Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، ظهر امروز سه شنبه نشست رسانه ای «نهمین نمایشگاه ملی صنایع دستی و نخستین نمایشگاه گردشگری تبریز» با حضور مدیرکل میراث فرهنگی، قائم مقام و معاونین صنایع دستی و گردشگری استان و جمعی از اصحاب رسانه و مطبوعات استان برگزار شد.

مرتضی آبدار در این نشست ضمن تقدیر از همکاری مستمر اصحاب رسانه استان با اداره کل، از برگزاری نهمین نمایشگاه ملی صنایع دستی و نخستین نمایشگاه گردشگری تبریز در تیرماه خبر داد و گفت: با توجه به لزوم توسعه و ترویج صنایع دستی و تقویت زیرساخت های گردشگری منطقه و کشور، برگزاری نمایشگاه ها بستری مناسب برای تحقق اهداف تبیین شده در این راستا می باشد، در همین راستا نمایشگاه صنایع دستی تبریز با فراهم سازی امکانات گسترده تر و همچنین نخستین نمایشگاه گردشگری در راستای معرفی استان و تعریف تورهای ورودی به منطقه برگزار خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آبدار در ادامه با بیان اینکه تبریز طی سه سال اخیر به طور پیاپی میزبان هنرمندان صنایع دستی سراسر کشور بوده است، ادامه داد: نمایشگاه صنایع دستی تبریز به عنوان یکی از نمایشگاه های ممتاز کشوری در سال های اخیر میزبان هنرمندان سراسر کشور بوده بطوریکه همه ساله هنرمندان بیشتری جهت شرکت در این نمایشگاه اعلام آمادگی می کنند.

مدیرکل میراث فرهنگی استان در خصوص نمایشگاه ملی صنایع دستی و گردشگری تبریز، گفت: نمایشگاه صنایع دستی با ۲۱۰ غرفه از هنر دست هنرمندان سراسر کشور و نمایشگاه گردشگری با ۵۰ غرفه از دفاتر، انجمن ها، هتل ها و ادارات کل ۱۲ استان کشور در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی تبریز سالن طی روزهای ۱۱ الی ۱۵ تیرماه از ساعت ۱۶ الی ۲۲ آماده پذیرایی از گردشگران و مردم استان اذربایجان شرقی خواهد بود.

آبدار برگزاری همزمان نمایشگاه گردشگری با صنایع دستی را عاملی مهم در معرفی استعدادها، ظرفیت‌ها و توانمندی‌های گردشگری آذربایجان شرقی بیان و اضافه کرد: با توجه به اینکه شهر تبریز طی سه سال اخیر به یکی از مقاصد مهم گردشگری ایران تبدیل شده است، این نمایشگاه می‌تواند بسترهای مهمی برای توسعه این صنعت در استان فراهم کند.

وی در ادامه به برگزاری برنامه‌های مختلف فرهنگی و هنری و کارگاه های هنری در پیرامون برگزاری این نمایشگاه اشاره کرد.

مدیرکل میراث فرهنگی در ادامه با تاکید به اینکه به دنبال سیاست گذاری های موثر مجموعه های استانی در رویداد تبریز ۲۰۱۸، شاهد توسعه گردشگری در منطقه بودیم و نمایشگاه گردشگری حاضر به دنبال تقویت ظرفیت های موجود در استان خواهد بود، افزود: با توجه به اینکه تبریز ۲۰۱۸ سکوی آغازین توسعه گردشگری استان بود، لذا به دنبال آن ظرفیت های موجود در تبریز و شهرستان ها تقویت شده و در حال حاضر با فراهم سازی بسترهایی همچون نمایشگاه گردشگری در صدد گسترش فعالیت های وابسته به این حوزه نظیر ایجاد تعامل با کشورهای همسایه جهت تورهای ورودی و همچنین سایر استان ها توسط بخش های خصوصی و انجمن های وابسته هستیم.

وی در ادامه به اهم اقدامات زیرساختی در راستای تبریز ۲۰۱۸ اشاره کرد و گفت: در راستای اقدامات تبریز ۲۰۱۸، طی ۳ سال گذشته شاهد افزایش ۴۰ چشمگیر تخت های مراکز اقامتی استان بودیم به طوریکه میزان تخت های موجود از ۷ هزار و ۴۰۰ به ۱۰ هزار ۶۸۰ تخت در مراکز اقامتی تحت نظارت میراث فرهنگی استان افزایش یافت که در راستای توسعه گردشگری استان در افق ۱۴۰۰، این میزان به بیش از ۱۵ هزار تخت خواهد رسید، البته قابل ذکر است که با احتساب تخت های آموزش و پرورش و سایر دستگاه ها این میزان در افق ۱۴۰۰ با افزایش ۳۰۰ درصدی به ۲۵ هزار تخت اقامتی در استان خواهد رسید.

مدیرکل میراث فرهنگی استان در ادامه با بیان اینکه در حال حاضر ۳۰ هتل جدید در استان در دست احداث است، ادامه داد: در حال حاضر ۳۰ هتل جدید با ۲۲۴۳ اتاق و مجموع ظرفیت ۴۵۰۰ تخت اقامتی در سطح استان در حال احداث است که ۶۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارند؛ همچنین تا پایان دولت دوازدهم، تعداد ۱۷ هتل به چرخه هتلینگ استان اضافه می‌شود که از این میان ۶ هتل تا پایان سال به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی در ادامه با بیان اینکه در راستای توسعه گردشگری استان براساس دومین سند تدبیر توسعه گردشگری تبیین شده است، ادامه داد: در راستای دستیابی استان به جایگاه مناسب به عنوان یکی از مقاصد شاخص گردشگری در کشور، اداره کل میراث فرهنگی استان اهداف خود را در دومین سند تدبیر توسعه گردشگری استان در افق ۴ ساله تبیین کرد. این سند با انطباق حداکثری با اسناد بالادستی و سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی تنظیم شده است.

آبدار به اقدامات اساسی تبیین شده در این سند اشاره کرد و گفت: در راستای دستیابی به این اهداف اقدامات اساسی در جهت ارتقا سطح ظرفیت های گردشگری، مدیریت جاذبه‌ها و بناهای تاریخی و تقویت زیرساخت‌ها و بازارچه‌های عرضه صنایع دستی، در قالب ۲۱ مگا پروژه و ۶۵۵ زیر پروژه در چشم انداز چهارساله تا سال ۱۴۰۰ عملیاتی خواهد شد.

وی با بیان اینکه در راستای مرمت اماکن تاریخی و توسعه زیرساخت‌های گردشگری استان ۸۰۷ پروژه در قالب ۱۶۳ قرارداد در دست اقدام است، افزود: در حال حاضر ۶۲ پروژه توسط بخش خصوصی به میزان ۲,۸۰۷ میلیارد تومان در حال اجرا است که با توجه به اقدامات صورت گرفته در این راستا معاونت سرمایه گذاری اداره کل رتبه نخست ارزیابی سازمان میراث فرهنگی استان را کسب کرد.

مدیرکل میراث فرهنگی استان در ادامه به اقدامات شاخص این اداره کل طی ۳ سال گذشته اشاره کرد و گفت: اداره کل میراث فرهنگی استان طی سه سال گذشته در تلاش بوده تا ظرفیت های موجود در استان را تقویت و زمینه لازم را در راستای توسعه گردشگری فراهم سازد که در این حوزه می توان به افزایش چشمگیر ظرفیت مراکز اقامتی، ایجاد ۱۹۷ اقامتگاه بومگردی، تعریف ۲۰۰ مسیر طبیعتگردی، صادرات ۱۴ میلیون دلاری صنایع دستی، کاوش و مرمت مستمر مجموعه های شاخص تاریخی تبریز نظیر حسن پادشاه و ربع رشیدی و اقدامات زیرساختی و حفاظتی بازار تبریز اشاره کرد.

مدیرکل میراث فرهنگی استان با اشاره به روند مستمر مرمت سرای ایکی قاپیلی تبریز، گفت: مدیران دستگاه های مسئول در مسائل بازار بجای صلب مسئولیت به وظایف قانونی خود عمل کنند، میراث فرهنگی با تمام توان مشغول مرمت کالبد قسمت های آسیب دیده بازار تبریز است.

آبدار در خاتمه با اشاره به موارد مطرح شده درباره بازنشستگی خود گفت: با توجه به استعلام صورت گرفته از صندوق بازنشستگی، بازنشسته نیستم و منتظر تعیین تکلیف و تصمیم گیری سازمان میراث فرهنگی کشور هستم.

کد خبر 4644358

منبع: مهر

کلیدواژه: تبريز میراث فرهنگی بازار تبریز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۰۷۷۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشکر از صداوسیما برای سریال «نون‌خ» / موزه ملی فرقی با موزه لوور ندارد

عزت‌الله ضرغامی صبح امروز (چهارشنبه) در حاشیه جلسه هیأت دولت، گفت: جا دارد از سازمان صداوسیما به‌خاطر انعکاس خوب در حوزه صنایع دستی و سنت‌های بومی مردم در سریال نون خ تشکر کنم. در نمایش دادن سبک زندگی مردم و برنامه‌های محلی و سنتی و ترویج این زندگی پاک خیلی موفق بودند. تصور من این است که اگر اینها به صورت فیلم‌های کوتاه دربیاید، در حوزه تولید شادی و روحیه برای مردم، می‌تواند خیلی موثر باشد.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی درباره مقایسه موزه ملی با موزه لوور گفت: از من در مورد قیمت بلیط‌ها سوال شده بود و من گفتم رقم ۳۰ هزار تومان که سال‌ها تغییر نکرده بود، رقمی بسیار پایین و از همه دنیا ارزان‌تر است. حتی من گفتم که نمی‌خواهیم خودمان را با موزه لوور مقایسه کنیم که ۲۲ یورو و معادل ۱ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان است.

وی ادامه داد: خدمات خاصی در موزه لوور داده نمی‌شود و تقریبا همه موزه‌ها شبیه هم هستند و ما کارشناسان خیلی خوبی داریم.

باشگاه خبرنگاران جوان فرهنگی هنری میراث و گردشگری

دیگر خبرها

  • میمند فارس شهر ملی شیشه‌گری شود
  • جشنواره کوچ عشایر نشان‌دهنده عظمت و شان جامعه عشایری است
  • اجرای ۸۰ طرح مرمتی و عمرانی در آذربایجان‌غربی
  • زیرساخت‌های گردشگری شهر دژکرد اقلید تقویت و توسعه می‌یابد
  • گردشگری و صنایع دستی،‌ مردمی‌ترین نوع اقتصاد است
  • حضور میراث‌فرهنگی چهارمحال و بختیاری در نمایشگاه اکسپو
  • تکمیل زیرساخت‌های محافظت از غار باستانی زل هستیجان
  • رسیدگی به بحث فرونشست از برنامه‌های اصلی وزارت میراث فرهنگی است
  • تقدیر وزیر میراث فرهنگی از سریال «نون خ»
  • تشکر از صداوسیما برای سریال «نون‌خ» / موزه ملی فرقی با موزه لوور ندارد