Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمدی با اشاره به افزایش ۱۲ درصدی کشف مواد مخدر در سه ماهه امسال در خراسان جنوبی، گفت: در این مدت کشفیات موادمخدر صنعتی حدود یک هزار و ۵۵۰ درصد در خراسان جنوبی افزایش دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان  از بیرجند، سرهنگ «حسین محمدی» امروز (28 خرداد) در دیدار کارکنان پلیس مبارزه با مواد مخدر با نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی اظهار کرد: مصرف مواد مخدر یکی از مهمترین مشکلات عصر حاضر است که گسترش جهانی پیدا کرده و هر روز بر قربانیان این پدیده شوم افزوده می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

رئيس پليس مبارزه با مواد مخدر خراسان جنوبی با تاکید بر اینکه موادمخدر عوارض جسمی، روانی و اقتصاد، فرهنگی و اجتماعی دارد که سلامت بشر را به خطر انداخته است، افزود: مواد مخدر نقش عمده‌ای در گسترش جرائم و فسادها دارد و به صورت مستقیم و غیرمستقیم هزینه‌های هنگفتی را بر جامعه تحمیل می‌کند.

 

محمدی با اشاره به پنجم تیرماه سالروز جهانی مبارزه با موادمخدر، افزود: سازمان کنفرانس جهانی کشورهای عضو را متعهد کردند تا اقدامات خود در راستای مقابله با موادمخدر را افزایش دهند اما در عمل هیچ عزم و اراده جهانی و بین المللی در راستای مبارزه با مواد مخدر وجود ندارد و تنها کشور جمهوری اسلامی ایران است که پرچم مبارزه با موادمخدر را برافراشته است.

 

وی ادامه داد: امروز ایران اسلامی با کمترین امکانات و تکنولوژی با پدیده شوم مواد مخدر مبارزه می‌کند.

 

رئيس پليس مبارزه با مواد مخدر خراسان جنوبی با بیان اینکه از زمان ورود متجاوزان امریکایی به کشور افغانستان تولید و کشت مواد مخدر چندین برابر افزایش یافته است، عنوان کرد: در سالیان اخیر راه‌اندازی کارگاه‌های بزرگ تولید مواد مخدر صنعتی و شیمیایی با حمایت کشورهای خارجی در افغانستان هستیم که متاسفانه کشور ایران نیز از این آسیب در امان نیست و زنگ خطر ورود مواد مخدر صنعتی و شیمیایی به صدا درآمده است.

 

محمدی با تاکید بر اینکه نیروی انتظامی در راستای مبارزه با مواد مخدر  از هیچ توانی فروگذار نکرده است و با حداقل امکانات نهایت تلاش خود را انجام می‌دهد، گفت: فرماندهی انتظامی خراسان جنوبی در سال گذشته 38 تن انواع مواد مخدر کشف کرده و بیش از 5 هزار و 600 نفر متهم دستگیر شدند.

 

وی از دستگیری بیش از 800 نفر خرده فروش مواد مخدر در استان خبر داد و بیان کرد: بیش از یک هزار و 60 دستگاه خودرو و موتورسیکلت قاچاقچیان توقیف شده است.

 

رئيس پليس مبارزه با مواد مخدر خراسان جنوبی با بیان اینکه سال گذشته 74 باند تهیه و توزیع موادمخدر در استان متلاشی شدند، گفت: علی رغم تمام اقدامات انجام شده اما با توجه به افزایش تولید و کشت مواد مخدر در کشور افغانستان همچنان شاهد افزایش ورود موادمخدر به ایرن هستیم.

 

محمدی با اشاره به کشف 9 تن انواع مخدر در سه ماهه سال جاری، افزود: این میزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته 12 درصد افزایش داشته است.

 

وی تاکید کرد: متاسفانه کشفیات موادمخدر صنعتی که متاثر از راه اندازی کارگاه‌های این نوع ماده مخدر در کشور افغانستان است حدود یک هزار و 550 درصد در خراسان جنوبی افزایش دارد.

 

رئيس پليس مبارزه با مواد مخدر خراسان جنوبی با بیان اینکه در سه ماهه امسال بیش از یک هزار و 400 قاچاقچی دستگیر شدند، ادامه داد: همچنین 370 دستگاه خودرو و موتورسیکلت در این مدت از قاچاقچیان متوقف شده است.

 

محمدی با تاکید بر اینکه تشدید اقدامات پیشگیرانه می تواند به مبارزه با این پدیده شوم کمک کند، گفت: پليس مبارزه با مواد مخدر خراسان جنوبی به اقدامات فرهنگی و اطلاع رسانی، آگاه سازی و ارائه خدمات مشاوره ای به اقشار مختلف را در اولویت قرار داده است و تاکنون 320 کارگاه آموزشی برگزار شده که 67 هزار نفر از افراد آسیب پذیر در آن شرکت کردند.

 

وی از برپایی 53 نمایشگاه با موضوع مبارزه با مواد مخدر در سطح استان خبر داد و گفت: بیش از 62 هزار نفر از این نمایشگاه ها بازدید کردند.  

 

رئيس پليس مبارزه با مواد مخدر خراسان جنوبی افزود: سال گذشته یک هزار و 150 نفر از افراد در معرض آسیب و آسیب دیده به مرکز مشاوره تخصصی پلیس موادمخدر استان مراجعه و خدمات مشاوره ای و انتظامی دریافت کردند.

 

محمدی با بیان اینکه باید آحاد جامعه به اقدمات پیشگیرانه در حوزه موادمخدر اولویت ببخشند، عنوان کرد: باید همه بپذیریم که در عصر کنونی شیوع مواد مخدر و روان‌گران  مسئله جدی غیرقابل انکار است.

 

به گفته وی باید همه دستگاه های اجرایی و آحاد جامعه به برنامه های اطلاع رسانی و آگاه‌سازی در خصوص پیامدهای مواد مخدر و برنامه های آموزشی با رویکرد سبک فرزندپروری و زندگی اسلامی، ترویج فرهنگ سلامت، توسعه اقدامات مشاوره ای و درج متون مهم در کتب درسی و فعال سازی نهادهای مدنی و غیردولتی برای سالم سازی محیط توجه کنند.

 

 

 

پایان پیام/375

منبع: شبستان

کلیدواژه: دهه کرامت در فارس دهه کرامت شیراز اردبیل کانون های فرهنگی هنری مساجد شورای هماهنگی بزرگداشت دهه کرامت ایلام اوقات فراغت مواد مخدر صنعتی و شیمیایی آگاه سازی جامعه دستگیری قاچاقچی پیشگیری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۰۴۷۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مددجویان خراسان‌جنوبی هزار و ۳۶۲ متر مربع فرش به بازار عرضه کردند

به گزارش خبرنگار مهر، علی‌اکبر نخعی صبح چهارشنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: از ابتدای سال ۱۴۰۲ تا کنون مددجویان این نهاد تعداد ۲۹۷ تخته فرش به متراژ هزار و ۳۶۲ متر مربع فرش دستباف تولید کردند که این تولیدات توسط امداد و فروش مستقیم بافنده به ارزش ۴۲ میلیارد و ۳۶۵ میلیون ریال در استان و تهران به فروش رسیده است.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد خراسان جنوبی با بیان اینکه استعدادسنجی قالیبافان و مشاوره شغلی آنها به صورت چهره به چهره از رویکردهای اساسی این نهاد در ایجاد طرح‌های قالیبافی است افزود: پس از طی این مراحل متقاضیان بافت فرش جهت انتخاب نوع فرش و تکمیل پرونده به واحد اشتغال مربوطه معرفی می‌شوند که با تهیه امکانات نقشه و مواد اولیه مورد نیاز توسط امداد طرح راه اندازی می‌شود.

نخعی فرآیند بافت فرش توسط مددجویان تحت حمایت را این طور توضیح داد: در مرحله بافت فرش، استادکار ناظر طرح ماهیانه و به صورت منظم بر روند بافت آن نظارت کرده و پس از اتمام بافت، ضمن ارزیابی و قیمت گذاری، فرش تولیدی مددجوی تحت حمایت امداد توسط شرکت صنعت آفرینان مرکز خریداری و وجه آن پس از کسر بدهی مواد اولیه به حساب مددجو واریز می شود.

وی صنعت فرش را آمیخته با فرهنگ و تمدن زنان و مردان توانمند کشور دانست و اظهار کرد: صنعت قالیبافی میراث گذشتگان این استان است که به نسل امروز منتقل شده که علاوه بر تولید فرش‌های با کیفیت به معیشت خانواده خود نیز کمک قابل توجهی کنند.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد خراسان‬ جنوبی‬ با بیان اینکه کار نظارت، آموزش و هدایت فرش‌بافان و بازاریابی فروش توسط کارشناسان این نهاد انجام می‌شود، افزود: بیشتر بافندگان فرش دستباف را زنان مددجو و سرپرست خانوار تشکیل می‌دهند که از نظر تأمین مواد اولیه، نظارت بر تولید فرش، برگزاری کلاس‌های آموزشی دوره‌ای مورد حمایت قرار می‌گیرند.

نخعی در پایان خاطر نشان کرد: در سال جاری نیز با همکاری بافندگان و اساتید فرش استان آذربایجان شرقی در حال آموزش و توسعه بافت فرش با گره ترکی هستیم که سبک جدیدی دربین مددجویان استان است.

کد خبر 6093726

دیگر خبرها

  • کشف 10 کیلوگرم شیشه از قاچاقچیان مواد مخدر در خلخال
  • کشف و ضبط ۱ کیلوگرم مواد مخدر صنعتی و سنتی در خرم‌آباد/ ۴ نفر دستگیر شدند
  • کاهش ۲۲ درصدی حوادث ساختمان در خراسان جنوبی
  • مددجویان خراسان‌جنوبی هزار و ۳۶۲ متر مربع فرش به بازار عرضه کردند
  • دستبند پلیس بر دستان فروشندگان مواد مخدر در آبادان
  • این دروغ را درباره کاهش افسردگی باور نکنید
  • توقیف خودرو‌های قاچاقچیان با کار اطلاعاتی مشترک
  • توقیف کامیون حامل ۲۶۷ کیلو مواد مخدر شیشه در غرب تهران
  • قاچاقچیان با بار تریاک در یزد به دام افتادند
  • ۵۷۰ کیلوگرم تریاک با همکاری پلیس استان سمنان کشف شد