Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور، گفت: عملیات طرح کاداستر در تمام عرصه‌های طبیعی حوزه رویشی زاگرس با تلاش همه استان‌های حوزه زاگرس تا پایان سال ۹۸ به اتمام می‌رسد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از ایلام، «خلیل آقایی» صبح امروز (28 خرداد) در همایش اقدام مشترک توسعه منابع طبیعی و آبخیزداری در منطقه زاگرس به میزبانی این استان، از اتمام عملیات کاداستر منطقه رویشی زاگرس در سال جاری خبر داد و اظهار کرد: عملیات طرح کاداستر در تمام عرصه‌های طبیعی حوزه رویشی زاگرس معادل ۶ و نیم میلیون هکتار است که با تلاش همه استان‌های حوزه زاگرس تا پایان سال 98 به اتمام می‌رسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی، بابیان اینکه انجام طرح کاداستر و نیز ایجاد کمربند حفاظتی به وسعت ۵۱۰ کیلومتر متناسب با هر منطقه رویشی باعث می‌شود که اراضی ملی از اراضی مردمی تفکیک شود، تصریح کرد: یکی دیگر از برنامه‌های سال جاری انجام ۴۰۰ هزار هکتار آبخیزداری، ۱۱۰ هزار هکتار غنی‌سازی جنگل و 4 هزار و ۴۰۰ هکتار اراضی جنگلی و مرتعی برای شناسایی و عملیات بذر گیری است.

 

آقایی، بابیان اینکه در استان ایلام در سطح ۳۴ هزار هکتار از اراضی جنگلی این استان، طرح غنی‌سازی جنگل انجام می‌شود، گفت: مردم نقش مهمی در راستای صیانت و حفاظت از جنگل‌ها و مراتع دارند و تلاش ما در این زمینه استفاده از ظرفیت مردم و انجمن‌های مردم‌نهاد در راستای مشارکت و تعامل و همچنین صیانت بیشتر و بهتر از جنگل‌ها و مراتع است.

 

وی، ابراز کرد: یکی از مهم‌ترین سیاست‌های وزارت جهاد کشاورزی و سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور استفاده از ظرفیت‌های مردمی و انجمن‌های مردم‌نهاد است و در این راستا ایجاد تعاونی‌ها و تشکل‌های جدید و رتبه‌بندی تشکل‌ها و تعاونی‌های فعلی در دستور کار قرار دارد.

 

رئیس سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور، بابیان اینکه در سال جاری خطر حریق مراتع و جنگل‌های کشور را تهدید می‌کند، یادآور شد: با توجه به بارش‌های سال گذشته و ابتدای سال جاری و پوشش گیاهی مناسب در سطح مراتع و همچنین شدت گرما در روزهای اخیر، احتمال آتش‌سوزی در مراتع و جنگل‌ها افزایش‌یافته است.

 

آقایی، بابیان اینکه ۷۰ درصد آتش‌سوزی‌ها در سطح مراتع و جنگل‌های کشور در منطقه رویشی زاگرس اتفاق می‌افتد، خاطرنشان کرد: با برنامه‌ریزی‌ها و پیشگیری‌های انجام‌گرفته بین ۵۰ تا ۶۰ درصد آتش‌سوزی‌های این منطقه کاهش‌یافته است.

پایان پیام/92

منبع: شبستان

کلیدواژه: بیرجند شیراز دهه کرامت ایلام دهه کرامت در فارس اردبیل مجلس شورای هماهنگی بزرگداشت دهه کرامت جمال عرف خراسان جنوبي آبخیزداری کاداستر طرح ایلام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۰۳۴۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تخصیص ۸ میلیارد تومان به مرکز تحقیقات فسیل مراغه

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز آذربایجان شرقی زارع گفت: با  ۸ میلیارد تومان اعتبار تخصیص یافته پس از ۱۱ سال توقف عملیات ساخت مرکز تحقیقات فسیل ایران در مراغه از سرگرفته خواهد شد.

 زارع افزود: این طرح با حدود نزدیک به ۴۰ درصد پیشرفت از سال ۹۱ متوقف شده است.

وی اضافه کرد: برای تکمیل این طرح با زیربنای پنج هزار متر مربع ۳۰ تا ۴۰ میلیارد تومان اعتبار مورد نیاز است.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست مراغه گفت: تکمیل این طرح در توسعه گردشگری علمی منطقه و تحقیقات فسیلی کشور تاثیر مثبت خواهد داشت.

وی افزود: بهره برداری بی رویه مراتع سهند را در آستانه بحران قرار داده است.

زارع گفت: ورود بیش از ظرفیت دام به مراتع موجب از بین رفت علوفه‌های خوش خوراک مراتع شده است.

رئیس حفاظت محیط زیست مراغه گفت: برنامه ریزی برای حفاظت از مراتع سهند برای نسل‌های آینده یک ضرورت است.

وی در ادامه خواستار مدیریت و ساماندهی واحد‌های تولید خشکبار، چرم سازی و صابون سازی سنتی مراغه شد.

 

دیگر خبرها

  • کاهش ۷۰ درصدی خسارت سیل با اجرای عملیات آبخیزداری و آبخوانداری
  • الحاق ۴۱ هزار هکتار اراضی به محدوده‌های شهری برای تکمیل پروژه‌های نهضت ملی مسکن
  • اجرای طرح کشت چوب در ۳۰۰ هزار هکتار از اراضی خوزستان
  • رفع تصرف ۲۰ هکتار از اراضی ملی در شهرستان طارم
  • همایش حدنگاری برای تسهیل اجرای کاداستر برگزار شد
  • رفع تصرف یک هکتار از اراضی ملی بابل
  • آزادسازی یک هکتار از اراضی ملی بابل
  • تخصیص ۸ میلیارد تومان به مرکز تحقیقات فسیل مراغه
  • خودنمایی بخشی از جنگل‌های بلوط زاگرس در روستای مله پنجاب + فیلم
  • کاهش ۷۰ درصدی خسارات سیل با اجرای عملیات آبخیزداری