Web Analytics Made Easy - Statcounter

در این مطلب تصاویری از محل برخورد موشک‌های سپاه به مقر داعش در حمله موشکی خردادماه ۹۶ را مشاهده می‌کنید.

به گزارش شریان نیوز،  ۱۷ خردادماه سال ۱۳۹۶ و در یک روز گرم بهاری حملات تروریستی تهران اتفاق افتاد. نخستین حمله ساعت ۱۰:۳۰ دقیقه صبح و توسط یک گروه سه نفره از تروریست‌های داعشی به ساختمان مراجعات مردمی مجلس شورای اسلامی بود و حمله دوم در ساعت ۱۰:۴۰ دقیقه توسط عامل انتحاری به مرقد مطهر امام خمینی (ره) رخ داد که در این حمله عامل انتحاری پس از عدم موفقیت در ورود به محدوده حرم، خود را در محوطه صحن منفجر کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در مجلس شورای اسلامی، اما مهاجمان پس از ورود به محوطه ساختمان دفتر نمایندگان، شروع به تیراندازی کردند که در نهایت منجر به شهادت و مجروحیت جمعی از هموطنان شد.

پس از اتمام عملیات تروریستی و در همان روز ۱۷ خردادماه، سپاه پاسداران با صدور بیانیه‌ای وعده انتقام از این عملیات تروریستی را به ملت ایران داد و تاکید کرد: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ثابت کرده است ریخته شدن هیچ خون پاکی را بدون انتقام نمی‌گذارد.

پس از صدور این بیانیه، لحظه شماری‌ها برای انتقام سپاه از آمرین و سرکردگان تروریست‌های تکفیری آغاز شد و نهایتا در ساعت ۲۳ روز ۲۸ خردادماه ۱۳۹۶ در عملیاتی که بنام «لیلة القدر» نامگذاری شد، سپاه پاسداران در حمله به مقر ترویست‌های تکفیری در دیرالزور سوریه به وسیله ۶ فروند موشک بالستیک از نوع قیام و ذوالفقار، انتقام خون‌های به ناحق ریخته شده شهدای عملیات تروریستی ۱۷ خرداد را گرفت.

در این عملیات تعداد ۶ فروند موشک بالستیک میان‌برد زمین به زمین که از پایگاه‌های موشکی نیروی هوافضای سپاه در استان‌های کردستان و کرمانشاه شلیک شد، پس از عبور از آسمان عراق، به صورت دقیق به اهداف خود در دیرالزور اصابت کرد.

سردار حاجی‌زاده فرمانده نیروی هوافضای سپاه در تشریح این عملیات، گفت: این موشک‌ها از ایران شلیک شد و بر فراز عراق عبور کرد و در سوریه فرود آمد و توسط هواپیما‌های بدون سرنشینی که از اطراف دمشق به پرواز درآمده بود بر فراز دیرالزور اصابت‌ها را به صورت همزمان برای ما در ایران مخابره می‌کرد.

فرمانده نیروی هوافضای سپاه همچنین تاکید کرد: شناسایی و احاطه اطلاعاتی این تروریست‌ها به خودی خود یک دنیا مسئله است و شلیک این موشک‌ها از فاصله ۷۰۰ کیلومتری و نشاندن روی یک ساختمان کوچک، خودش یک پیام است و آن‌ها می‌فهمند عیار ایرانی‌ها کجاست.

اکنون و در دومین سالگرد این عملیات غرورآفرین، تصاویری از محل برخورد موشک‌های سپاه به مقر تروریست‌های تکفیری منتشر شده است که در آن به خوبی موقعیت قبل و بعد از برخورد مشخص شده است.

منبع: فارس

برچسب هاداعشیتروریستی

منبع: شریان

کلیدواژه: داعشی تروریستی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shariyan.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شریان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۰۳۷۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

این ناو سپاه پاسداران وارد نیمکره جنوبی زمین شد /ناو اقیانوس پیما مجهز به موشک بالستیک است

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، ناو اقیانوس‌پیمای «شهید مهدوی» نیروی دریایی سپاه با عبور از مدار صفردرجه (خط استوا) وارد نیمکره جنوبی زمین شد.

بنابر روایت خبرگزاری صدا و سیما ،، این اولین ماموریت دوربرد دریایی سپاه از لحاظ طی مسافت و نوع ماموریت است که به نام ناو شهید «نادر مهدوی» ثبت می‌شود.

ناو شهید مهدوی که در اسفند ۱۴۰۱ به نیروی دریایی سپاه الحاق شده، بیش از ۲۱۰۰ تُن وزن دارد، طول آن ۲۴۰ متر و عرض آن ۲۷ متر است.

این ناو انواع رادارهای پیشرفته نظیر رادار سه‌بعدی، سامانه‌های موشکی، سطح به سطح، سطح به هوا و سامانه سوم خرداد و سایر سامانه‌های مخابراتی پیشرفته را داراست و در نوع خود از جمله ناوهای خاص کشور محسوب می‌شود. علاوه بر این، ناو شهید مهدوی اولین شناور ایرانی مجهز به موشک‌های بالستیک دوربرد است.

در بهمن ماه سال گذشته، خبر رسمی شلیک موشک بالستیک از روی این شناور منتشر شد و طبق تصاویری که نیروی دریایی سپاه منتشر کرد، ۲ موشک بالستیک با برد تقریبی ۱۷۰۰ کیلومتر از داخل ۲ کانتینر به سمت اهداف خود شلیک شدند.

۲۷۲۱۸

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1902926

دیگر خبرها

  • اطلاعیه سپاه پاسداران درباره شهدای حمله تروریستی اسرائیل
  • تصاویری از عملیات موفق حماس علیه پایگاه نظامیان صهیونیست | قدرت موشک‌های کوتاه برد رجوم را ببینید + ویدئو
  • جزئیات دستگیری اعضای چند تیم تروریستی توسط اطلاعات سپاه
  • حمله موشکی مقاومت اسلامی عراق به بندر حیفا
  • متلاشی شدن چند تیم تروریستی در استان کرمان طی سال گذشته
  • تیم‌های تروریستی زیر ضربه سربازان گمنام امام زمان(عج)
  • دستگیری اعضای چند تیم تروریستی در کرمان توسط سربازان گمنام امام‌زمان(عج)
  • این ناو سپاه پاسداران وارد نیمکره جنوبی زمین شد /ناو اقیانوس پیما مجهز به موشک بالستیک است
  • چندین تیم تروریستی زیر ضربه سربازان گمنام امام زمان (عج)
  • حمله موشکی مقاومت عراق به بندر اشغالی حیفا