Web Analytics Made Easy - Statcounter

سیامک بهاروند رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان لرستان در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، درباره تغییر در الگوهای سنتی تدریس و همگام‌‌‌‌سازی با دانشگاه‌‌های مطرح دنیا گفت: با توجه به تحولاتی که در دانشگاه آزاد رخ داده؛ تغییر در روش‌‌های سنتی تدریس و حرکت به سمت روش‌‌‌‌های نوین، همگام با دانشگاه‌‌های مطرح دنیا آغاز شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در واقع، اهمیت دانشگاه آزاد به بحث پژوهش‌‌محوری که در قالب طرح پایش و ارائه پایان‌نامه‌‌های دانشجویی با محوریت حل مسائل کشور؛ شکل گرفته یکی از تحولات موثر در این دانشگاه بوده که بر مبنای تاکید به بحث پژوهش محوری و جایگزینی آن به جای سیستم آموزشی است.

وی درباره ماموریت دانشگاه آزاد لرستان در طرح پایش افزود: با توجه به بروز سیل در استان لرستان، ماموریت ما در طرح پایش بررسی سیل از ابعاد مختلف تعریف شده است. در حال حاضر، 9 کار‌گروه در برخی از رشته‌‌های عمران، معماری، شهرسازی، پزشکی و زمین‌‌شناسی در واحد خرم‌‌آباد تشکیل شده که ظرف سه‌‌‌‌ماه، این گزاش تحلیلی در قالب یک کتاب به عنوان اولین خروجی طرح پایش دانشگاه آزاد ارائه خواهد شد. در نظام موضوعات و ارائه پایان‌‌‌‌‌نامه در مقطع تحصیلات تکمیلی واحدهای استان لرستان هم موضوع سیل مدنظر است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان لرستان درباره چگونگی تحقق شعار 1404 و قرارگرفتن دانشگاه آزاد در جایگاه نخست آموزش عالی کشور تاکید کرد: اگر دانشگاه آزاد بخواهد در جایگاه نخست آموزش عالی کشور قرار گیرد باید به جایگزینی سیستم پژوهش محوری به آموزش محوری عمل کرده تا فارغ‌‌التحصیلانی کارآمد و کارآفرین داشته باشد. زمانی که اطمینان از اشتغال در آینده برای داوطلبان ورود به دانشگاه ایجاد شود بدون شک، دانشگاه آزاد انتخاب اول داوطلبان ورود به دانشگاه خواهد شد.

بهاروند متذکر شد: مهارت‌‌‌‌‌‌آموزی و عمل‌‌‌گرایی در رشته‌‌‌های مختلف، خصوصا رشته‌‌‌های کاربردی همچون کشاورزی؛ منجر به تربیت فارغ‌‌التحصیلانی کارآمد در توسعه صنعت کشاورزی که تامین‌کننده نیازهای حیاتی کشور بوده؛ خواهد شد. در دانشگاه آزاد لرستان هم درصددیم تا یک گلخانه برای پرورش گل رز ایجاد کنیم تا دانشجویان رشته کشاورزی به طور عملی فرآیند کاشت و پرورش گل رز را آموزش ببینند.

انتهای پیام/

188 / 188 رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان لرستان سیامک بهاروند الگوهای سنتی تدریس 1404

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان لرستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۰۵۰۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشکیل قرارگاه هفته معلم در لرستان

علی خسروی اظهار کرد: قرارگاه مشترک هفته معلم با همکاری بسیج فرهنگیان و اداره کل آموزش و پرورش استان لرستان تشکیل شده است.
وی خاطرنشان کرد: در فضای جنگ نرم و سخت کنونی همکاری بسیج در حوزه آموزش پرورش را در پیشبرد اهداف انقلاب امری لازم و ضروری است
مسئول بسیج فرهنگیان لرستان، برنامه‌های بسیج رو به عنوان دغدغه‌های آموزش و پرورش دانست و بر حل موانع جهت پیشبرد اهداف تاکید کرد.
خسروی، حضور در نماز جمعه، برپایی میز خدمت، غبارروبی گلزار شهدا و برگزاری جلسه بزرگداشت و تجلیل از مقام شامخ معلم را هز جمله برنامه‌های هماهنگ شده در جهت اجرا به مناسبت هفته معلم عنوان کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان لرستان خرم آباد

دیگر خبرها

  • رونمایی از نشان نود سالگی دانشگاه تهران
  • بزرگداشت ۱۷۵۷ سال سنت آموزش عالی در ایران/ لوگوی نود سالگی دانشگاه تهران منتشر شد
  • لوگوی نود سالگی دانشگاه تهران منتشر شد
  • لوگوی ۹۰ سالگی دانشگاه تهران منتشر شد
  • رقابت داوطلبان گروه‌های ریاضی و انسانی در قزوین
  • لوگوی نود سالگی دانشگاه تهران منتشر شد /بزرگداشت ۱۷۵۷ سال سنت آموزش عالی در ایران
  • آغاز نوبت اول کنکور/ رقابت داوطلبان گروه‌های ریاضی و انسانی در نخستین روز
  • تاسیس رشته‌های جدید ‌ متناسب با ظرفیت‌های هرمزگان در دستور کار است
  • آغاز نوبت اول آزمون سراسری از فردا در قزوین
  • تشکیل قرارگاه هفته معلم در لرستان