Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش اقتصادآنلاین، کلیات لایحه ضرایب تعدیل ارزش معاملاتی هر یک از بلوک های شهر تهران براساس آخرین دفترچه ارزش معاملاتی املاک (موضوع ماده ۶۴ قانون مالیات مستقیم) موضوع تبصره ۳ ذیل ماده یکم مصوبه عوارض افزایش ارزش قانونی ناشی از طرح های توسعه ای در جلسه امروز شورای شهر تهران با ۱۳ رأی موافق به تصویب رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در ابتدای جلسه گلپایگانی گزارشی از این لایحه ارائه کرد و بعد از آن مرتضی الویری رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران، جمع بندی دو کمیسیون مشترک برنامه و بودجه و معماری و شهرسازی را نسبت به این لایحه ارائه کرد.

بنا به گفته الویری اواخر سال گذشته در قالب تبصره ۳ ذیل ماده یکم مصوبه عوارض افزایش ارزش قانونی ناشی از طرح های توسعه ای این امکان به شهرداری داده شده بود که این لایحه را ارائه دهد. مجموع افزایش در نظر گرفته در این لایحه به صورت میانگین ۷۰ درصد است اما متناسب با مناطق بین ۵۰ تا ۱۲۰ درصد متغیر است.

وی تأکید کرد: نرخ تورم مسکن در سال گذشته ۱۱۲ درصد بود و نرخ تورم بانک مرکزی ۳۱ و نیم درصد. اگر قرار بود مبنای ما نرخ تورم مسکن باشد این ضریب بیش از این بود.

ناهید خداکرمی در مخالفت با این لایحه اظهار داشت: ما نباید کاری را که دولت انجام می دهد، تکرار کنیم. این شیوه را نمی پذیرم. اینکه تخلفات ساختمانی دلیلی شود که ضریب افزایش یابد، قابل قبول نیست.

محمود میرلوحی در موافقت با لایحه مذکور گفت: هر کدام از دوستان قطعاً نظرات کارشناسی خود را دارند اما یادمان باشد که در سال ۹۳ و ۹۴ این ضرایب انجام نشد. آن هم به دلیل مسائل انتخاباتی و با توجه به کسری بودجه، مدیریت وقت ۵ هزار میلیارد تومان استقراض کرد که امروز من و شما باید آن را پرداخت کنیم. نمی شود که تراکم نفروشیم و به سمت باغات برویم.

وی افزود: در سال ۹۳ قیمت یک تن آسفالت ۸۰ هزار تومان بود اما امروز قیمت آن ۵۰۰ هزار تومان شده است. مدیریت شهری از کجا این بودجه را تأمین می کند؟ یارانه سفر شهروندان با مترو به صورت روزانه ۲۵ میلیارد تومان است.

میرلوحی گفت: سیاست شورا این است که نمی خواهد استقراض کند بنابراین باید به سمت منابع پایدار برویم. اگر اصلاح رویکرد نداشته باشیم ناچار خواهیم بود که همانند مدیریت گذشته رفتار کنیم.

وی افزود: امروز تجاری سازی جواب نمی دهد. بانک ها از ۱۰ سال پیش ورود به مال سازی داشتند و امروز متوجه شدند که اشتباه کردند.

در پایان پس از ارائه اظهار نظرهای موافقان و مخالفان، گلپایگانی معاون معماری و شهرسازی شهرداری تهران، توضیحاتی را ارائه کرد.

گلپایگانی با بیان اینکه امروز سوداگری در مسکن در مناطق گران شهر تهران یکی از راه های کسب درآمد شده است، گفت: در حالی که واحدهای خالی زیادی درشهر تهران وجود دارد، دو میلیون نفر در مسکن بد زندگی می کنند. براساس سبک جمعیتی، طرح تفصیلی مناطق شمال تهران و میانی، سقف جمعیتی شان پر شده است.

وی ادامه داد: باید سرمایه را به سمت مناطق میانه و مناطق ناکارآمد سوق دهیم. این عوارض قابل ملاحظه نیست اما باید متناسب با اقتصاد شهر و معیارهای طرح هادی و تفصیلی برخی از بلوک، عوارض بیشتری دهند.

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: لایحه شهر تهران قانون شورای شهر تهران گلپایگانی مرتضی الویری کمیسیون برنامه و بودجه برنامه و بودجه معماری شهرداری مسکن بانک مرکزی تورم دولت کارشناسی بودجه یارانه مترو معاون درآمد سرمایه اقتصاد شورای شهر تهران شهرداری تهران عوارض ساختمانی تعدیل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۰۶۶۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کارگران مازندران خواستار اجرای بیشتر عدالت اجتماعی

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مازندران،دبیر اجرایی تشکیلات خانه کارگر استان مازندران در این اجتماع، مشکلات معیشتی، درمان، مسکن و نبود امنیت شغلی را عمده معضلات جامعه کار و کارگری نام برد و خواستار عدالت اجتماعی برای قشر شریف کارگران شد.

دریابیگی با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری در دیدار با کارگران کشور مبنی بر تجدید نظر مسئولان در تعیین حقوق مناسب کارگران و بازنشستگان گفت متاسفانه حقوق فعلی کارگران و بازنشستگان خرج و هزینه پانزده روز یک ماه این قشر شریف را کفایت نمی‌کند.

ساداتی رئیس کانون کارگران ساختمانی مازندران با اشاره به ضرورت ارتقای مهارتی کارگران در مراکز فنی و حرفه‌ای اظهار داشت در مازندران ۷۵ هزار کارگر ساختمانی شناسایی شده وجود دارد که ۴۲ هزار نفر آنها تحت پوشش بیمه ساختمانی هستند و ۳۳ هزار نفر فاقد بیمه در نوبت بیمه شدن قرار دارند.

فلاح مدیرکل تامین اجتماعی مازندران، ارائه خدمات مناسب به کارگران و بازنشستگان را وظیفه سازمانی تامین اجتماعی به بیمه شدگان نام برد و یادآور شد در مازندران دو میلیون و ۳۰هزار نفر تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی هستند.

وی افزود در مازندران بالغ بر۱۰۰ هزار واحد کارفرمایی فعال وجود دارد که ارائه خدمات غیر حضوری از اقدامات حمایتی سازمان تامین اجتماعی به کارفرمایان است و از خرداد ماه امسال همه امورات تامین اجتماعی در حوزه بیمه کارگران کاملا هوشمند و غیرحضوری خواهد شد.

لازم به یادآوری است، قرائت قطعنامه و تجدید میثاق کارگران با شهدا و امام راحل و تجدید بیعت با رهبری بخش پایانی مراسم بزرگداشت روز جهانی کار و کارگر در استان مازندران بوده است.

دیگر خبرها

  • ابهام در قرارداد زاکانی با چینی‌ها | واردات هزاران خودروی برقی با شرکت ساختمانی | تردید بزرگ که آیا اصلا قراردادی منعقد شده یا نه!
  • شهرداری قزوین نگاه سلیقه‌ای نداشته باشد
  • تحقق ۱۲۴ درصدی درآمد حاصل از عوارض ساختمانی در قم
  • تغییر ۲۱ شهردار و شورای شهر نسیم‌شهر در ۴ سال
  • سوالی که گم شد؛ قرارداد خرید اتوبوس از چینی‌ها کجاست؟
  • کارگران مازندران خواستار اجرای بیشتر عدالت اجتماعی
  • قرارداد خرید اتوبوس از چینی‌ ها کجاست؟
  • شاکری: تامین اجتماعی آمار بیمه کارگران ساختمانی را شفاف ارائه دهد + فیلم
  • قرارداد خرید اتوبوس از چینی‌ها کجاست؟
  • تصویب نقشه راه اجرای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش