Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، بیت الله عبداللهی در نشست علنی امروز  مجلس شورای اسلامی در نطق میاندستور خود، عنوان کرد: استکبار جهانی به رهبری آمریکا با نفاق و ظاهری انسانی و حقوق بشری دروغین به جنگ ملت ایران آمده است، باید برای رسیدن به اهداف انقلاب اسلامی و منافع ملی با تدبیر و انسجام و سیاست‌های سنجیده نظام به رهبری مقام معظم رهبری، دشمن را در این هجوم ناکام بگذاریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده مردم اهر و هریس در مجلس شورای اسلامی ضمن گرامیداشت هفته جهاد کشاورزی، گفت: از دولت می‌‎خواهم حقوق و مزایای پرسنل جهاد کشاورزی توجه ویژه‌‎ای داشته باشند و جهادگران با حقوق ناچیز نمی‌توانند موجب رشد این حوزه شوند.

وی خطاب به وزیر صنعت، معدن و تجارت اضافه کرد: حوزه‌ انتخابیه‌‎ام به دلیل موقعیت و ساختار خاص دارای جایگاه ویژه‌ای از لحاظ ذخایر معدنی طلا و مس است. ضمن تقدیر از معاون معدن وزارتخانه صمت شایسته است برای حل مشکل بیکاری، تلاش‌‎های مضاعفی برای حل مسئله بیکاری در اهر و هریس صورت گیرد که اگر این اقدامات عملیاتی نشود شاهد مهاجرت بالای مردم منطقه خواهیم بود.

وی همچنین خطاب به سرپرست وزارت آموزش و پرورش گفت: فرهنگیان مرتباً از پرداخت مطالبات خود که چند سالی است روی هم انباشته شده ناراضی و گله مند هستند و اقدام عملی برای این مهم ضرورت دارد. باید از سر دادن شعار در این زمینه اجتناب کرد.

عبداللهی با تأکید بر تعیین تکلیف نیروهای حق التدریسی، عنوان کرد:  همچنین ضرورت دارد مدرک تحصیلی نیروهای فرهنگی اعمال و در حقوق و مزایای آنان محاسبه شود.

نایب رئیس کمیسیون امورداخلی کشور و شوراها در مجلس  با اشاره به نزدیکی مهرماه، گفت: باید فکری به حال مدارس دو شیفته کرد. حل کردن مشکل کمبود مدرسه فقط با بهره گیری از ظرفیت خیران حل نخواهد شد و باید فکری عاجل کرد.

وی خطاب به وزیر صنعت، معدن و تجارت اظهار کرد: شرکت فرش کشور هیچ برنامه‌‎ای برای استفاده از ظرفیت شهرستان هریس ندارد  در حالیکه اداره آن باید از هریسی باشد که تاریخ، هنر و سابقه آن در این شهر است، دایر و اداره شود نه در تهران.

عبداللهی خطاب به وزیر جهاد کشاورزی اضافه کرد: اشتغال در دامداری با سرمایه کمتر امکان پذیر است ولی دادمداران کشور به ویژه دامداران سنتی از نظر سرمایه در گردش با مشکلات عدیده‌‎ای مواجه هستند؛ با تسهیلات ۱۸ درصدی بانکی نمی‌توان سودی در این بخش به وجود آورد. برای اصلاح دام و مشکلات دامداری باید فکری اساسی شود.

وی یادآور شد: زمانی که کشور دارای ۳۶ میلیون جمعیت بود، ایران دارای ۱۳۰ میلیون رأس دام بود ولی امروز که نزدیک به ۸۲ میلیون جمعیت داریم فقط ۶۰ میلیون رأس دام در کشور وجود دارد. این آمار نشان می‎دهد که باید در سیاست های دامداری کشور تجدید نظر جدی کنیم.

نماینده مردم اهر و هریس در مجلس شورای اسلامی با اشاره به کمبود برق شهرک‌های صنعتی اهر و هریس و تعیین تکلیف شهرک‌های صنعتی، خطاب به رئیس سازمان میراث فرهنگی عنوان کرد: آثار تاریخی اهر و هریس نیاز به توجه بیشتر دارد و گردشگری با این روند راه به جای نمی‌برد و نیازمند توجه مدیران مرکز به ظرفیت‎ها منطقه است.

منبع: ایلنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۰۵۳۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قصه فاضلاب بندرعباس و تدبیر دولت ‌برای پایان بی‌تدبیری‌ها

بخش عمده‌ای از مطالبه عمومی مردم بندرعباس با عزم جدی که در دولت سیزدهم دیده می‌شود بالاخره قرار است بعد از سال‌ها وعده ‌وعید نهایتا تا سال آینده به نتیجه برسد و بخش مهمی از فاضلاب شهر جمع‌آوری و مشکلات فعلی به حداقل برسد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بندرعباس، فاضلاب یکی از مهم‌ترین مشکلات سالیان اخیر در شهر بندرعباس بود که به ویژه ورود آن به دریا موجی از اعتراضات مردمی و محیط زیستی را در پی داشت. 

بر همین مبنا در دولت گذشته طرح ساماندهی فاضلاب و انتقال پساب به صنایع غرب این شهر آغاز شد در آن دولت البته این طرح به نتیجه نرسید اما با آغاز به کار دولت سیزدهم شاهد پیشرفت چشمگیر این پروژه هستیم. 

استاندار هرمزگان در این رابطه گفت: پروژه فاضلاب یکی از نیازهای اساسی شهر بندرعباس است، این پروژه در ابتدای دولت یک بخش توسعه محدود بود کل قراردادهای منعقد شده آن نهایتا 17 میلیارد تومان بود اما الان به بیش از 3 هزار میلیارد تومان قرارداد رسیده که بخشی قابل توجهی نیز پرداخت شده است. 

وی با تاکید بر اینکه پیشرفت پروژه قابل قبول است و 3 فاز از پروژه به پایان رسیده افزود: سه فاز دوم هم آغاز شده و پیشرفت مناسب و مطابق برنامه دارند یک سری مشکلات هم وجود دارد یکی از مسائل ثبت سفارش و مسائل ارزی است که برای تامین آن از تهران پیگیری خواهیم کرد.

استاندار هرمزگان با اشاره به لزوم پوشش کامل شهر بندرعباس در این طرح اظهار داشت: این پروژه بالغ بر 6 هزار میلیارد تومان اعتبار می‌خواهد این میزان همه فاضلاب بندرعباس را پوشش نمی‌دهد اما مشکل اساسی را حل می‌کند اما لازم است این پوشش به تمام سایر طرح‌ها از جمله نهضت ملی مسکن و مسکن مهر نیز برسد.

وی با تاکید بر اینکه با برنامه ریزی صورت گرفته و پیش‌بینی آینده شهر بندرعباس این پروژه 15 سال آینده نیاز شهر را پوشش می‌دهد گفت: برنامه داریم تا سال 1404 این پروژه و بخش‌هایی که آغاز شده به پایان برسد فعلا متناسب با برنامه، پروژه در حال انجام است.

استاندار هرمزگان ضمن بازدید از آخرین پیشرفت های فازهای ‌‌شش‌گانه این پروژه بزرگ ضمن برگزاری جلسه با مسئولان طرح، مسائل اصلی و مشکلات مهم پیش‌روی این پروژه را احصا کرد وی در خصوص مسائل دیرینه فاضلاب بندرعباس از جمله ورود فاضلاب برخی محلات به خورها و سپس به دریا و تصمیمات اخذ شده برای حل این مسائل با اشاره به سه مسئله مهم فاضلاب بندرعباس شامل ریختن مستقیم فاضلاب از برخی محلات به خورها، فرسودگی خطوط فاضلاب و شکستگی لوله‌ها و افزودن برخی تأسیسات برای رفع آلودگی فاضلاب گفت: بر همین اساس در جلسه مشترک مصوب شد از 130 کیلومتر بافت لوله و شبکه فرسوده در فاز اول 38 کیلومتر به فوریت آغاز شود. 

وی ادامه داد: پروژه ایجاد شبکه فاضلاب در محلاتی هم که فاضلابشان مستقیم به خورها می‌ریزد و در طرح اولیه فاضلاب دیده نشده‌اند با سرعت بیشتری از محل مولد سازی املاک دولت آغاز خواهد شد و تا 18 ماه آینده بخش عمده ای از فاضلابی که به خورها ریخته می‌شود جمع آوری کنیم و نوسازی لوله‌ها را نیز سرعت ببخشیم.  

حال با وجود پیشرفت قابل توجه این پروژه، آیا تاکنون طرح تصفیه فاضلاب و انتقال پساب به صنایع توانسته اثر مثبتی بر فاضلاب این شهر و مسائل محیط زیستی بگذارد؟

شجاعی مدیرعامل شرکت تامین و توسعه زیرساخت خلیج فارس در پاسخ به این سوال با اشاره به اینکه طرح ساماندهی فاضلاب و انتقال پساب با پیشرفت خوبی در حال انجام است گفت: در دو فاکتور مهم توانسته‌ایم فاضلاب شهر بندرعباس را به استانداردهای زیست محیطی برسانیم و سایر شاخصها نیز طی یک ماه آینده مورد ارزیابی از سوی محیط زیست استان قرار خواهد گرفت. 

به گزارش تسنیم، اما آنچه مهم است ذکر این مطلب است که بخش عمده ای از مطالبه عمومی مردم بندرعباس با عزم جدی که در دولت سیزدهم دیده می‌شود بلاخره قرار است بعد از سالها وعده و وعید نهایتا تا سال آینده به نتیجه برسد و بخش مهمی از فاضلاب شهر جمع آوری و مشکلات فعلی به حداقل برسد. 

.

انتهای پیام/864/.

دیگر خبرها

  • ایرلند و اسپانیا خواستار به‌رسمیت شناختن کشور فلسطین هستند
  • هر نوع حجابی برای دشمن یک پرچم ایران شده است
  • لزوم تدبیر عراق برای کاهش حوادث رانندگی در ایام اربعین‌حسینی
  • قصه فاضلاب بندرعباس و تدبیر دولت ‌برای پایان بی‌تدبیری‌ها
  • اتحاد ایران وعراق مایه ضرر و زیان دشمن و رفاه دو ملت است
  • قدردانی ائمه جمعه استان از پلیس برای اجرای موفق طرح نور
  • لزوم انسجام روحانیت و نیروهای انقلابی/ آینده روشنی پیش رو داریم
  • انتقال ۱۵۰ کیلو شیشه با کامیون ناکام ماند
  • صعود مدافع قهرمانی به فینال لیگ بسکتبال/ مهرام؛ ناکام بزرگ
  • رژیم اسراییل ریشه ناامنی و دشمن مشترک ما است