Web Analytics Made Easy - Statcounter

قدرت اله قاسمی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: مسابقات دانش آموزی قرآن، عترت و نماز در ۹ رشته برگزار می‌شود که ۵۳ هزار نفر به مرحله شهرستانی، ۹۳ هزار نفر به مرحله استانی و ۷۲ نفر به مرحله کشوری این مسابقات راه یافتند.

وی بیان کرد: مسابقات قرآن، عترت و نماز فرهنگیان نیز با حضور پنج هزار و ۸۲۸ نفر در مرحله شهرستانی، ۱۷۳ نفر در مرحله استانی و هفت نفر در مرحله کشوری برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اضافه کرد: توزیع بیش از ۳۰ هزار جلد انواع کتاب احکام، نهج البلاغه، صحیفه سجادیه، حفظ موضوعی و تفسیر قرآن کریم در بین دانش آموزان انجام شده است.

قاسمی بیان کرد: در سال تحصیلی جاری، بیش از ۱۰۲ هزار نفر از دانش آموزان استان در مسابقه هفتگی درس‌هایی از قرآن شرکت کردند.

وی ادامه داد: مسابقه حفظ موضوعی قرآن با حضور ۱۳۷ هزار نفر و مسابقه حفظ جز ۳۰ با حضور ۱۷۰ هزار نفر برگزار شد.

وی با بیان اینکه اعزام ۶۰۰ مبلغ در مناسبت‌های مذهبی و با هدف برگزاری جلسات پرسش و پاسخ در مدارس از اقدامات شاخص در یکسال گذشته بود؛ افزود: نشست‌های گفتمان دینی در مناسبت‌های ولایی با حضور ۵۳۸ هزار دانش آموز برگزار شد.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش آذربایجان غربی گفت: طرح امام شناسی و سبک زندگی اسلامی با موضوع زندگی و سیره پیامبر مکرم اسلام (ص) و امام رضا (ع) بالغ بر ۹۰ هزار نفر از دانش آموزان استان را پوشش داد.

قاسمی اظهار داشت، برگزاری مراسم سوگواره احلی من العسل با حضور بیش از ۵۰ هزار دانش آموز استان اقدامی بسیار ارزشمند در راستای شناساندن رشادتهای حضرت قاسم (ع) بود.

وی اضافه کرد: ۶۷۱ نفر روحانی و یکهزار و ۴۷۱ نفر فرهنگی در ساماندهی ائمه جماعت روحانی وفرهنگی مدارس با عنوان سامانه کلید رضوان ساماندهی شدند.

وی بیان کرد: نشست‌های دینی با موضوع نماز و خانواده مطهر با حضور ۱۵۷ هزار نفر از دانش آموزان و ۴۳ هزار نفر از اولیا برگزار شد.

وی از اجرای طرح مدرسه امین در ۳۴۲ مدرسه استان خبر داد و افزود: در ۲ هزار و ۱۴۲ آموزشگاه استان نماز جماعت برگزار می‌شود.

قاسمی ادامه داد: اجرای طرح پیوند مدرسه، مسجد و منزل با حضور بیش از ۲۳۹ هزار دانش آموز، اجرای ۱۰ ماده‌ای منشور اقامه نماز در مدارس استان، اجرای طرح نماز کلید بهشت برای آموزشیاران نهضت سواد آموزی و برگزاری جشن تکلیف از دیگر اقدامات شاخص این حوزه است.

به گزارش ایرنا آذربایجان غربی دارای ۵۹۴ هزار دانش آموز است که ۵۰ درصد این افراد در مسابقات فرهنگی شرکت می‌کنند.

۷۱۲۵/‏۷۱۲۹

منبع: ایرنا

کلیدواژه: قرآن خوانی آذربایجان غربی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۰۷۹۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نتایج آزمون جشنواره سراسری قرآن و عترت دانشجویان کشور اعلام شد

نتایج آزمون رشته‌های بخش معارفی و رشته‌های حفظ از بخش آوایی و رشته‌های حفظ و معارف از بخش‌های صحیفه سجادیه و نهج البلاغه سی و هشتمین جشنواره سراسری قرآن و عترت (ع) دانشجویان کشور اعلام شد.

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو،نتایج آزمون رشته‌های بخش معارفی و رشته‌های حفظ از بخش آوایی و رشته‌های حفظ و معارف از بخش‌های صحیفه سجادیه و نهج البلاغه سی و هشتمین جشنواره سراسری قرآن و عترت (ع) دانشجویان کشور اعلام شد.

آزمون مجازی ۸ رشته از بخش معارفی و ۲ رشته از بخش‌های نهج البلاغه و صحیفه سجادیه و ۴ رشته حفظ از بخش آوایی ۲۷ و ۲۸ فروردین برگزار شد.


از بین شرکت کنندگان افرادی که بالاترین نمرات را کسب کردند؛ با توجه به ظرفیت پذیرش در مرحله سراسری، به عنوان راه یافتگان به مرحله سراسری شده اند.

گفتنی است تاریخ و نحوه برگزاری آزمون در بخش معارفی و بخش‌های صحیفه سجادیه و نهج البلاغه مرحله سراسری متعاقبا اعلام خواهد شد.

همچنین براساس گزارش پایگاه اطلاع رسانی این معاونت، برگزیدگان در رشته‌های حفظ از بخش آوایی در مرحله سراسری به صورت حضوری و در قالب آزمون شفاهی به رقابت می‌پردازند.

شایان ذکر است، بر اساس مصوبه شورای سیاست گذاری سی و هشتمین جشنواره قرآن و عترت (ع) دانشجویان کشور، دانشگاه کردستان میزبان مرحله سراسری این جشنواره خواهد بود.

دیگر خبرها

  • مسئولان با ابتکار عمل در جهت افزایش حضور مردم در نمازجمعه تلاش کنند
  • برگزاری‌ مسابقات قرآن دانش‌آموزان و فرهنگیان در یزد
  • مسابقات مرحله استانی قرآن، عترت و نماز در دیلم برگزار شد
  • مسابقات قرآن دانش‌آموزان و فرهنگیان در یزد برگزار می‌شود
  • آغاز بیست و نهمین کنگره قرآن کریم در چهارمحال و بختیاری
  • آغاز بیست و نهمین کنگره قرآن کریم مدارس سمپاد چهارمحال و بختیاری
  • رقابت ۲۸۵ دانش‌آموز مدارس سمپاد در مسابقات ورزشی کردستان
  • مسابقات قرآن و عترت مرحله ۱۴ گانه در اشکنان
  • مسابقات قرآن، عترت و نماز مدارس بیضا
  • نتایج آزمون جشنواره سراسری قرآن و عترت دانشجویان کشور اعلام شد