستانی هر رشته در صورت حد نصاب به مرحله استانی راه خواهند یافت.
 

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان بیرجند با اعلام اینکه مرحله شهرستانی مسابقات اوقاف روز پنجشنبه 30 خردادماه برگزار می‌شود، تصریح کرد: متسابقین بخش خواهران در دارالقران عترت و متسابقان بخش برادران در امامزادگان باقریه ساعت 8 صبح به رقابت خواهند پرداخت.

پایان پیام/375

منبع: شبستان

کلیدواژه: اردبیل بیرجند دهه کرامت در فارس دهه کرامت شیراز کانون های فرهنگی هنری مساجد ایلام خطبه نماز جمعه شورای هماهنگی بزرگداشت دهه کرامت رقابت مسابقات قرآن کریم مرحله شهرستانی خراسان جنوبي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۰۲۸۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مرحله استانی مسابقات قرآن عترت و نماز در چرام

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • ۴۳۰ حافظ یزدی در آزمون ملی اعطای مدرک تخصصی شرکت کردند
  • مرحله استانی مسابقات قرآن عترت و نماز در چرام
  • مرحله نهایی جشنواره قرآنی حیات در مشهد برگزار خواهد شد
  • غوغای «فرشته‌های کابلی» در «قصر دارالامان»
  • خواهر و برادر کبودراهنگی برگزیده لکوکاپ ایران
  • ۵۸۳ استان فارسی برای کسب مدرک تخصصی حفظ قرآن کریم آزمون دادند
  • آزمون‌های ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن در گراش
  • رقابت ۱۸۰ فرهنگی در مسابقات قرآن و عترت درمبارکه
  • رقابت‌های قرآنی دانش‌آموزی استان مرکزی
  • مسابقات قرآن دانش‌آموزی استان مرکزی