Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، فریبا نظری پور کیایی ظهر سه شنبه در کارگروه بانوان و خانواده استان همدان که در استانداری همدان تشکیل شد، گفت: پرداختن به نظام پرداخت حقوق زنان، کاهش دغدغه و مشکلات زنان روستایی و شناخت این نیازها نسبت به زنان شهری در دست اقدام است.

وی با بیان اینکه دفاتر امور بانوان و خانواده وظیفه پیگیری مجمع کنوانسیون حقوق کودک را بر عهده دارند، بر آموزش مهارت‌های افراد خانواده در کنار هم تاکید کرد و گفت: رویکرد اصلی مجموعه آموزش در درون خانواده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نظری با بیان اینکه زنان نیمی از جمعیت جهان را تشکیل می‌دهند اما به عنوان گروه حاشیه‌ای با آنها رفتار می‌شود، گفت: در حوزه زنان و خانواده علاوه بر ارتقای فرهنگ عمومی باید به صورت یک‌سویه به مسائل زنان در جامعه پرداخته شود.

میزان گفتگوی افراد خانواده به کمتر از نیم ساعت رسیده است

وی در ادامه با بیان اینکه آخرین پژوهش در سه سال گذشته نشان می‌داد که میزان گفتگوی افراد خانواده به کمتر از نیم ساعت رسیده و همه این اتفاق تقصیر فضای مجازی نیست، گفت: این آمار زنگ خطری جدی است.

مشاور امور بانوان و خانواده وزیر کشور با تاکید بر اینکه برای رسیدن به نشاط اجتماعی باید ابتدا به نشاط خانواده برسیم، گفت: دنبال تفاهمی هستیم تا تخصیص ساعت ورزش برای زنان کارمند به عنوان مصوبه‌ای قانونی تا پایان سال ۹۸ ابلاغ و اجرایی شود.

نظری با بیان اینکه مأموریت وزارت کشور در حوزه زنان، توانمندسازی سیاسی، اجتماعی و اقتصادی زنان است، گفت: در توانمند سازی سیاسی وزارت کشور؛ رشد ۱۰۰ درصدی در ارتقا و انتصاب زنان داشته و همدان در انتصاب معاون فرماندار زن در کشور پیشتاز است.

وی با یادآوری اینکه در سیل امسال یکی از استان‌هایی که عملکرد موفقی در پاسخ به نیازهای زنان و کودکان هم در وظایف استان معین و هم استانی که گرفتار سیلاب بود، داشت استان همدان بود، گفت: همدان در آن موقع ۷ معاون زن فرماندار داشت.

اجرای طرح «آموزش حقوق شهروندی خانواده در کنار هم» طی سال جاری

نظری از اجرای طرح «آموزش حقوق شهروندی خانواده در کنار هم» در سال جاری خبر داد و گفت: قرار است امسال با همکاری حوزه اجتماعی در زمینه نشاط خانواده‌ها و عدم ایجاد خانواده تفردی اقداماتی انجام شود.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار همدان نیز با بیان اینکه زنان ایران با عفاف و پاکدامنی خود در دنیا تأثیرگذار هستند و این برای بانوان ایرانی افتخاراست، گفت: دولت به بانوان جایگاه ویژه ای داده و در استان همدان استاندار در اجرای سیاست‌های دولت نگاه ویژه ای به جوانان و بانوان دارد و این یک فرصت است.

مصطفی آزادبخت گفت: تا زمانی که هویت اسلامی را داریم، دشمن کوتاه نخواهد آمد و باید خود و جامعه را بسازیم زیرا قطعاً پیروز میدان هستیم و بانوان در این حوزه می‌توانند تأثیرگذار باشند.

وی با بیان اینکه ما در حال جنگ اقتصادی و روانی دشمن هستیم و مقام معظم رهبری هم فرمودند که باید آرایش جنگی بگیریم، گفت: زنان این مملکت در نقش مادر، همسر و خواهر در دوران دفاع مقدس بسیار ارزشمند و با اهمیت ایفای نقش کردند.

آزادبخت با بیان اینکه رمز موفقیت در این است که مکتب اسلام را بشناسیم و به دستورات آن عمل کنیم، گفت: بنیان خانواده را زنان ما در گام اول رقم زده‌اند و در گام دوم توانسته‌اند در جامعه موفق باشند.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار همدان گفت: امور بانوان باید توانمندی زنان را به حدی بالا ببرند که خودسازی داشته و جامعه را بسازند.

گفتنی است مشاور امور بانوان و خانواده وزیر کشور در سفر به استان همدان ضمن حضور در کارگروه بانوان و خانواده استان، بازدیدی از کارخانه ماشین آلات کشاورزی و کارگاه مشاغل خانگی در شهر همدان و بهار داشت.

نظری فردا در نشست زن و توسعه با حضور استاندار همدان شرکت می‌کند و افتتاح استخر بانوان همدان نیز در برنامه وی قرار دارد.

کد خبر 4644366

منبع: مهر

کلیدواژه: وزارت کشور استانداری همدان کارگروه بانوان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۰۷۷۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امضای اسناد و تفاهم‌نامه‌های مشترک میان ایران و سریلانکا

اسناد و تفاهم‌نامه هیئت‌های عالی ایران و سریلانکا در زمینه‌های فرهنگی، سینمایی، گردشگری و علمی‌و فناوری در حضور مقامات عالی‌رتبه دو کشور به امضای طرفین رسید. - اخبار سیاسی -

به گزارش حوزه دولت خبرگزاری تسنیم، در جریان سفر سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور کشورمان به سریلانکا، اسناد و تفاهم‌نامه هیئت‌های عالی ایران و سریلانکا در زمینه‌های فرهنگی، سینمایی، گردشگری و علمی‌و فناوری در حضور مقامات عالی‌رتبه دو کشور به امضای طرفین رسید.

ظهر امروز نیز با حضور رئیس‌جمهور کشورمان، ابرپروژه چند منظوره «اومااویا» در سریلانکا، به عنوان یکی از بزرگترین طرح‌های صدور خدمات فنی- مهندسی ایرانی رسماً افتتاح شد. 

انتهای پیام/

 

دیگر خبرها

  • امضای تفاهم نامه طرح فیبر نوری در بیرجند
  • امضای تفاهم‌نامه اجرای طرح فیبر نوری در شهر بیرجند
  • امضای تفاهم نامه اجرای طرح ملی فیبر نوری منازل و کسب و کار‌ها
  • امضای تفاهم نامه امنیتی میان ایران و روسیه
  • امضای تفاهم‌نامه امنیتی میان ایران و روسیه
  • معرفی برگزیدگان مسابقات تیراندازی تفنگ و تپانچه بادی نیرو‌های مسلح در کرمان
  • همایش ملی پیاده روی بانوان در ۲۱ اردیبهشت ماه قم برگزار می شود
  • امضای اسناد و تفاهم‌نامه‌های مشترک میان ایران و سریلانکا
  • برگزاری همایش ملی پیاده‌روی بانوان در قم
  • امضای تفاهم نامه همکاری حوزه هنری و اداره کل تعاون خراسان رضوی