Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-05-01@21:58:29 GMT

زاینده رود، حیات گردشگری اصفهان است

تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۱۰۶۸۵۰

زاینده رود، حیات گردشگری اصفهان است

رئیس سازمان میراث فرهنگی کشور گفت: حمایت بسیار کمی از گردشگری کشور می شود در حالی این صنعت تاثیر زیادی در اقتصاد دارد، شهرداری ها نقش مهمی در توسعه گردشگری دارند؛ زاینده رود نشاط اجتماعی و حیات گردشگری اصفهان است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، علی اصغر مونسان در حاشیه بازدید از چهلستون و در جمع خبرنگاران اظهار کرد: گردشگری به اقتصاد سوم جهان تبدیل شده است و روند رو به رشدی را طی می کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یکی از مسیرهای میانبر توسعه برای کشورهای در حال توسعه صنعت گردشگری است؛ چراکه این صنعت قدرت اشتغال بالا و ارزآوری بسیار خوبی دارد ضمن اینکه به سرمایه گذاری اندکی نیازمند است.

رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور در پاسخ به سوال خبرنگار ایمنا، مبنی بر تاثیر زاینده رود در گردشگری اصفهان، خاطرنشان کرد: بخش بزرگی از حیات گردشگری اصفهان به زاینده رود وابسته است و بر روی نشاط اجتماعی اثر زیاد خواهد گذاشت. به همین دلیل پیش از ایام عید سال ۹۷ درخواست را خدمت رئیس جمهور مبنی بر باز شدن زاینده رود در اصفهان دادم و موافقت شد. آنچه که مهم است استفاده از منابع آبی برای تامین آب شرب مردم است. امیدوارم حداقل آب در زاینده رود وجود داشته باشد و جریان آب قطع نشود.

وی با اشاره به نقش مدیریت شهری در توسعه گردشگری، تصریح کرد: موضوع گردشگری امری فرا بخشی است و تمام سازمان ها باید زنجیروار با یکدیگر همکاری کنند. مدیریت شهری نیز نقش بسیار مهمی در توسعه گردشگری خواهد داشت، شهرداری ها همواره از حامیان گردشگری بوده اند و با توسعه فضا شهری نقش مهمی در توسعه گردشگری دارند.

مونسان با بیان اینکه "گردشگری با تبادل فرهنگی ارتباط بین ملل را افزایش می دهد" تاکید کرد: طبق اعلام بانک مرکزی صنعت گردشگری در سال ۱۳۹۷ توانست ۱۱.۸ میلیارد دلار در تولید ناخالص داخلی کشور نقش داشته باشد. این نشان دهنده ایفا نقش گردشگری به عنوان یک صنعت نو ظهور در کشور است.

رئیس سازمان میراث فرهنگی کشور ادامه داد: گردشگری نیاز به حمایت بیشتری دارد، در کشور حمایت بسیار کمی از گردشگری می شود، امیدوارم روزی برسد که این صنعت را بیش از پیش جدی بگیرند. به طور میانگین برای ورود هر گردشگر در دنیا حدود ۲ دلار سرمایه گذاری می شود، اما این رقم در ایران سه دهم سنت است. با تمام این مسائل گردشگری توانسته نقش موثری در اقتصاد کشور ایفا کند و در سال گذشته ۲۰۳ هزار شغل در حوزه گردشگری و صنایع دستی ایجاد شد.

مونسان اظهار کرد: پروژه های متعدد گردشگری و صنایع دستی که درحال اجرا است نشان دهنده آگاهی و درک سرمایه گذاران نسبت به این بخش است. در سال گذشته هفت میلیون و ۸۰۰ هزار گردشگر وارد کشور شدند و رشد ۵۲ درصدی در این زمینه وجود داشت.

وی درباره فعالیت های حوزه تبلیغات گردشگری، گفت: تبلیغات امروزه یک سرمایه گذاری محسوب می شود، در گردشگری تبلیغات جز موضوعات اساسی است. تلاش کردیم تا اعتبارات لازم را در زمینه تبلیغات کسب کنیم و در تبلیغات خارجی فعال تر باشیم. همچنین برای استفاده از فضای مجازی که یک فضا رایگان با عمق زیاد است، ستادهای فضای مجازی در هر استان شکل گرفت. ضمن اینکه حضور در نمایشگاه های گردشگری بین المللی نیز از دیگر اقدامات در زمینه تبلیغات بوده است.

مونسان افزود: سازمان جهانی گردشگری به ازای هر گردشگر یک هزار و ۳۵۰ دلار برای ایران محسوب می کند. با مقایسه این نرخ و قیمت هر بشکه نفت که حدود ۶۰ دلار و برای فروش آن ۱۰ دلار سرمایه گذاری می کنیم، می توان متوجه نقش هر گردشگر در اقتصاد کشور شد. همواره تغییرات به سختی پیش می رود، شک ندارم در آینده نزدیک گردشگری به عنوان یک اقتصاد مهم کشور پذیرفته خواهد شد و جای خود را باز خواهد کرد.

منبع: ایمنا

کلیدواژه: جاذبه های گردشگری زاینده رود سازمان میراث فرهنگی و صنایع دستی علی اصغر مونسان گردشگران گردشگری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۰۶۸۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبت ۷.۸ میلیارد دلار صادرات صنعت فولاد کشور طی سال گذشته

وحید یعقوبی، معاون اجرایی و هماهنگی انجمن فولاد ضمن اشاره به اینکه این نشست در راستای توسعه صادرات زنجیره فولاد برگزار شد و ایران در جایگاه دهمین تولیدکننده فولاد در کشور و پانزدهمین صادرکننده این صنعت در نمایشگاه اکسپو امسال حاضر شده است، اظهار کرد: در سال گذشته ۷.۸ میلیارد دلار صادرات صنعت فولاد ثبت شده است و برای امسال نیز پیش‌بینی می‌شود این رقم افزایش پیدا کند. مطابق برنامه ریزی صورت گرفته، پیش‌بینی ما این است که در صورت رفع محدودیت‌های انرژی و مسائل زیرساختی، صنعت فولاد ۱۰ میلیارد دلار ارزآوری برای سال جاری، به همراه خواهد داشت.

وی یکی از مهم‌ترین مسایل صنعتگران فولاد کشور را بحث انرژی و سیاست‌های ارزی دانسته و معتقد است که مسائل ارزی نیازمند بازنگری و یکپارچه‌سازی در جهت توسعه صادراتی است.

معاون اجرایی انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران خاطر نشان کرد: این نشست در راستای توسعه صادرات زنجیره فولاد ایران و در قالب ایران اکسپو برگزار شده که علاوه بر مسئولان داخلی، نمایندگانی از کشورهای کوبا، ونزوئلا، پاکستان و... حضور دارند سایر کشورها حضور دارند.

یعقوبی اعلام کرد: صنعت فولاد ۱.۱ درصد آب کشور را مصرف می‌کند که عمده‌ی این آب مورد نیاز از پساب‌ها تهیه می‌شود و سیستم‌های بازچرخی مورد استفاده قرار می‌گیرند؛ فلذا صنعت فولاد نه‌تنها مصرف آب را کم کرده است؛ بلکه آب شیرین را تولید می‌کند. با سرمایه‌گذاری صورت گرفته، آب از دریای عمان شیرین و پمپاژ و به استان‌های یزد و اصفهان انتقال داده می‌شود. از این‌رو صنعت فولاد نه‌تنها قاتل آب و صنعت آب‌بری نیست که وضعیت آبی را ساماندهی نیز می‌کند.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی صنعت ، تجارت و کشاورزی

دیگر خبرها

  • ظرفیت شهرهای خواهرخوانده در گسترش دیپلماسی فرهنگی در اصفهان
  • اصفهانِ زیبا ظرفیت بالایی برای گردشگری و تجارت دارد
  • استقبال فعالان عرصه‌های اقتصادی از پروژه‌های تفریحی شرکت توسعه اصفهان
  • اجرای پروژه غذایی و گردشگری در بام اصفهان پس از ۳ سال
  • ثبت ۷.۸ میلیارد دلار صادرات صنعت فولاد کشور طی سال گذشته
  • توسعه ۱۶ میدان گازی با ۶.۴ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری توسط پتروشیمی‌ها
  • افتتاح ۱۶ پروژه شاخص در مجموعه صفه، اقدامی موثر در ارتقای صنعت گردشگری
  • اجرای ۱۶ پروژه شاخص در مجتمع گردشگری صفه/ برای توسعه صنعت نشاط و تفریح تلاش می‌کنیم
  • تحقق مدیریت هماهنگ شهری در شرکت توسعه شهرداری اصفهان/ شوراها مصداق بارز مردم سالاری است
  • سبدی از اقدامات فنی، فرهنگی، زیرساختی، عمرانی و برقی در مجتمع گردشگری صفه