Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-26@14:53:01 GMT

اثر هنرمند ایلامی به نمایشگاه سراسری عکس سیل راه یافت

تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۱۰۵۰۱۵

اثر هنرمند ایلامی به نمایشگاه سراسری عکس سیل راه یافت

به گزارش روز سه شنبه ایرنا، این نمایشگاه به همت انجمن صنفی عکاسان مطبوعاتی ایران، هفته جاری با حضور سید عباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در ایوان انتظار میدان ولیعصر تهران برپا شده است.

در این نمایشگاه ۸۶ اثر عکس از ۵۱ عکاس کشور به نمایش درآمده که در بین آنها اثر عباس عزیزپور از هنرمندان برجسته حوزه عکاسی استان ایلام نیز در معرض دید قرار گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این نمایشگاه تا چهارم تیرماه دایر و بازدید برای عموم مردم آزاد است.

عباس عزیزپور از هنرمندان شهرستان دره شهر استان ایلام فارغ التحصیل کارشناسی رشته عکاسی خبری است که مدت ١٠ بیش از یک دهه است در ژانر مستند اجتماعی در قالب مجموعه عکس فعالیت دارد.

وی برگزیده فتوژرنایست PSA امریکا در سال ٢٠١٣، برگزیده بخش دانشجویی فتوپیکال آمریکا در سال ٢٠١١، برگزیده فتوفیلز فرانسه در سال ٢٠١٦،

عکاس آژانس عکس 'noora' ایتالیا در ایران، عضو موزه 'bowerry ' نیویورک آمریکا، برگزیده چند جشنواره خارجی ( آمریکا ، اتریش، بریتانیا، دبی )، چاپ آثار عکاسی وی در مجله عکاسی Tabloo Mag ،آمریکا، انتشار عکس هایش در مجله تصویری Onephotonilifee ایتالیا، شرکت در نمایشگاه عکس مشترک ایران و اسپانیا، شرکت در نمایشگاه عکس هفته فرهنگی ایران در توکیو ژاپن و برگزیده جشنواره فتوفریال لهستان از جمله سوابق این هنرمند در کارنامه هنری‌اش است.

۷۱۷۱/۶۱۱۹

منبع: ایرنا

کلیدواژه: نمایشگاه عکس ایلام عکس 2

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۰۵۰۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سردیس استاد عباس کمندی در سنندج رونمایی شد

به گزارش خبرنگار مهر، همزمان با برگزاری آئین افتتاحیه ویژه برنامه‌های هفته سنه با حضور جمعی از مسؤولان کردستان از سردیس استاد نام‌آوازه عباس کمندی رونمایی شد.

رئیس شورای اسلامی شهر سنندج عصر پنج‌شنبه در این مراسم اظهار کرد: سنندج، شهر شعر و موسیقی، شهر خلاق موسیقی جهان، شهر آزاداندیشی و زادگاه مستوره اردلان نخستین زن تاریخ نویس جهان اسلام و شهر مفاخر علم و ادب و هنر و فرهنگ به شمار می‌رود.

عزت رضایی خاطرنشان کرد: سابقه سکونت در شهر سنندج به گذشته‌های دور برمی‌گردد و سنندج فعلی در دوره صفوی و در روزگار شاه صفی در سال ۱۰۴۶ هجری قمری توسط سلیمان خان اردلان پایه‌گذاری شد.

وی تصریح کرد: در بیان جایگاه تاریخی و فرهنگی سنندج همین بس که سنندج زادگاه اساتید و اسطوره‌ها و بزرگ مردانی همچون استادان عندلبی‌ها، یوسف زمانی‌ها و قطب‌الدین صادقی‌ها و عباس کمندی است که تکیه‌گاه فرهنگ و هنر ایران است.

وی با بیان اینکه سنندج مهد عقلانیت و آزاداندیشی در ایران است، گفت: سنندج از دموکراسی‌ترین شهرهای در ایران است که نقش مهمی در پازل هنر و فرهنگ این سرزمین کهن داشته و دارد.

گفتنی است؛ زنده یاد عباس کمندی متولد سال ۱۳۳۱ در شهر سنندج است که از همان سنین کودکی با ادبیات فولکلور کردی آشنا و آثار نبوغ وی برای آشنایان نمایان شد.

در شانزده سالگی به شعر سرایی، قصه نویسی، قصه پردازی مشغول می‌شود و بر اساس آنچه عنوان شده است هرگز از هیچ کس تقلید نکرده و سبک مخصوص به خود را دارد.

سرودن اشعار بیش از ۱۵۰ ترانه، ساخت و اجرای بیش از ۶۰ آهنگ و ترانه، اجرا و ارائه مجموعه آهنگ‌های گلاویژ، پرشنگ، اورامان و کیژی کورد در ۳ شماره، گردآوری مظاهر فرهنگ فلکلوریک (فرهنگ مردم)، گردآوری و تحقیق زندگینامه شخصیت‌های کرد و تبدیل آن به فیلمنامه از آن جمله سنجرخان، سید عطا کل، زندگی پهلوان حسین گلزار کرمانشاهی، غارت آثار زیویه و میر نوروزی از جمله فعالیت‌های عباس کمندی در طول ۶۲ سال زندگی هنری‌اش است.

فیلمنامه‌هایی نیز چون اسب، یک سبد علف، ارثیه مامه‌رحیم، نبرد رمادیه، کوچه سرخ، کاروانسرا و پهلوان پنبه، و تألیف کتاب‌های دیوان شعر کردی و فارسی و پهلوانان کرد زندگی نامه سید علی اضعر کردستانی از جمله آثار وی هستند.

همچنین از عباس کمندی علاوه بر چندین برنامه تلویزیونی، کتاب‌های دیوان شعر کردی و فارسی، جمع آوری اشعار دیوان میرزا شفیع، ورزش باستانی و پهلوانان کرد، زندگی نامه سید علی‌اصغر کردستانی، اورامان، رمزگشایی در مظاهر فرهنگی و گردآوری اشعار هیجایی ایرانی قبل از اسلام به یادگار مانده است.

عباس کمندی هنرمند پیشکسوت عرصه موسیقی استان کردستان صبح روز پنجشنبه اول خرداد ماه سال ۹۳ در سن ۶۲ سالگی به دلیل ایست قلبی در بیمارستان توحید سنندج دارفانی را وداع گفت.

کد خبر 6088779

دیگر خبرها

  • ارسال ۲۴۰ اثر به جشنواره طوفان القوافی
  • تجلیل از هزار و ۸۰۰ معلم نمونه در طرح سراسری «سپاس معلم»
  • شرکت ۱۵ هزار دانش‌آموز ایلامی در مرحله نخست آزمون سراسری
  • سردیس استاد عباس کمندی در سنندج رونمایی شد
  • ۱۵ هزار دانش‌آموز ایلامی در مرحله اول آزمون سراسری شرکت کردند
  • ۱۵ هزار دانش آموز ایلامی در مرحله‌ اول آزمون سراسری شرکت کردند
  • «آرامش در سکوت» هنرمند ناشنوا برپا می‌شود
  • هنرمند ایرانی جایزه طراحی زاکا در توکیو را به خود اختصاص داد
  • ۱۴ هزار و ۴۷۹ داوطلب ایلامی در کنکور سراسری شرکت می‌کنند
  • نمایش شکست آمریکا در طبس در بیلبورد‌های پایتخت