Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «رویداد24»
2024-05-07@07:40:16 GMT

تاکید سازمان ملل بر اهمیت حفظ برجام

تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۱۰۹۴۹۱

تاکید سازمان ملل بر اهمیت حفظ برجام

رویداد۲۴ سخنگوی سازمان ملل متحد در نشست هفتگی خود ضمن تاکید بر اهمیت حفظ «برجام» در خصوص تصمیم جدیدایران در زمینه افزایش ذخایر اورانیوم غنی شده گفت هرگونه پیش بینی در این زمینه زود است.

بر این اساس، «استفان دوژاریک» سخنگوی دبیرکل سازمان ملل متحد دوشنبه در نشست مطبوعاتی خود در زمینه آخرین تحولات مرتبط با برجام گفت: «فکر می‌کنم که موضع اساسی دبیرکل این است که او همیشه تاکید دارد «برجام» یک دستاورد مهم در عدم گسترش سلاح‌های هسته‌ای و یک (دستاورد) دیپلماسی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این توافقنامه به صلح و امنیت منطقه‌ای و بین‌المللی کمک کرده است. او از اظهارات سازمان انرژی اتمی ایران آگاه است. دبیرکل سازمان ملل متحد ایران را ترغیب می‌کند تا تعهد‌های مربوط به برجام را اجرا کند و از همه طرف‌های درگیر خواسته تا به طور کامل تعهد‌های خود را اجرا کنند و همچنین از دیگر کشورهای عضو نیز درخواست کرده تا از برجام حمایت کنند. دبیرکل سازمان ملل متحد از تمام طرف‌های درگیر خواسته با خویشتنداری از هرگونه اقدامی که ممکن است منجر به تشدید تنش در منطقه شود، اجتناب ورزند.»

این در حالی است که سخنگوی وزارت خارجه آمریکا دوشنبه شب به وقت تهران تصمیم ایران در کاستن از تعهدات خود ذیل برجام را «اخاذی هسته‌ای» توصیف کرد و از جامعه بین‌المللی خواست تسلیم آن نشود.

دولت آمریکا مدتی بعد از توافق هسته‌ای سال 2015 و با روی کار آمدن «دونالد ترامپ» به عنوان رئیس جمهور ، در اجرایی شدن برجام کارشکنی کرده و ایران را با ظالمانه ترین تحریم‌ها مواجه ساخته است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان برچسب ها: رویداد24 ، سازمان ملل متحد ، برجام ، آمریکا ، تحریم ، تحریم های آمریکا ، دونالد ترامپ ، رئیس جمهور ، تحریم های آمریکا علیه ایران ، توافق هسته ای ، صلح جهانی ، جنگ ایران و آمریکا سرگرمی

منبع: رویداد24

کلیدواژه: رویداد24 سازمان ملل متحد برجام آمریکا تحریم تحریم های آمریکا دونالد ترامپ رئیس جمهور تحریم های آمریکا علیه ایران توافق هسته ای صلح جهانی جنگ ایران و آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rouydad24.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رویداد24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۰۹۴۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خانواده‌ها فرزندان خود را با معارف الهی آشنا کنند

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله سید مهدی میرباقری شاهرودی در یادواره شهدای روحانی شاهرود که بعد از ظهر شنبه در مدرسه قلعه برگزار شد، ضمن اشاره به اهمیت کسب معارف الهی، تاکید کرد: شناخت خدا موجب سعادت بندگان می‌شود.

وی خطاب به دستگاه‌های فرهنگی و مبلغان دینی و علما و طلاب، تاکید کرد: هر کس که دل مؤمنی را از شبهات پاک کند از هزار عابد شیعه و مؤمن بالاتر قرار خواهد گرفت.

منتخب مردم استان سمنان در مجلس خبرگان آتی با بیان اینکه خداوند تمام بنده‌های خود را آفریده تا خدایشان را بشناسند و به عظمت آن واقف شوند، تاکید کرد: علما در شناساندن اهمیت عبادت و عبودیت نقش مهمی دارند.

میرباقری شاهرودی با اشاره به رسالت خانواده‌ها در قبال فرزندان خود، گفت: خانواده‌ها فرزندان خود را با معارف الهی آشنا و اهمیت عبادت را برایشان تبیین کنند.

وی با بیان اینکه برترین راه در عالم راه بندگی و معرفت الهی است، تاکید کرد: سرچشمه و منشأ و آن نقشه راه رسیدن به معارف الهی همانا پیامبران (ص) محسوب می‌شوند.

عضو خبرگان رهبری از استان البرز همچنین با بیان اینکه مقام بندگی خداوند بسیار بزرگ است، گفت: آغاز راه معرفت پیامبر (ص) و ائمه اطهار (ع) هستند.

کد خبر 6096675

دیگر خبرها

  • ارتش اسرائیل رسما آغاز مرحله عملیات زمینی به شرق رفح را اعلام کرد
  • پیکرهای یافته‌شده در گورهای جمعی غزه آثار شکنجه داشتند
  • تاکید سازمان همکاری اسلامی بر لزوم تحریم همه‌جانبه اسرائیل
  • فهرست «ایران متحد» برای انتخابات دور دوم مجلس منتشر شد
  • بازخوانی پرونده توسعه برق هسته‌ای در ایران؛ از برجام تا مشارکت مردم
  • کره‌شمالی: گروه‌های جدید ناظر بر تحریم‌ها شکست خواهند خورد
  • کره شمالی: آمریکا و متحدانش به دنبال اجتناب از چارچوب سازمان ملل هستند
  • خانواده‌ها فرزندان خود را با معارف الهی آشنا کنند
  • دیدار وزرای امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و اندونزی
  • سازمان ملل: بازسازی غزه به ۸۰ سال زمان نیاز دارد